$|Outfit of the Day; Sweet meets Sturdy

0

Na lange tijd heb ik eindelijk weer een outfit artikel online staan! Eerst had ik iedere maandag middag een outfit of the day online staan, maar door tijdgebrek ben ik daar helaas mee gestopt. Iets wat ik eigenlijk wel weer wil gaan oppakken, want ik ben gek op kleding en mode en ook op het combineren ervan. De outfit die vandaag online staat komt van de Promiss. Ik kreeg een mail met de vraag of ik wat bij hun wilde bestellen en aangezien ik gek op kleding ben ging ik die uitdaging natuurlijk aan! Lees verder als je benieuwd bent wat ik geshopt heb.

1

Het bestellen bij de Promiss gaat erg snel, wanneer je het voor 22:00 besteld heb je het de volgende dag in huis en dat was ook zo. 2

Waar de Promiss goed over na heeft gedacht zijn hun zakken waar de bestelling in komt. De bestelling komt in een zak die van veel gemakken is voorzien. Je maakt de zak open en wanneer je niet tevreden bent met de kleding kun je deze heel makkelijk weer retouren via dezelfde zak. Je doet de kleding terug in de zak en kunt vervolgens het tweede sluit systeem gebruiken, ideaal! Dit scheelt een hoop werk en ook is het milieuvriendelijk.

De kleding

3

Het eerste item wat ik bestelde was deze heerlijke zachte jas. Deze jas stond centraal in mijn outfit, bij deze jas heb ik de andere items gekozen. Mijn doel was om een hele outfit bij elkaar te shoppen en dit is me gelukt!  Ik wilde leuke items bij elkaar shoppen die tezamen een mooie outfit maakte, waarbij ik me ook nog eens aan het budget van €60 moest houden! Alle items heb ik wel in de sale gekocht, anders was me deze uitdaging niet gelukt. 4

Het is een ontzettend lekkere warme jas van een zacht furry materiaal. De jas sluit door middel van een haak oog sluiting waar de jas er 3 van heeft. 6

Omdat de jas erg zacht is wilde ik deze combineren met wat hardere items zoals een leren broek/legging. Dit geeft samen een mooi contrast en daarnaast is het een leuke speelse look. De legging is van 100% Polyurethaan (PU). Een ontzettend stevige en dikke stof welke enorm lekker warm zit! De kleur van de legging komt helaas niet goed over, deze is namelijk donkergroen, maar neigt wel echt naar het zwart.

7

8

Verder heb ik de outfit gecombineerd met een vrij basic top die toch wat extra’s heeft. De horizontale strepen geven de top net wat meer uitstraling en daarnaast bevat de top ook nog leuke details van kralen op de schouders. Dit bij elkaar geeft de top net dat beetje extra’s waardoor het leuk is om te zien en het leuk staat boven een basic leren legging.

11

9

De legging sluit enorm goed aan bij het lichaam. Met name de billen komen er mooi in uit! Persoonlijk vind ik dat ook altijd wel belangrijk, ik heb niet de meest ronde billen (sorry voor de TMI) en in een broek wil je als vrouw natuurlijk wel dat je billen er mooier in uitkomen.

Mijn ervaring

10

Zoals ik al benoemde gaat het bestellen bij de Promiss webshop erg snel en gemakkelijk. Toch ben ik denk ik niet helemaal de beste klant voor de kleding van Promiss. Ik bestelde eerst een outfit, een broek, blazer en riem, waarbij ik dit alles weer moest retouren omdat het te groot was. De blazer was in maat S, die zou in principe dus goed moeten zitten, normaal heb ik ook maat S en soms M in blazers. De broek daarentegen was in maat M en die was gewoon veel te groot, die kans zat erin. Normaal heb ik wel een maat M in broeken, maar bij Miss Etam en Promiss (deze twee vallen onder hetzelfde bedrijf) weet ik gewoon dat ik voor broeken en rokken een maat S moet nemen. Ik heb de items retour gestuurd en een nieuwe bestelling geplaatst. Dit ging allemaal goed!

15

Alleen helaas ook bij deze bestelling weer is de pasvorm niet goed voor mij. De top in maat S is in de taille te groot. Bij de top stond het volgende vermeld.

Donkerblauwe top met lange mouwen en een boothals. Het is een aansluitend model gemaakt van 100% katoen kwaliteit. De top is voorzien van epauletten verrijkt met kraaltjes. Heuplengte.

Ik had gekeken naar het maatadvies en deze gaf aan dat ik een maat S moest bestellen. Dit geld overigens niet alleen voor deze top, maar het maatadvies geeft aan welke maat je het beste kunt nemen voor alle kleding op de site.

14

Waar ik normaal voor t-shirts en truien een maat S of een kleine M nodig heb, is de S bij de Promiss mij veel te groot. Zoals je ook hierboven kunt zien is de top aan weerszijde van mijn lichaam ruim 2 cm te groot. Het is voor mij dus niet nauw aansluitend.

Niet alleen de top was te groot, ook de broek was te klein. Het maatadvies voor de broek was ook maat S. Nu weet ik dat leer niet heel erg mee rekt en met name PU niet, maar omdat het maatadvies maat S aangaf twijfelde ik enorm en koos ik toch maat S. Bij de taille zat de legging perfect, maar bij de bovenbenen zat de legging te strak waardoor hij steeds omlaag trekt en afzakt. Mijn advies voor de Promiss is dan ook om specifieker bij sommige kledingstukken aan te geven hoe deze vallen, want het maatadvies heeft mij niet geholpen.

Verder ben ik wel meer dan tevreden over de prijs kwaliteit verhouding en het aanbod in kleding van Promiss! Sommige items mogen misschien wat duurder zijn, maar de kwaliteit is er ook wel echt na. Zo koste de PU legging (zonder sale) €39,99 wat ik eigenlijk voor de kwaliteit nog vrij goedkoop vind. Ik weet namelijk dat het een dikke stof is en het met een speciale naald in de naaimachine gemaakt moet worden en dat kost extra tijd en aandacht. Ook kun je bij de Promiss (zeker in de sale) voor weinig geld een hele leuke outfit samenstellen, helemaal gericht op de trend en mode van nu. Het kledingaanbod is groot en wordt vaak en snel weer bijgevuld met nieuwe items en collecties.

Ik baalde daarom dan ook echt enorm dat de kledingstukken niet allemaal goed pasten. Ik vind het zo enorm jammer omdat de Promiss zulke leuke mooie en trendy kleding verkoopt! Ik hoop dus echt dat er wat aan het maatadvies in de webshop gedaan kan worden om verdere teleurstellingen voor mensen te voorkomen.

Jas bont zwart: van €89,99 voor €40.

Legging PU groen: van €39,99 voor €7,99.

Top kraaltjes blauw: van €34,99 voor €10.

Bestellen jullie weleens iets bij de Promiss? Wat vind jij van de outfit, is mijn uitdaging om een leuke trendy outfit bij elkaar te shoppen geslaagd?

 

15 gedachten over “$|Outfit of the Day; Sweet meets Sturdy”

  1. Dat bont jasje is tof! Lekker warm en comfy.
    Promiss kom ik nooit! Spreekt me niet aan, maar ik had dat eerst ook met Miss Etam, en dat bleek toch ook best een hele toffe winkel te zijn.

  2. Ik shop soms bij de aanbiedingwinkel op Helftheuvel den Bosch extra goedkoop laatste maten en modellen van Etam en Promiss.
    Ik vind het shirt ook mooi bij je staan, niet te groot hoor….

    Grt

  3. het bontjasje vind ik echt geweldig leuk, het staat je ook erg mooi…
    Ik heb denk ik nog niet zo vaak bij promiss op de website gekeken, moet ik toch eens gaan doen

Geef een reactie

