Vrolijke Vrijdag!

vrolijke vrijdag

Jaahaaa, de laatste werkdag is weer begonnen! Het is weer tijd voor een weekoverzicht en een leuke weekendquote zodat we lekker ontspannen en relaxt het weekend in kunnen gaan en onze batterij weer op kunnen laden.

Hoe zag mijn week eruit?

Afgelopen week stond in het teken van afstuderen, weer beginnen met sporten en gezond eten.

De datum dat we ons afstudeerproject in moeten leveren komt steeds dichterbij. 19 december moet alles ingeleverd worden en er waren nogal wat onduidelijkheden, maar ook moesten er hier en daar nog wat puntjes in het verslag aangepast worden. Ik heb dan ook afgelopen week mijn deel aan het eindverslag afgemaakt, zodat alleen mijn studiegenoot nog wat moet aanpassen en dan is het klaar. Het is nog niet helemaal klaar, wat het individuele verslag en het verantwoordingsverslag moeten ook nog gemaakt worden, maar daar heb ik aankomende week nog de tijd voor. Het verantwoordingsverslag is al bijna af, alleen aan het individuele verslag moet ik nog beginnen, maar dan komt ook goed. Ik moet er gewoon even een dagje voor gaan zitten en knallen maar. Afgelopen week was ik niet helemaal lekker, ik heb last van buikgriep die niet helemaal doorzet. Ik heb enorme pijn in mijn buik steeds en kan ook niet teveel doen, wanneer ik teveel doe merk ik dit direct en mag ik weer naar de wc. Dat is ook de reden dat ik het met school ook rustig aan heb gedaan.

Ondanks dat ik me niet helemaal fit voelde ben ik wel gewoon gaan sporten. Weerstand opbouwen is erg belangrijk zeker om te voorkomen dat je ziek wordt. Ik wilde dan ook kijken of het sporten gewoon ging en ik merk dat wanneer ik rustig aan doe het prima gaat. Ik had onderweg ook een paar keer flinke pijn, maar door even rustig aan te lopen ging het snel ook weer weg. Ik probeer altijd wanneer ik net niet ziek ben om toch wel nog zoveel mogelijk dingen te doen. Ik weet dat het bij mij zo is dat wanneer ik me ga gedragen of ik ziek ben, ik ook ziek wordt en dat wil ik niet.

Ook ben ik afgelopen week weer begonnen met gezonder en suikervrij eten. Ik vind het wel nog pittig zo na de feestdagen. Tijdens de feestdagen heb ik dan ook wel gezondigd en heb ik ook veel eten gegeten met suiker. Mijn lichaam moet nu weer helemaal afkicken en dat merk ik ook. Toch gaat het goed en wanneer ik honger heb en denk aan de dingen die ik kan eten die suikervrij zijn lukt het helemaal. Binnenkort wil ik ook een soort van update plaatsen hoe het gaat en hoe mijn schema eruit ziet, vinden jullie dit interessant en leuk om te lezen??

Wat ging er goed afgelopen week?

Er gingen eigenlijk heel veel dingen goed. Ik vind dat ik goed aan school heb gewerkt. Ook vind ik het goed van mezelf dat ik het sporten heb doorgezet ondanks ik niet helemaal fit was en ook heb ik vandaag (voor jullie gisteren) 3 filmpjes opgenomen, ondanks dat ik aardig moe was van het sporten van woensdag en mijn lichaam ook moe is en pijn doet. Ergens vind ik het goed van mezelf dat ik 3 filmpjes heb opgenomen en ergens ook weer niet helemaal, want het was misschien net iets teveel. Maar mijn motivatie en doorzettingsvermogen vind ik zeker goed!

Dit artikel is overigens bedoelt als een soort van positieve reflectie op mijn/je week, niet om mijn ego te laten zien aan jullie haha. Ik vind dat we onszelf meer mogen waarderen in datgene waar we goed in zijn of waarin we onszelf positief hebben verrast. Niet alleen dingen die we fout doen moeten we erkennen, ook de dingen die we goed doen! 

funny-quotes-funny-sayings-761

Fijn weekend allemaal! Wat was het leukste in jou week?

Liefs, x

Saartje

6 gedachten over “Vrolijke Vrijdag!”

  1. Fijn dat school bijna tegen het einde loopt! kan je weer een hoofdstuk afsluiten! En je hoort niet anders dan dat iedereen loopt te kwakkelen qua gezondheid. Goed dat je het sporten toch door hebt gezet…knap hoor. en ben weer nieuwsgierig naar je filmpjes! Mijn week was ook wel redelijk. weer begonnen met werken maar daarentegen ook slecht nieuws gekregen over een vriendin van mij die toch vrij onverwachts is overleden op 44 jarige leeftijd. dit hakt er behoorlijk in! Het doet je wel weer relativeren…wat natuurlijk nooit een slechte zaak is! Pluk de dag en geniet van het weekend, liefs en dikke kus Mandy Xxxx

    1. Ik hoorde het inderdaad Mandy! Wat ontzettend naar en vervelend nieuws! Leven met de dag en genieten van iedere dag is zo belangrijk! We weten nooit wanneer de laatste seconden is aangebroken en het laatst wat we willen is terugkijken op een leven waarin we niet genoten hebben. Genieten en de mooie momenten in leven zien en erkennen is zo belangrijk. Gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte de aankomende tijd! Knap dat je weer begonnen bent met werken, ondanks dat je nog niet helemaal beter bent. Toch helpt doorzettingsvermogen en kracht je wel om niet steeds te piekeren over je gezondheid en je aan andere dingen te laten denken. Ik hoop dat dat helpt. Powervrouw! xxx

  2. Wat fijn dat je qua school bijna klaar bent, nog even doorzetten! Wel minder dat het met je gezondheid niet super gaat, maar misschien ligt dat ook wel een beetje aan de tijd van het jaar; ik heb er zelf in ieder geval ook een beetje last van. Supergoed trouwens dat je toch gewoon bent gaan sporten en dat je zo goed bezig bent met gezond eten!

Geef een reactie

