Favoriete recepten Allerhande.

thumb

Koken, iets waar niet iedereen van houd en wat ook niet iedereen goed af gaat. Ik vind mezelf geen dummie in koken, maar een sterkok ben ik ook niet. Vlees klaarmaken, mij niet gezien, dit mislukt zowat altijd! Toch heb ik een hele handige app/website ontdekt, namelijk de recepten website van Albert Hein Allerhande. Op Allerhande staan ontzettend veel recepten. Je kunt een keuze maken waar je naar zoekt en er komt een rits met recepten. Zo ben ik student en niet mega rijk dus zoek ik bijvoorbeeld op budget, allemaal budget recepten rollen over de pagina. En wat denk je niet eens zo ongezond allemaal, in tegenstelling juist! Vandaag laat ik je mijn favoriete budget recepten zien die ik vaak eet naar aanleiding van Allerhande!

Gebakken scholfilet met knoflookboontjes.

viscombies/schol 004

Voor 4 personen:

  • 600 gram sperziebonen
  • 1 bak aardappelpuree 450 gram
  • 1 citroen
  • 50 gram boter
  • 4 scholfilets (diepvries) op kamertemperatuur
  • 1 teentje knoflook
  • 3 eetlepels verse peterselie

Voor het bereiden klik hier!

Gegrilde Tofusaté

img_005520_445x297_JPG

Voor 4 personen:

  • 3 eetlepels ketjap manis
  • 2 eetlepels olie
  • 1 eetlepel sambal
  • 2 tenen knoflook
  • 1 theelepel gemalen komijn
  • 1 bak tofu 375 gram
  • 250 gram eiermie
  • 750 gram prei
  • 2 eetlepels verse koriander

Voor het bereiden klik hier!

Noe­delsoep met pak­soi en ei

img_007997_445x297_JPG

Voor 4 personen:

  • 4 eieren
  • 2 eetlepels olie
  • 1 teen knoflook
  • 1 ui
  • 1 theelepel sambal
  • 2 groenteboulion tabletten
  • 250 gram mihoen
  • 1 blik bamboescheuten (laat ik persoonlijk weg)
  • 1 struik paksoi (zelf gebruik ik Chinese kool ipv Paksoi)
  • 1 bakje koriander
  • Gebakken uitjes

Voor de bereiding klik hier!

Rucolasalade met bonen en ei

img_057405_445x297_JPG

Voor 4 personen heb je nodig:

  • Limabonen 400 gram uit blik
  • 2 rode uien
  • 350 gram sperziebonen
  • 4 eieren
  • 5 eetlepels olijfolie
  • 1 eetlepel azijn
  • 1 eetlepel fijne mosterd
  • 75 gram rucola

Hoe je het gerecht bereid lees je hier!

Bron: Albert Hein (N.D.), Allerhande http://www.ah.nl/allerhande/

Zoals je ziet zijn het zeker geen ongezonde gerechten en per gerecht ben ik voor 2 personen ongeveer 3-4 euro kwijt. Absoluut niet veel en daar eten we heerlijk van!

Ben jij bekend met de recepten van Allerhande? Waar haal jij je inspiratie voor koken of recepten vandaan?

7 gedachten over “Favoriete recepten Allerhande.”

  1. Mama knipt hier ook altijd recepten uit, die kookt ze dan ook. Niet echt iets voor een slechte eter als ik maar dit ziet er allemaal wel heel erg lekker uit!
    Love, Quinty

Geef een reactie

