Lifestyle | Top 10 favoriete bezigheden in de lente♥

frontDe lente, ik denk toch wel mijn favoriete seizoen van het hele jaar. De zon gaat weer schijnen, het vitamine D tekort kan weer worden aangevuld, iedereen (inclusief ik) is vrolijk, de dagen worden langer en de temperaturen gaan omhoog. Warom is de lente dan leuker als andere seizoenen? Vandaag geef ik je mijn top 10 bezigheden die ik in de lente het leukst vind om te doen!

  1. Terassen♥ Wanneer de lente is aangebroken en de zon weer begint te schijnen weet ik niet hoe snel ik weer naar buiten moet gaan. Het is alsof ik bevrijd wordt uit een kooitje en eindelijk weer kan vliegen en volgens mij denkt iedereen dit met mij, want wanneer het mooi weer is zit iedereen op het terras en is het zo bomvol dat ik amper nog een plekje kan vinden om te zitten. Heerlijk dus om weer eindelijk naar buiten te kunnen, de zonnebril op te doen en te genieten van een lekker drankje, alsof het drinken nog bet smaakt op een terras in de zon!IMG_7019
  2. Shoppen♥ Ik houd van shoppen, maakt niet uit in welk seizoen, ik ben altijd wel bereid om geld uit te geven, wat ben ik toch gul haha. Maar toch doet de lente iets positiefs met mij en iets minder positiefs met mijn portemonnee. Heerlijk vind ik het om in de lente lekker te winkelen, de zon die lekker op je bol schijnt en waardoor mijn humeur een oppepper krijgt en de temperaturen dat het nog leuk is om iets te passen in winkels. Lees: niet als in de zomer dat je weg sopt tijdens het passen van kledingstukken, dat je naar één item denkt oké laat maar genoeg geweest, de zomer verpest mijn shoplust!
  3. Wandelen♥ Ik ben altijd graag in de natuur te vinden, maar in de lente toch wel het meest. De lammetjes die worden geboren, de vogels die weer fluiten en volop bezig zijn met het maken van nestjes en nog veel meer mooie dingen die mij altijd opvallen tijdens een wandeling. Meestal wandel ik ook lekker door natuur gebieden tijdens de lente, lekkere rustige gebieden waar je optimaal kunt genieten en het heerlijk rustig is.
  4. Fietsen♥ Ook fietsen vind ik in de lente heerlijk om te doen, zeker als ik weet dat er onderweg een lekkere ijskraam of koffietent te vinden is! Maar ook wanneer die er niet zijn vind ik fietsen leuk om te doen (afgezien van die vieze kleine rot beestjes die in werkelijk ieder gat van je gezicht weten te vliegen). Ik ben iemand die zomaar op de fiets kan springen zonder eindbestemming, ik zie wel waar ik heen fiets en waar ik uit kom, met meestal als gevolg dat ik veel te ver ben gaan fietsen en dan nog terug moet haha. IMG_6992
  5. Ijsjes eten♥ Ijs, ik kan er niet heel goed tegen, ik krijg er enorme darmkrampen van, maar sinds ik weet dat ik wel tegen schepijs kan ben ik niet weg te slaan bij de lokale ijstent in het dorp. Ik kan het niet laten om daar een lekker bolletje citroen, hugo, kinder bueno, likor 43 of andere smaak te scoren. Het is verslavend lekker daar!
  6. Frisse en fel gekleurde lipsticks dragen♥ De donkerrode en paarse lipsticks zijn weer opgeborgen en de lieve zachte koraal, roze en rode kleuren kunnen weer op de lippen aangebracht worden. Heerlijk die lekkere zachte lieve en wat fellere kleuren, ze maken mij helemaal blij en zelfverzekerd!
  7. Grote schoonmaak houden♥ Wanneer de lente begint krijg ik altijd kriebels om het hele huis schoon te maken, maar ook om spullen weg te gooien. De welbekende lente schoonmaak zit er bij mij goed in! Twee tassen vol make-up staan alweer klaar om de deur uit te gaan. Nu de kledingkast nog!
  8. Huis herinrichten♥ Naast de grote schoonmaak die ik doe ben ik het opeens ook niet meer eens met de inrichting, hij is saai geworden en ik heb er al veel te lang naar moeten kijken. Een klein maandje geleden heb ik de woonkamer opnieuw ingericht en nu wil ik mijn slaapkamer pinterest proof gaan maken, hier komt nog een artikel of filmpje van! IMG_6772
  9. Bloemen kopen♥ Wanneer de lente aanbreekt komen de krokussen weer uit de grond en zie je allerlei soorten bloemen weer bloeien. Als ik dat buiten zie, wil ik dat ook binnen hebben, die mooie vrolijke kleuren en geuren, dat fleurt je huis helemaal op! Ik koop dan ook graag een bos tulpen of andere bloemen in de lente waarmee ik het huis voorzie van wat kleur.
  10. Bloggen en Filmpjes maken♥ Bloggen en filmpjes maken vind ik altijd al leuk om te doen, maar nog leuker in de lente! Ik kan dan ook foto’s en filmpjes buiten maken, maar ook is het licht veel beter en is er ook langer licht. Foto’s zijn mooier en ook filmpjes lukken beter.

I Love Spring!♥

Wat vind jij zo leuk aan de lente?

9 gedachten over “Lifestyle | Top 10 favoriete bezigheden in de lente♥”

  1. Ahh, nou krijg ik weer lentekriebels! Dit artikel had ik even nodig 🙂 En terrasjes pakken, heerlijk! En het bloggen inderdaad, lekker in je hangmat bloggen!
    Liefs, evi

  2. Voor de lenteopruimers….lees het boek OPGERUIMD van Mari Kondo….1 keer de methodiek toepassen en je hoeft nooit meer op t e ruimen…..
    Met verjaardag gekregen…mijn kamer is nu klaar, nu op naar de kleren….
    Je houdt die dingen waarmje blij van wordt. Dat schoont lekker op

Geef een reactie

