Mijn Parfum Miniaturen | Beauty

1

Oh wat ben ik dol op parfum, zo dol dat ik onwijs veel parfum heb en ze bijna niet durf aan te raken. Tja het is denk ik meer een verzameling/obsessie geworden dan echt een beauty item wat ik veel gebruik. Niet alleen parfums “spaarde” ik een lange tijd, wat ik nog leuker vond was de miniaturen. Kleine formaat parfums, meestal 5ml, die vaak gebruikt worden om mee te nemen in de handtas op reis, of zoals bij mij als collectors item. Kijk verder voor mijn verzameling.

3In een boekenkast van de Ikea staan al mijn parfums mooi te pronken op een plank. Het past allemaal maar net, misschien maar goed ook, dat weerhoud me er van om nog meer te kopen! Achteraan alle grote flacons parfums en vooral de mini’s oftewel miniaturen.

4

En dit zijn ze dan, alle miniaturen die ik heb. Sommige miniaturen zijn parfums die ik ook in groot formaat heb, maar er zitten ook miniaturen tussen waar ik geen grote parfum flacon van heb. In totaal heb ik 22 miniaturen, eentje was ik vergeten te fotograferen. 5

6

Ik ben onwijs blij en trots op mijn parfum verzameling, maar misschien nog wel blijer met de miniaturen. Ik vind ze zo onwijs lief, leuk en schattig! 7

Ik zal nu de miniaturen laten zien waarvan ik ook een groter flacon heb. Daarnaast zal ik ook de geur omschrijven en vertellen welke noten erin zitten.8(1)

Gucci – Flora

8(2)

Deze twee lijken in eerste instantie op elkaar, maar zijn toch iets verschillend, het ligt aan het feit dat de grote flacon een eau de toilette is en de mini een eau de parfum.

Flora by Gucci is een heerlijke zoete bloemige geur. Het ruikt naar een tuin vol bloesem en bloemen. De geur zou zowel overdag als s’avonds gedragen kunnen worden, het is een middelmatige zware geur, dus niet te licht en niet te zwaar.

Noten:

  • Topnoten zijn Citrusvruchten, Pioenroos en Mandarijn
  • Hartnoten zijn Schijnhulst (Osmanthus) en Roos
  • Basisnoten zijn Sandelhout, Patchouli en Roze peper.

8

Versace – Bright Crystal

Bright Crystal is een frisse maar toch zoete geur, maar ergens toch ook weer fruitig. Door zijn frisse basis vind ik het toch wel een geur voor overdag, al is de geur net als Flora niet licht maar ook niet zwaar, er tussen in, dus hij zou voor zowel overdag als s’avonds kunnen

Noten:

  • Topnoten zijn Yuzu (Japanse citroen), Granaatappel en Water noten
  • Hartnoten zijn Lotus, Magnolia en Pioenroos
  • Basisnoten zijn Muskus, Mahoniehout en Amber.

9

Davidoff – Echo

Echo van Davidoff is een echte bloemige frisse maar tikkeltje zoete geur. De geur heeft een warme basis die bestaat uit oa hout noten. Dit vind ik echt een geur voor overdag.

Noten:

  • Topnoten zijn Wodka en White Musk
  • Hartnoten zijn Pioenroos, Iris, Viooltje en Schijnhulst (Osmanthus)
  • Basisnoten zijn Kaneel, Hout Noten en Kristal amber

11

Jennifer Lopez – Still

De flacon van deze parfum vind ik erg leuk, hij doet me ook wel aan JLO denken, de handgeschreven tekst, de kleur glas en de ring op de grote flacon. Daarnaast vind ik het erg leuk dat je de flacon moet omdraaien om de tekst te kunnen lezen, deze staat in spiegelschrift erop. De geur is fris, zoet en bloemig.

Noten:

  • Topnoten zijn Witte peper, Mandarijn, Rijst, Appel en Earl Grey thee
  • Hartnoten zijn Kamperfoelie, Oranjebloesem, Freesia, Jasmijn, Lelietje-van-dalen en Roos
  • Basisnoten zijn Iris, Sandelhout, Amber, Muskus en Peper.

12

Givenchy – Very Irresistible Eau de Parfum

Van dit parfum zijn er al onwijs veel versies op de markt, dit was echter de eerste, het “basis” parfum, hierna zijn er nog veel uitbreidingen gekomen. Het is een warme kruidige maar toch zoete geur. Een late middag/ avond geur vind ik zelf. Dit zou je op zich niet zeggen aangezien het een parfum is die vrijwel alleen maar rozen noten in zich heeft, ik vind ook niet dat je dit terug ruikt, zelf houd ik namelijk helemaal niet van rozen.

Noten:

  • Topnoten: Pioenroos, Centifoliaroos
  • Hartnoten: Passieroos, Emoroos
  • Basisnoten: Fantasiaroos, Steranijs

13

Joop – Jette

Onwijs lange tijd is dit één van mijn favoriete geuren geweest. Eerst kocht ik de miniatuur en toen wist ik dat ik ook een normale flacon wilde kopen. En nee dan niet 15 of 30 ml, nee gelijk 75, die gaat wel even mee! Jette is een frisse, sportieve en fruitige geur. Echt een geur voor overdag.

Noten: 

  • Topnoten zijn Zwarte peper, Koriander en Peer
  • Hartnoten zijn Bulgaarse Roos en Iris
  • Basisnoten zijn Muskus, Tonkaboon en Ceder

14(1)

Cacharel – Amor Amor 

14(2)

Amor Amor is een geur die ik een keer van een ex vriendje heb gehad, vrij toepasselijk al zeg ik het zelf. Een parfum van de liefde? Niet echt voor mij, hij is onwijs zoet, te zoet vind ik hem persoonlijk. Mannen zijn er echt gek op, ik heb al menig jongen moeten vertellen welke parfum ik droeg wanneer ik deze op had, voor maar een reden om hem niet meer te dragen haha. Misschien allicht raar, maar ik ben het type meisje wat aandacht van onbekende jongens vreselijk vind! Goed terug naar de parfum, een parfum voor overdag maar niet voor in de zomer, tenzij je een wespennest om je heen wil hebben! Geloof me hij is echt zoet!

Noten:

  • Topnoten zijn Zwarte bes, Sinaasappel, Mandarijn, Kassieboom, Grapefruit en Bergamot
  • Hartnoten zijn Abricoos, Lelie, Jasmijn, Lelietje-van-dalen en Roos
  • Basisnoten zijn Amber, Tonkaboon, Vanille, Ceder uit Virginia en Muskus

14

Dolce & Gabbana – Light Blue

Uit het zoete bad van Amor Amor gaan we door naar de frisse fruitige citrus geur van D&G. Dit is meer mijn type geur. Een heerlijke citrus geur, ideaal om lekker wakker mee te worden, werkt erg opwekkend. Echt een geur voor overdag dus!

Noten:

  • Topnoten zijn Appel, Ceder, Klokjesbloem en Siciliaanse citroen
  • Hartnoten zijn Witte Roos, Bamboe en Jasmijn
  • Basisnoten zijn Amber, Muskus en Ceder

15

Cacharel – Lou Lou

Door naar weer nog een totaal andere geur, Lou Lou. Dit is wellicht een aparte geur voor een meid van 25 om in de kast te hebben, het is namelijk echt een geur voor de wat oudere dames (vind ik persoonlijk), maar toch vind ik hem ook lekker. Een redelijke zware kruidige bloemige geur. Wordt vaak overdag gedragen, maar persoonlijk zou ik hem eerder s’avonds dragen. Dit is echt een geur die je wellicht bij veel vrouwen herkent wanneer je hem geroken hebt!

Noten:

  • Topnoten zijn Mimosa, Iris, Lelie, Pruim, Chinees kaneelhout, Viooltje, Kassieboom, Jasmijn en Anijs
  • Hartnoten zijn Tuberoos (Nachthyacint), Oranjebloesem, Orris wortel (Iris Germanica), Heliotroop (Vanillebloem) en Ylang-Ylang
  • Basisnoten zijn Sandelhout, Muskus, Benzoine, Vanille en Wierook

16

Davidoff – Cool Water Game

Cool Water Game van Davidoff is weer een lekkere frisse maar toch fruitige geur, ook weer een geur die wel sportief is. Zeker een lekkere geur voor overdag en lekker voor in de lente, maar nog beter in de zomer.

Noten:

  • Topnoten zijn Appel en Citroen
  • Hartnoten zijn Freesia, Waterlelie en Exotische vruchten
  • Basisnoten zijn Sandelhout, Muskus en Ceder

17

Jennifer Lopez – Live

Live is een bloemige en fruitige geur. Eentje waar je van moet houden, want er zitten ook wel wat warmere noten in. Toch vind ik het wel een geur voor overdag en daarnaast vind ik de flacon (van het grotere formaat) gewoon prachtig!

Noten:

  • Topnoten zijn Ananas, Italiaanse sinaasappel en Siciliaanse citroen
  • Hartnoten zijn Pioenroos, Rode Besbloesem en Viooltje
  • Basisnoten zijn Sandelhout, Tonkaboon, Karamel en Vanille

18

Givenchy – Ange ou Demon

19

Zo bijzonder en donker als de flacon is, zo ruikt de geur ook. Het is een echte zware gekruide maar zoete geur. Zeker een geur voor in de avond. En de flacon, zucht, die is gewoon weer om bij weg te smelten.

Noten:

  • Topnoten zijn Mandarijn, Saffraan en Tijm; hartnoten zijn Lelie, Orchidee en Ylang-Ylang
  • Basisnoten zijn Tonkaboon, Vanille, Braziliaans rozenhout en Eikenmos

20

En dan houden we nog alleen de miniaturen over waar ik (nog) geen groter flacon van heb. Het zijn van links naar rechts:

  • Swarovski – Aura
  • Burberry – Body
  • Davidoff – Cool Water Wave
  • The Body Shop – Maroccan Rose
  • Thierry Mugler – Alien
  • Kenzo – L’eaupar
  • Jitrois Paris
  • 4711 – Eau de Cologne
  • Marc Jacobs – Marc Jacobs perfume
  • Dolce & Gabbana – Rose The One

Heb jij ook miniaturen zo ja, van welke parfums?

6 gedachten over “Mijn Parfum Miniaturen | Beauty”

  1. Waaaaauw wat heb je veel parfum. Die van mij staan bij mijn ouders en bij mijn vriend. Op die manier lijkt het niet zo veel maar ik vrees dat ik er ook zeker 40 heb en ik MOET er morgen weer een bij gaan kopen. Oops..
    Die minituurtjes zijn ook altijd leuk. Vandaag ook weer eentje gekocht (yep, guilty!). Ze zijn zo gemakkelijk om in je tas te doen of mee te nemen wanneer je een avondje uit gaat. Jij hebt zo te zien genoeg keuze!

Geef een reactie

