Wil jij model worden?

FotorCreated

Vandaag een ander artikel dan vrolijke vrijdag, dit omdat ik graag de aandacht voor iets wil vestigen! Ik wil jullie bekend maken met een ontzettend leuk en goed initiatief. Wil je model worden of denk je erover na, maar heb je nooit de stap durven zetten omdat je denkt te klein, dik, dun, groot of geen mooie botstructuur in je gezicht te hebben, lees dan vooral verder!

addy

Links Yvette Vugts eigenaresse F For Fashion met ontwerper Addy van den Krommenacker

Door mijn afstudeerstage heb ik kennis vernomen van een super leuk en goed initiatief namelijk, F For Fashion. F For Fashion is opgericht door Yvette Vugts, een meid met een passie en hart voor mode, modeshows en het scouten van modellen. Maar wat nog mooier is, ze heeft een hart voor mensen. Yvette vind het belangrijk dat niet alleen lange dunne meiden de kans krijgen om te stralen op de catwalk, maar ook de meiden die wat voller of kleiner zijn, maar toch die mooie karakteristieke eigenschappen van een model beheren. F For Fashion heeft momenteel al weer vijf modeshows georganiseerd en daarnaast groeit F For Fashion hard en worden ze steeds bekender. Ik wil dan ook een soort shoutout geven naar deze organisatie, want wat doen ze het goed! Het is ontzettend moeilijk om in deze tijd, met de maatschappelijke druk dat modellen dun moeten zijn, je staande te houden met een origineel idee. Tegenwoordig mogen modellen steeds vaker een maatje meer hebben en zijn zelfs de curves van een model geliefd. Ik hoop dat F For Fashion nog groter wordt in de mode industrie, want dat verdienen zij echt! Ze werken er namelijk ontzettend hard voor en het concept vind ik gewoon fantastisch!

modeagenda1345063461

Momenteel is F For Fashion weer bezig met het organiseren van een zesde modeshow en zoeken zij weer volop modellen!

F for Fashion zoekt modellen!

Na de succesvolle jubileumeditie van de F for Fashion modeshow op 24 mei 2014 in Theater aan de Parade zijn de voorbereidingen voor de volgende show alweer gestart. Voor deze zesde editie is de
organisatie op zoek naar nieuwe modellen. De modeshow is bedoeld voor meiden en jongens die een droom hebben om ooit als een echt model op de catwalk te lopen, ook wanneer je voor jouw gevoel ‘te klein’ of ‘te dik’ bent.

Vereniging F for Fashion organiseert modeshows voor jonge modellen die niet aan het ‘ideaalplaatje’ voldoen. Zij biedt ze de mogelijkheid een professionele modeshow te lopen in samenwerking met meerdere fashion designers: “Wij laten deze jongeren voor één dag voelen hoe het is om model te zijn”, aldus Yvette Vugts , voorzitter van de vereniging. In aanloop naar de grote dag organiseert F for Fashion meerdere catwalk-trainingen. Tijdens deze trainingen wordt er gewerkt aan het zelfbeeld van de jongeren en leren ze hoe ze op de catwalk moeten lopen en poseren.

Aankomend jaar vindt de zesde editie van de F for Fashion modeshow plaats in Theater aan de Parade en daarvoor zijn de inschrijvingen reeds gestart. Er wordt niet gekeken naar maten, lengte of ervaring, maar naar ‘echte uitstraling’. Je kunt je aanmelden wanneer je tussen de 15 en 23 jaar bent en wanneer het jouw droom is om als een echt model een modeshow te lopen.

Aanmelden kan door je volledige naam, leeftijd, woonplaats, motivatie en vier duidelijke foto’s te sturen naar info@fforfashion.nl. Binnen vier weken wordt er een selectie gemaakt en ontvang je bericht. Meer informatie over F for Fashion kun je vinden op: www.fforfashion.nl.

Tekst: F For Fashion facebookpagina

Heb jij dus altijd al modellenwerk willen doen, maar ben je te onzeker over je lengte of figuur, niet doen en geef je op! Veel modellen krijgen naast het lopen van de modeshow ook veel andere opdrachten aangeboden. Daarnaast krijg je als model, wanneer je wordt aangenomen, ook nog eens trainingen voor het poseren en lopen, zodat je helemaal wordt klaargestoomd voor de catwalk (fforfashion.nl). De modeshow staat daarnaast natuurlijk ook fantastisch op je portfolio! Geef je dus zeker op als je altijd al model hebt willen worden of kijk vrijblijvend even op de website van F For Fashion!

10416650_819249668119987_1686886157502066666_n

Zou jij graag model willen worden en ben jij al bekend met F For Fashion? Wat vind je van hun initiatief?

10 gedachten over “Wil jij model worden?”

  1. Wat een leuk initiatief! Ik kreeg vroeger vaak te horen dat ik model moest worden, vanwege mijn gezicht, maar ik heb er nooit wat mee gedaan omdat ik 1) klein ben en 2) ik het modellenwerk niet echt wat voor mij vond en vind. Dames die het wel zouden willen krijgen nu toch nog een kans en dat vind ik wel heel leuk!

  2. Heel goed initiatief is dit. Ik heb net mijn modellen periode afgesloten dus ik hoef het niet meer te worden ;-). Maar het was een hele mooie tijd en veel ervaring opgedaan.

Geef een reactie

