Lifestyle | Recept Kokosballetjes

foto 2

De bovenstaande foto plaatste ik een tijdje geleden op instagram, ik kreeg daar erg veel positieve reacties op. Vandaag deel ik dan ook graag het recept met jullie, zodat jullie ook heerlijk van deze gezonde ferrero rocher kokosballetjes kunnen genieten! Want geloof me wanneer je ze proeft lijken ze enorm op ferrero rochers, maar dan een stuk gezonder!

foto 1

 

Het recept van Allerhande heb ik iets aangepast, ik heb er wat meer studenthaver in gedaan en minder havermout, waardoor je die heerlijke hazelnoot smaak proeft die je ook altijd in ferrero rochers goed proeft!

Je hebt nodig;

♥ 200 gram studenthaver

♥ 100 gram havermout

♥ 1 theelepel vanille aroma

♥ 30 ml espresso (zelf heb ik mokka gebruikt)

♥ 4 eetlepels cacoapoeder

♥ 120 gram poedersuiker

♥ 120 gram boter (gebruik bv kokosolie wanneer je het nog gezonder wilt maken)

♥ 55 gram gemalen kokos

Bereidingswijze:

Stap 1: maal als eerst de studenthaver fijn in een keukenmachine of blender. Ik zelf heb een blender gebruikt, maar met een keukenmachine zal het net iets makkelijker gaan.

Stap 2: voeg de vanillearoma, espresso, cacoapoeder, poedersuiker en boter aan de gemalen studenthaver toe en meng het erdoorheen.

Stap 3: schep het mengsel in een schaal of kom en meng de havermout erdoorheen.

Stap 4: pak een (diep) bord en giet daarop de gemalen kokos. Maak vervolgens met je handen balletjes (ter grote van een walnoot) van het gemalen mengsel en rol ze door de kokos heen, zodat de balletjes overal bedekt zijn met een laagje kokos.

Stap 5: laat ze nu minimaal een uur opstijven in de kokos en serveren maar!

Het originele recept: Allerhande Kokosballetjes.

Zelf vind ik ze onwijs lekker, het is geen mega gezonde snack, maar ook zeker niet zo slecht als de echte Ferrero Rochers! Ze vullen goed en zijn perfect voor bij de koffie of als tussendoortje!

Ken jij dit recept al? Zou je het zelf maken?

4 gedachten over “Lifestyle | Recept Kokosballetjes”

Geef een reactie

