Lifestyle | 10 x films reviews – februari/maart 2015

frontFilms, ik ben er onwijs gek op! Bij een goede film kan ik me helemaal laten meeslepen in het verhaal en kan ik me bijna helemaal voorstellen hoe het is om die persoon te zijn, alsof ik zelf in de film zit. Vandaag review ik 10 films die ik de afgelopen twee maanden heb gezien. Ik geef ze een cijfer en vertel erbij of ik ze je aanraad of afraad.

2014-07-10-EdgeofTomorrowMovie2014Bron

Edge of tomorrow

In een nabije toekomst wordt de aarde aangevallen door buitenaardse wezens, waar geen enkele militaire macht tegen opgewassen is. Majoor William Cage (Tom Cruise) is een officier die nog nooit een oorlogsfront van dichtbij gezien heeft, totdat hij betrokken raakt bij een zelfmoordmissie. Hij sneuvelt binnen enkele minuten en belandt vervolgens op raadselachtige wijze in een timeloop, waarin hij steeds opnieuw hetzelfde gevecht moet leveren en elke keer weer de dood vindt. Maar na elk gevecht kan Cage meer tegenstand bieden aan zijn tegenstanders, mede dankzij de hulp van Special Forces strijder Rita Vrataski (Emily Blunt). Met elk gevecht tegen de ruimtewezens, komen Cage en Rita een stap dichter bij het verslaan van de vijand (Moviemeter.nl).

Een goede actiefilm, waarbij je met name in het begin goed met opletten anders snap je helemaal niets van de film en het verhaal. Je valt als het ware ook direct in de film, opbouwing is er bij deze film niet bij. Ik vind het ook wel een psychische triller omdat je ook aan het denken gezet wordt en niet goed weet welke kant de film op gaat. Tom Cruise vervult zijn rol weer uitermate goed en sterk en is een leuke personage om naar te kijken. Een bizarre hersenspoelende film, hij krijgt van mij een 7,5, omdat hij ook wel erg intens is om naar te kijken, het kost soms veel moeite om de film te volgen doordat je zijn patroon keer op keer herbeleefd.

tumblr_static_header_img_2Bron

Transcendence

Dr. Will Caster (Depp) is de belangrijkste onderzoeker op het gebied van kunstmatige intelligentie. Hij werkt aan een bewuste machine die de collectieve informatie van alles wat tot nu toe gekend is combineert met het volledige spectrum aan menselijke gevoelens. Zijn controversiële experimenten maken van hem het doelwit bij uitstek van anti-technologie extremisten. Wanneer ze Will proberen te vermoorden zorgen ze er onbedoeld voor dat hij in zijn opzet slaagt – deel te nemen aan zijn eigen transcendentie. Voor zijn vrouw Evelyn (Hall) en beste vriend Max (Bettany), beide collega-onderzoekers, is de vraag niet of het wel kan…maar of het wel mag. Hun ergste vrees wordt werkelijkheid wanneer Wills honger naar kennis evolueert naar een schijnbaar grenzeloos verlangen naar macht. En het wordt al snel duidelijk dat hij misschien niet te stoppen is… (Moviemeter.nl)

Deze film vind ik een 8 waard. Een boeiende fasinerende film waar je in meegesleept wordt en echt empathie krijgt voor de spelers. Thema’s als hoop, loslaten, technologie en leven en dood spelen staan in deze film centraal. Wederom vind ik Johnny weer enorm goed acteren waardoor je helemaal in de film wordt gezogen. De filmlijn vind ik alleen op het einde wat langdradig worden en stopt precies op het goede moment. Houd je van Johnny Depp, een goede verhaallijn en nadenken over het leven en levensvragen, dan is dit zeker een aanrader!

Big-Hero-6-Characters-Wallpaper-designbolts1Bron

Big hero 6

Big hero 6 gaat over Hiro en zijn broer en vrienden. Hiro kijkt erg op tegen zijn broer die studeert aan een technische school om robots te maken en uit te vinden. Hiro wil ook zijn grote broer achterna en stuurt een ontwerp in, wat erg geliefd is. Helaas wordt zijn ontwerp gebruikt om de wereld te vernietigen en tijdens het stelen van het ontwerp, komt de broer van Hiro om. Hiro gaat met het ontwerp Big Hero en de vrienden van zijn broer in tegenaanval om de wereld te redden.

Deze film krijgt van mij een dikke 9, wat een prachtige film. De film heeft een mooi verhaallijn en is daarnaast erg meeslepend. Je wordt verliefd op de robot Big Hero, wat een lieve robot en daarnaast heb ik tijdens de film bijna de hele tijd op het puntje van mijn stoel gezeten. Een spannende film met een mooi moreel erin.

one-down-three-more-films-to-gBron

Divergent

Het verhaal speelt zich af in het futuristische Chicago. Beatrice (Shailene Woodley) is een van de vele tieners die op haar 16e uit een van de vijf groeperingen moet kiezen waarin de stad is verdeeld: oprechtheid, onverschrokkenheid, eruditie, vriendschap en zelfverloochening. Uit een test moet blijken welke het beste bij haar past. Beatrice maakt aan de hand van de test haar keuze en krijgt in haar gekozen factie te maken met een heftige inwijding, die het uiterste van haar vraagt. Maar niet alleen van haar. De concurrentie is groot. Wie zal het halen en wie wordt voor eeuwig verbannen (Moviemeter.nl)?

Veel mensen hebben de boeken gelezen van deze serie en vinden de film wat minder van kwaliteit. Ik zelf ben geen boekenmens en dus kijk ik liever films. Ik vond dit een steengoede spannende actie film. Ik werd helemaal meegesleurd in de film en in de angst maar ook mooie momenten van Beatrice die divergent is en dus eigenlijk bij geen één groep hoort (wat natuurlijk zorgt voor chaos omdat ze dan niet te controleren is). Een film over macht, liefde, verlangens en hoop. Ik geef deze film een dikke 8,5, omdat ik nu echt niet kan wachten om het volgende deel te zien!

hr_Horrible_Bosses_2_6Bron

Horrible boses 2

Nick, Dale en Kurt besluiten samen een eigen bedrijf te beginnen zodat ze hun eigen baas kunnen zijn. Een geniepige investeerder heeft echter andere plannen met hun veelbelovende bedrijf, plannen waarbij Nick, Dale en Kurt helaas niet bij horen, en voordat ze nog maar één cent hebben verdiend staan ze alweer op straat. De wanhoop nabij, besluiten de drie bijna-entrepreneurs de investeerders’ zoon te ontvoeren en hem te gijzelen totdat ze de macht over hun eigen bedrijf weer terug hebben (Moviemeter.nl).

Deel 1 vond ik wel leuk, niet spectaculair, maar zeker wel een 7tje waard. Deel 2 daarentegen vond ik een stuk minder leuk. Ik vond het een vrij saaie, uitgemolken film met vrij slechte humor. Van die krekel lach momenten, je snapt het wel! Halverwege de film was ik het ook zat, ik heb hem afgezet omdat ik hem zo saai vond. Ook vond ik het een slecht vervolg op deel 1. De film krijgt van mij een 4,5.

downloadBron

Aliën outpost

  1. De wereld ligt in puin. Buitenaardse wezens hebben een verwoestende aanval uitgevoerd. De mensheid heeft het nauwelijks overleefd. Onder de overlevenden bevinden zich nog vijanden. In de nasleep van deze oorlog zijn een stel afgelegen bases opgezet om de planeet te verdedigen. Basis 37 is de meest dodelijke, gepositioneerd in het meest vijandelijke gebied op aarde (Moviemeter.nl).

Wat een rare saaie draadloze film was dit. Ik snapte er werkelijk geen bal van! Ik dacht hij gaat over aliëns, ik heb in de hele film misschien 1 aliën gezien! De rest van de film zijn de soldaten aan het vechten met een stel arabieren. Ik heb de film met mijn vriend gekeken en we hebben de film steeds doorgespoeld want er was echt niets aan. Anderhalf uur lang blijven de soldaten op één plaats, komen af en toe arabieren langs om ze aan te vallen en is er een klein schietgevecht en dan is de film. Geen idee hoe ze daar een film over hebben kunnen maken, echt een tegenvaller. Hij krijgt van mij daarom een dikke 3.

dumb_and_dumber_to_ver9_xlgBron

Dumb and Dumber 2

Na de idiote avonturen van Harry (Jeff Daniels) en Lloyd (Jim Carrey) in de komedieklassieker uit 1994, zijn de prettig gestoorde vrienden geen steek wijzer geworden. Na een grap waar Lloyd twintig jaar voor uittrekt, gaat het dommige duo samen op pad, omdat Harry net ontdekt heeft dat hij een tienerdochter heeft. Dat komt goed uit, want Harry is op zoek naar een donornier. Alleen loopt de roadtrip naar Harry’s dochter niet zoals gepland (Moviemeter.nl).

Dumb and Dumber, ik kon er bij de eerste twee delen wel om lachen. Droge, lompe slappe humor waar je nog wel ergens om kon lachen. Dit deel vond ik een stuk minder lachwekkend en eerder ook gewoon saai. Harry heeft een dochter die ze gaan opzoeken en alles gaat natuurlijk weer mis. Ik vind de film een beetje te dom, van die lach momenten die uitgemolken zijn en gewoon keer op keer te voorspelbaar zijn. Nee, helaas ook dit vond ik geen leuke film, een 5.

download (1)Bron

Night at the museum: secret of the tomb

Larey Daley (Stiller) weet dat een Egyptisch tablet uit de tijd van de farao’s het geheim is achter de tot leven komende museumstukken in het “Museum of Natural History”. Maar wanneer dit magisch tablet tekenen van corrosie begint te vertonen, reist Larry met onder andere Farao Ahkmenrah, Teddy Roosevelt en Attila de Hun af naar het “British Museum” in Londen om het te redden van zijn ondergang (Moviemeter.nl).

Heerlijk vind ik films met Ben Stiller, wat een geweldig acteur, love him in meet the fockers serie. Ook in dit deel van Night at the museum is hij weer erg leuk om naar te kijken. Een spannende, grappige film met hier en daar wat kleine actie momentjes, maar nog wel leuk en grappig genoeg ook voor de jonge kijkers. Een mooi verhaallijn zit er in de film en ook zit je op het puntje van je stoel te kijken of ze de tomb op tijd in het maanlicht kunnen houden zodat het leven in het museum snachts door kan gaan. Mooie film, een dikke 8.

Pijnstiller Carry SleeBron

Pijnstillers

Casper woont alleen met zijn moeder. Hij heeft een passie voor muziek en speelt zoveel mogelijk piano. Zijn vader heeft hij nooit gekend, maar wanneer zijn moeder ernstig ziek wordt begint hij een zoektocht om hem te vinden…(Moviemeter.nl)

Pijnstillers is weer een film uit de boekenreeks van Carry Slee. Wat een geweldige vrouw is dat toch en wat een prachtige diep ontroerende verhalen schrijft zij! Ik heb het boek niet gelezen, maar de film vond ik werkelijk ongelooflijk mooi! Ik heb zelf hier en daar een traantje gelaten omdat ik zo ontroerd was door het verhaal. Ik kan je deze film zeker aanrader echt een meeslepend ontroerend verhaal. Pijnstillers krijgt van mij een welverdiende 9,5!

_TFJ0226.NEFBron

The imitation game

Film over het levensverhaal van Alan Turing, een Britse wiskundige en informaticus. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werkte hij voor de Britse crypto-analytische dienst, die als doel had onderschepte gecodeerde berichten van de Duitsers te ontcijferen. Turings grootste verwezelijking bestond erin om als één van de eersten de Duitse Enigma-codes te breken waardoor de Geallieerden de controle over de Atlantische Oceaan kregen en uiteindelijk de oorlog zouden winnen (Moviemeter.nl)

Ken je mij dan weet je dat ik meer dan gek en verslaafd ben aan de serie Sherlock Holmes. Benedict Cumberbatch speelt de hoofdrol in Sherlock Holmes en ook in The imitation game, je begrijpt, ik moest de film zien! Benedict Cumberbatch vind ik weer een leuke personage om te zien in de film, een klein beetje zoals ik heb gewend ben uit Sherlock, maar de rest van de film vind ik weer vrij langdradig en saai en wat uitgemolken. Het duurt heel lang voor dat er eindelijk echt een verhaal in komt en ook duidelijkheid in het verhaal komt. Persoonlijk vond ik hem niet zo leuk, een 6.

Welke film lijkt jou het leukst en heb je nog aanraders voor mij?

7 gedachten over “Lifestyle | 10 x films reviews – februari/maart 2015”

  1. wauw leuke films!!! 🙂 en ik vind pijnstillers echt een super mooie film!!! Heb je al Maze Runner gekeken ? of Hello Sister , goodbye life is ook een mooie film! ( die kan je trouwens vinden op Netflix als je dat hebt.. ) …

    1. Pijnstillers is echt prachtig ja! Maze Runner heb ik ook een tijd geleden gezien, ook een hele mooie film, die onverwacht toch heel anders is dan dat je denkt in het begin. Hello Sister en goodbye life heb ik nog niet gezien, ik heb geen netflix alleen popcorn time eens kijken of ik ze daar op kan vinden:D Dankjewel voor de tips:) x

  2. Divergent! ❤ Ik ben echt benieuwd naar Insurgent, die ga ik volgende week gaan bekijken! Een echte aanrader vind ik 'The impossible' over de tsunami in Thailand enkele jaren geleden. Of 'my sister's keeper', echt een prachtige (en emotionele) film!

  3. Edge of tomorrow heb ik een jaar geleden in Thailand gezien. Ik ging toen voor het eerst in mij leven naar de bios. Ik vond het heel bijzonder. Daarnaast was de film ook super goed 🙂

    PS: ik heb een leuke giveaway online. Hopelijk doe je mee 🙂
    XxX
    http://www.wendyvansoest.com

Geef een reactie

