Site Update + Nieuwtje!

beauty_blogging

Zoals ik jullie inmiddels al 2 weken vertelde wist ik niet goed wat ik met mijn blog aan moest. Stoppen, verder gaan of alleen filmpjes erop plaatsen, al deze mogelijkheden zijn door mijn hoofd geschoten. Omdat ik wel merk dat mijn statistieken sinds dien weer wat minder zijn geworden, maar ik ook nog steeds merk dat de vaste bezoekers steeds komen vind ik het wel zo eerlijk en fijn om jullie op de hoogte te houden van mijn keuzes. In dit artikel ga ik je vertellen wat ik nu uiteindelijk ga doen!!

Opslagruimte

voor blog3

Zoals je hierboven al ziet een oude banner van mij, wellicht denk je nu waarom die heb je toch allang niet meer? Klopt! Het feit is alleen nog steeds zo dat ik geen nieuwe foto’s kan uploaden. Ik zit nog steeds ver over de 3 gb heen die je gratis van wordpress krijgt. Ook is het zo dat ik dus niet bij wordpress.com zit, maar bij wordpress.org. Het verschil is dat wanneer je een wordpress.com hebt, je werkt met plugins en je jou eigen site helemaal kunt indelen zoals jij wilt, hier zit wel een prijskaartje aan, want je hebt een eigen domein nodig en daarnaast ook een pakket met opslagruimte etc waar je dan ook voor betaald. Afgelopen jaar heb ik dit niet praktisch aangepakt, ik had beter een .com versie kunnen nemen in plaats daarvan bleef ik op de .org met een uitbreidingspakket voor het bedrag waar ik bij een .com versie veel meer voor had kunnen hebben! Maar goed van fouten leer je! Ik heb nagedacht en wil zeker wel verder met mijn blog, ik mis het schrijven van artikelen en wil er helemaal voor gaan, ik heb daar nu ook de tijd voor. Ik wil niet alleen maar filmpjes plaatsen op mijn blog, ik wil ook die lezeressen, die het lezen van artikelen leuker vinden tevreden stellen.

Wat nu?

Ik ben al veel bezig geweest met mijn site. Ik heb veel foto’s al verwijderd en daarmee ook veel artikelen. Iets wat ik niet altijd even leuk vind om te doen aangezien ik er veel tijd en moeite in heb gestoken, maar ik wil ook verder. Aangezien ik financieel enorm krap zit momenteel en dat er niet veel beter uit gaat zien in de toekomst weet ik ook nog niet of ik weer een domein en opslagruimte ga kopen. Het enige wat dan overblijft is dat ik al mijn foto’s en artikelen moet verwijderen tot dat ik minder dan 3 gb overhoud en verder kan met mijn blog. Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit enorm veel tijd kost en dat ik hier ook nog wel verwacht een weekje mee bezig te zijn. Ik heb namelijk in het begin toen ik begon met bloggen regelmatig twee artikelen per dag gepost. Dit heb ik ongeveer twee tot drie maanden gedaan, je kunt dan wel nagaan hoeveel artikelen er online staan! Om het concreet te maken 3GB aan media opslag is ongeveer 200 foto’s, per artikel heb ik gemiddeld 8 foto’s van 1 mb, met een klein rekensommetje dat 3 gb 3000 mb is houd dat in dat ik 375 artikelen kan plaatsen, er staan er momenteel 529 online! Er moeten dus nog onwijs veel artikelen weg en ook de foto’s daarbij moet ik handmatig verwijderen stuk voor stuk, dit is enorm tijdrovend en er is eigenlijk geen beginnen aan, maar ik zie geen andere optie. Kortom ik ga dus door, maar het zal even tijd in beslag nemen voor er weer echt nieuwe artikelen online komen. In die tussentijd komen er nog wel 3 keer in de week steeds video’s online! En……

Liever Lipstick

Ik heb een andere blog opgezet, hier ben ik ook wel even mee bezig geweest. Jullie weten allemaal hoe dol ik ben op lipsticks, ik wilde hier graag iets mee gaan doen. Dit heeft dan ook geresulteerd in een blog waar ik alle lipstick, lipglossen, liquid lipsticks, lip verzorging en ga zo maar door met lip producten ga reviewen. De reviews met betrekking tot lip producten die op deze blog stonden heb ik allemaal overgezet (hiervan moest ik alle foto’s eerst nog verkleinen, dit deed ik in vroegere artikels nog niet). Daarnaast komt er op Lieverlipstick.wordpress.com 4 keer in de week een nieuw artikel te staan. Naast reviews wil ik het gaan uitbreiden met diy’s en andere artikelen op het gebied van lip producten en lip verzorging. Kortom alles rondom de lippen komt centraal te staan en ga je terug zien op mijn nieuwe blog! Iedere dag een nieuw artikel vond ik niet nodig en kost mij ook te veel tijd, daarnaast is het een heel geselecteerd onderwerp en zou ik in de toekomst snel geen ideeën meer hebben wanneer ik iedere dag zou posten. Ook heb ik het idee dat blogs wie om de dag iets posten steeds beter lopen, je hebt immers zelf ook niet iedere dag tijd om alle blogs af te gaan en te lezen. Iedere maandag, woensdag, vrijdag en zondag kun je dus een nieuw artikel verwachten op mijn nieuw blog! Op die manier kan ik mijn passie toch doorzetten en ga ik jullie niet verlaten;). Ik zag namelijk toch veel reacties van mensen dat ze het heel zonde vinden wanneer ik zou stoppen, op deze manier hoop ik toch een beetje jullie tegemoet te komen en daarnaast ook mezelf omdat ik het gewoon onwijs leuk vind om te doen!

Wat vinden jullie van mijn idee en nieuwe blog? Heb je daarnaast nog tips voor mij betreft een eigen domein of opslagruimte, hoe doen jullie dat (bloggers die een eigen domein hebben)?

13 gedachten over “Site Update + Nieuwtje!”

  1. Klinkt goed Sarah! En dat is dan toch wel een nadeel van een eigen domein? Ik snap zowiezo de voordelen hiervan niet maar komt ook omdat ik me er eigenlijk nooit in verdiept heb! Ik ben nog steeds tevreden met mijn blogger account! En dat je iets met lipsticks gaat doen is niet meer dan logisch! 😉 Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt. Ik persoonlijk vind het leuk om te horen dat er weer geschreven artikels gaan komen. Blijf de manier waarop je schrijft leuk vinden! En eerlijk gezegd mis ik je mask mondays ook wel een beetje! 😉 liefs Xxxxxx

  2. Het klinkt best goed,al moet ik eerlijk bekennen dat ik de abracadabra ove GB’s en zo niet echt begrijp….Zelf ben ik altijd een groot voorstandster van geschreven artikelen ( de info die ik krijg komt bij mij dan beter binnen ) dus ik vind het wel prettig om dat te lezen….
    groetjes Petra

  3. Ik heb het ook gehad, daardoor staan bij alle oude artikelen ook geen foto;s bij mij! Echt een gedoe! Super tof dat je lievelipstick bent begonnen!

  4. Ohhh wat leuk! Wel jammer hoor, ik zou het echt rot vinden om dingen te verwijderen, kan je je accounts niet samenvoegen? En verder gaan op je nieuwe blog dat iedereen nog wel updates krijgt op bloglovin en of wordpress?

    1. Wat fijn en goed om te horen dat je zo tevreden bent bij Blogger, WordPress is inderdaad niet de makkelijkste site. Al is het ergens ook mijn eigen schuld van de opslag ruimte kom ik nu achter, ik heb heel veel foto’s niet verkleint waardoor er dus artikelen tussen staan (best veel eigenlijk) met 10 foto’s waarvan iedere foto 6mb is, dan tikt het snel aan en zit je zo aan het limiet, niet slim van mezelf:P

  5. Nog steeds echt naar dat je al die artikels moet verwijderen! Ik kan me voorstellen dat je dit niet leuk vind, zou ik ook niet vinden. Je steekt er zoveel tijd en moeite in, en dan moet je ze gewoon wegdoen … Volgens mij bestaat er op Blogger niet zo’n limiet, misschien kan je proberen overstappen? Ik ben je nieuwe blog alvast gaan volgen! (:

  6. beetje late reactie… :0 maar wat een goed idee van je blog!!! En ik ga zeker je nieuwe blog volgen!! en volg je ook op blog lovin! 😀 En leuk dat idee over lipsticks!!! Ik zet altijd mijn eigen foto’s op weheartit.com … En daar kan je veel foto’s erop zetten en gebruiken voor je blog :)… dan hoef ik niks te uploaden hier op wordpress.

Geef een reactie

