Beauty | Mac Paint Pot – Soft Ochre

1

MAC Pro Longwear Paint Pots zijn gehypte producten. Het is een oogschaduwbasis die in diverse kleuren te koop is. Ik was hier erg benieuwd na en kocht de Paint Pot in de kleur Soft Ochre, een matte harde maar toch ook zachte substantie met een gele ondertoon. Benieuwd of ik het eens ben met de hype rondom dit product, lees dan verder!

2

De Pro Longwear Paint Pots zijn niet goedkoop. Je betaald voor een potje €19,50, maar daar doe je dan ook wel een hele tijd mee. De Pro Longwear Paint Pots worden verkocht als oogschaduw’s, maar vrijwel iedere beautyguru gebruikt hem als oogschaduwbasis. Normaal gebruik ik de Essensce oogschaduwbasis welke een vloeibare substantie heeft, het was dus wel even wennen toen ik aan de slag ging met de Paint Pot in Soft Ochre.

4

In het potje zit 5 gram product. Toen ik het product ontving was ik ook positief verrast over het formaat, ik had verwacht dat het in een veel kleiner potje zou zitten. Het formaat is me dus alles behalve tegen gevallen.

3

Op het eerste oog lijkt het een vrij harde substantie en wanneer je voor het eerst met je vinger erover heen gaat voelt dit ook zo, maar het is echt een product wat romig wordt na mate je er vaker overheen gaat. Het is een soort boter die door warmte zachter wordt. Het product kun je met je vingers aanbrengen, dit deed ik in het begin, maar wat nog fijner is, wanneer je het product aanbrengt met een kwastje. Het prettigst vind ik zelf een stijf blendingskwastje, op die manier kun je het product mooi over je oogleden verspreiden en direct lichtjes inblenden.

5

De kleur vind ik wel vrij donker en je moet er ook echt niet te veel van aanbrengen, want dan zie je de oogschaduwbasis duidelijk zitten en je krijgt hem ook niet zomaar weg geblend. Dat is ook iets waar je mee moet leren omgaan, de hoeveelheid die je aanbrengt, je brengt namelijk al snel teveel aan. Maar wanneer je de oogschaduwbasis doorhebt vind ik hem echt super! De oogschaduw’s die je erna aanbrengt zijn erg mooi te blenden zowel in elkaar als de harde lijnen, ook blend je het niet helemaal weg. Daarnaast komen de kleuren van de oogschaduw’s ook een stuk beter over met deze oogschaduwbasis eronder en blijft je ooglook makkelijke de hele dag zitten,  al hangt dit wel af van de kwaliteit oogschaduw die je gebruikt.

De MAC Pro Longwear Paint Pot is te koop voor €19,50 bij sommige Douglas filialen en de MAC pro store en ander hier of hier

Welke oogschaduwbasis gebruik jij?

10 gedachten over “Beauty | Mac Paint Pot – Soft Ochre”

  1. Ik gebruik die van Essence maar heb gisteren de nieuwe van Catrice gekocht omdat ik hier zoveel positiefs over lees! Dus die ga ik zelf eerst maar eens uittesten. Maar de producten van MAC lijken me ook zeer zeker mooi! Ik wil al een poosje een andere kleur hiervan, weet de naam niet meer maar is een beetje witte met glinster, die lijkt me zo mooi omdat ik toch vrijwel altijd shimmery oogschaduw draag. Deze geeft dan weer een extra effect aan je oogschaduw. (Als ik de reviews hierover mag geloven!) 😉 Xxx

Geef een reactie

