Life of december

front

We beginnen aan een nieuw jaar! Als allereerst wil ik jullie daarom dan ook nog het allerbeste voor 2015 wensen. Dat dit een top jaar mag gaan worden en al onze wensen en dromen uit mogen komen. Maar eerst wil ik nog met jullie terugblikken op mijn leven in december. Iedere maand doe ik dit de eerste van de maand, maar door omstandigheden heb ik november overgeslagen. Toch vind ik het super leuk en vinden jullie het ook altijd leuk om te zien wat ik gedaan heb, dus ga ik weer vrolijk door met het laten zien van de foto’s van de afgelopen maand. Kijk mee naar hoe mijn leven eruit zag afgelopen maand.

IMG_7748

In het begin van de maand liep het allemaal niet helemaal lekker. Ik poste deze foto op instagram met daaronder dat het al niet helemaal goed ging met mijzelf en tot overmaat van ramp was ook de oma van mijn vriend zeer plots overleden. Ik zat niet lekker in mijn vel en had enorm veel prive aan mijn hoofd, daardoor ging het bloggen ook minder en kwam er minder online. Hierover heb ik toen ook een artikel geschreven, omdat ik jullie graag op de hoogte wilde houden, hier kun je dat artikel teruglezen. IMG_7750

Mijn vriend las de krant onderweg naar zijn stage en kwam dit artikel tegen. Hij stuurde het naar mij met de mededeling dat het veel overeenkwam met mij haha. Ik vond het zelf natuurlijk wel meevallen, nee echt ik koop echt alleen wat ik nodig heb hoor! IMG_7756

Ik moet altijd zo enorm lachen om onze poes, wanneer ik de was ga draaien moet ze er altijd bijzijn. Eerst gaat ze ruiken aan het bakje waar de wasmiddel ingaat en daarna kijkt ze heel aandachtig naar de wasmachine hoe die rondjes draait. IMG_7765

De Kylie Jenner lippen waren een grote hype afgelopen jaar. Veel bloggers hebben er een artikel of filmpje aan geweid. Ik was erg benieuwd hoe het bij mezelf zou staan en dus probeerde ik het ook uit. Ik blijf het maar apart vinden, ik ben sowieso geen fan van grote lippen, maar wel fijn om te weten dat je ze niet perse hoeft op te vullen om grote lippen te krijgen, maar dat je het ook gewoon met make-up kunt evenaren. IMG_7813

De echte koude dagen braken toch wel aan in december. De kaarsen branden dan ook volop in ons huis. Bij de Action kon ik het dan ook weer niet laten om een leuk home decoratie setje samen te stellen, ik vind hem echt super leuk!

Alleen gebeurde er na een tijd wel iets vervelends, daar heb ik geen foto gemaakt, maar het glas van de kaars is gesprongen. Heb je deze kaars ook, pas er dan mee op want de kaars was bijna op en blijkbaar is het glas toen te warm geworden en sprong het. Be aware! IMG_7814

Ik ben inmiddels bijna klaar (als het goed is) met afstuderen en dus al volop bezig met solliciteren en zoeken naar een baan. Ik appte een vriendin dat ik volgens mij de verkeerde studie had gekozen haha.

IMG_7818

Ook kwamen de feestdagen eraan en dus ging ik op zoek naar mooie inspiratie foto’s voor een kerstlook. IMG_7819

De twee foto’s blijven toch wel mijn favoriete inspiratie looks voor kerst. Prachtige rode lipstick en een mooie warme ooglook met winged eyeliner erbij. Simpel, maar wel super mooi.

IMG_7821

Het werd kouder en kouder in december en het ging vroren, zelfs overdag. Ik fietste naar mijn werk en toen ik daar aankwam was mijn jas gewoon bevroren zo koud was het. Ik vind het er altijd zo leuk uitzien!IMG_7823

Whoaah, voor kerst kreeg ik van mijn vriend twee softboxen als kerstcadeau!!!! Ik was er zo enorm blij mee, hij heeft ze niet eens aan mij kunnen geven als cadeau want toen ze bezorgt werden door de post nam ik ze aan en ging ik er direct mee aan de slag haha, zo blij dat ik ermee was. Vooral met dit weer is het echt bijna niet te doen zonder softboxen met name het filmen niet. IMG_7841

Mijn vader nam mij en mijn zusje een dagje mee naar de kerstmarkten in Keulen. Deze hele dag verzorgde hij de reis en mochten wij zelf niets betalen. Zo enorm lief van hem! Ik heb echt enorm genoten en vond het een top dag echt iets wat ik op dat moment goed kon gebruiken! IMG_7842

De dom in Keulen, wat een prachtig en groot gebouw is dat. Echt een hele mooie kerk, de mooiste die ik tot nu toe gezien heb. IMG_7847

In december startte het kanaal van Age of Media, het mediabureau waar ik met mijn youtube kanaal bij zit. Met nog vijf andere meiden maak ik daar video’s voor, super leuk en wat zijn de andere meiden ook leuk en getalenteerd! Neem zeker even een kijkje op het youtube kanaal door hier te klikken

.IMG_7851

Mijn vriend had mij verwent met de kerst en dus wilde ik hem ook goed verwennen. Ik gaf hem beats oordoppen van dr dre en ook kreeg hij een hugo boss t-shirt van mij. Hij is zo dol op Hugo Boss, maar omdat het vrij prijzig is heeft hij er nog niet veel van, ik vond het dan ook een perfect kerstcadeau.

IMG_7854

Iets waar ik afgelopen maand niet zonder kon was de honing lipbalm van The Body Shop. Wat een heerlijk product is dat, het voed mijn lippen heel erg en maakt ze lekker zacht. Het droogt de lippen daarnaast niet uit. IMG_7863

Haha ik moest zo lachen om deze foto! Mijn afstudeer vriendinnetje stuurde deze foto van de hond die bij haar logeert. Ze had hem helemaal kerstproef gemaakt, ik vind het helemaal goed gelukt wat jullie?

IMG_7866

Tijdens de kerstperiode gaan we ook altijd met de familie en oma uit eten. Omdat mijn oma al maar liefst 96 is, is ze erg moe en dus besloten we dit keer om te brunchen. Het was erg lekker allemaal al voelde ik me niet heel lekker. Ik had nogal last van mijn buik en heb dus niet veel kunnen eten. Maar het was wel weer super leuk en gezellig. IMG_7868

Voor het einde van het jaar wilde ik ook nog even naar de tandarts. Ik vergat steeds om een afspraak te maken. Normaal ging ik altijd 2 keer per jaar en nu was ik bijna een jaar niet meer geweest, dat ging niet goed. Gelukkig kon ik vrij snel terecht en heeft de tandarts gelijk foto’s genomen om te kijken hoe het ervoor stond met mijn gebit. Helaas wat minder goed als ik gehoopt had, vier gaatjes!! Pfff en allemaal tussen de kiezen waar je met poetsen erg moeilijk bijkomt. Ik flos me iedere dag als een gek maar blijkbaar mocht het allemaal niet baten. Mijn kiezen staan ook enorm strak op elkaar er staat helemaal geen ruimte tussen en ik kom er amper met flosdraad tussen laat staan dat de tandenborstel het dan goed kan schoonmaken. Dat werd dus boren!

IMG_7874

Ik besloot direct en rigoureus het roer om te gooien en te beginnen met suikervrij te eten. Ik vermijd dus al de geraffineerde suiker in producten voortaan. Ik begon hier ook mee omdat ik gezonder wil gaan leven en iets wil afvallen. Ik vind mezelf niet te dik, maar ik merk wel dat ik me niet zo lekker meer voel ik me lichaam als dat ik gedaan heb. Bij gezond eten hoort natuurlijk ook sporten en daar ben ik ook mee begonnen.

IMG_7889

Even uitrekken hoor! Het ziet er zo leuk uit bij een poes en dan die lekkere donsharen op de buik haha.

IMG_7894

Nog meer healthy food! S’avonds nam ik als tussendoortje een appel met kanaal en biologische honing en zelfgemaakte bounty’s, met natuurlijk een glas water!

IMG_7904

Het lukte die dag niet helemaal met mijn make-up, is dat te zien? Waarschijnlijk omdat ik het niet zelf had gedaan die keer haha. Ik nam samen met mijn vriend ene my boyfriend does my make-up, christmas edition op. Kijk de video hier terug. IMG_7911

Lekkere brunch! Griekse yoghurt met banaan honing en walnoten! Hmm op en top heerlijk genieten! IMG_7918

In het weekend maakte ik een gezond ontbijtje voor mijn vriend en mezelf. Het recept had ik van de lieve blogster Svenja van Lovinglifeiseasy.nl. De pannenkoekjes waren echt heerlijk en ze vulde ontzettend goed! j

Mijn vriend wilde voor de kerst nog graag naar een kerstmarkt en wist dat ze bij de intratuin in Duiven de hele winkel in kerstsferen hadden omgetoverd. Het zag er echt prachtig uit!

k

Ze hadden alles zo mooi versiert en gedecoreerd. Het was echt prachtig om te zien en bij sommige delen leek het net alsof je in de droomvlucht van de Efteling zat, zo mooi!

l

Heel veel inspiratie op het gebied van kerstboomversiering. Jammer dat wij met onze poes geen kerstboom kunnen opzetten! IMG_7967

Het was voor de cavia weer tijd om zijn nagels te knippen. Beide vinden we dit vreselijk, zowel de cavia als ik. De cavia is zo bang en ik ben bang dat ik hem zeer doe. Het is ook een ontzettend secuur werkje want soms zie je niet goed tot waar je kunt knippen en knip je dus in het gedeelte wat er niet afkan. Gelukkig was het allemaal goed gegaan en heeft de cavia het prima gedaan. Hij mocht van mij daarna nog lekker even vrij rondhuppelen op de bank, al durfde hij dat niet helemaal want de poes hield hem ook in de gaten.

IMG_7971

Ik heb de poes meerdere malen op de gang gezet zodat de cavia even rustig kon lopen. Na een paar keer gaf de poes het op en ging ze maar in een schoenendoos liggen haha.

IMG_7974

De maandag voor de kerst kon ik nog terecht bij de tandarts om de gaatjes te laten vullen. Een uur en kwartier lag ik in de stoel, verstand op nul en gaan. Ik laat het altijd verdoven omdat ik er echt een hekel aan heb en sommige gaatjes ook diep zaten en dan pijnlijk zijn zonder verdoving. Ik kon gelukkig drie uur na de behandeling weer een beetje lachen. Echt pas vier uur erna was de verdoving helemaal uitgewerkt.

IMG_7979

Ik ging dus direct aan de slag met mijzelf opmaken en filmen maar. Ik heb die dag lekker gefilmd, want ik nam maar liefst drie filmpjes op! En zo zag het er dan ook uit na het filmen!

IMG_7984

De look die ik had gemaakt viel bij veel mensen in goede smaak. Ik kreeg er veel complimenten over en dat terwijl ik echt maar wat heb gedaan en ik ook eigenlijk niet helemaal meer goed weet wat ik op had haha. De lipstick weet ik nog wel, die had ik een paar dagen ervoor gekocht en wilde ik graag testen. Het is Fuchsia van Max & More. Ik vind het echt een mooie kleur!

IMG_7988

Eerste kerstdag vierde we kerst bij mijn vriend. We deden een erg leuk spelletje. Bij 1 of 6 met dobbelen mocht je een cadeautje pakken en uitpakken. Wanneer de cadeautjes op waren begon de tweede ronde, wanneer je dan 1 of 6 gooide moest je een opdracht uitvoeren waardoor je weer cadeautjes kon verliezen of andere kon krijgen. Uiteindelijk hebben we de cadeautjes verdeeld naar wat ieder graag wilde hebben en had ik deze cadeautjes gewonnen. Ik ben er erg blij mee en het was een leuke avond.

IMG_7992

Tweede kerstdag vierde we gewoon thuis kerst en maakte ik een lekker diner klaar. Eerst aten we garnalen en sla met whiskey cocktailsaus. Mijn vriend en ik zijn daar beide dol op!

IMG_7994

Daarna aten we carpaccio.

IMG_7996

Het hoofdgerecht wat we aten was kaasfondue dit was ik vergeten te fotograferen. En als toetje had ik panna cotta met bastogne en caramelsaus klaargemaakt. Deze was echt super lekker, gelukkig maar want ik had er 4! uur voor in de keuken gestaan.

IMG_8001

Tijdens de kerst sneeuwde het niet, maar na de kerst, zaterdag wel. Mijn vriend heeft nog nooit gereden in de sneeuw en dat ging de eerste keer helaas niet goed. Hij gleed van de weg af en kwam in de struiken terecht. De rechter voorkant heeft het helaas moeten begeven. IMG_8005

Wel zag het er super mooi uit vanuit binnen haha. Ik woon in Gelderland en daar had het aardig wat gesneeuwd! IMG_8008

Ik zat naar het aquarium te kijken wat we hebben en ik vind de algeneter zo grappig. Wat ziet het er leuk uit als die tegen het raam aan zit geplakt. Dat mondje vind ik zo leuk!

IMG_8011

Bij de Promiss mocht ik een bestelling doen voor mijn blog. Het artikel komt ook nog online. Ik was alvast in de webshop aan het rondkijken naar mooie items en kwam twee mooie jassen tegen. Een korte zwarte fluffy jas. IMG_8012

En een lange zandkleurige jas. Ik appte beide naar mijn vriend met de vraag welke hij het mooist vond, ik ben niet zo goed in kiezen haha. Hij vond de tweede, dus deze mooier. Ik twijfelde erg, want deze was er niet meer in mijn maat S maar moest ik dan in M nemen. Lastig lastig welke ik heb gekozen gaan jullie binnenkort ook nog zien in een artikel!

IMG_8016

Ik heb al een tijdje een heerlijk koffie apparaat namelijk de Tassimo. Normaal koop ik altijd bij de AH een paar dorpen verderop een pak cappuccino of latte macchiato, omdat we nu geen auto hebben en ik een mailtje had gekregen dat ik op de eerst volgende bestelling 10% korting kreeg dacht ik waarom ook niet online bestellen. Ik bestelde direct een hele lading, zodat we erg lang vooruit kunnen, ik denk dat het ook wel gaat lukken! Ik had nog nooit de Chai Latte geprobeerd, maar voor diegene die ook een Tassimo hebben, de gewone Chai Latte (de links bovenste) is echt heel lekker!

IMG_8026

En toen was het alweer het einde van het jaar. Eerst zouden we naar de ouders van mijn vriend gaan, maar dit hebben we afgezegd. We merkte dat de  poes enorm gestresst was, we moesten dan op en luchtbed gaan slapen en dat lukt mij niet met mijn rug en ook heb ik geen ov meer en dan zou ik dus met de bus 10 euro voor een retourtje of met de fiets moeten gaan, dat zag ik ook niet zo zitten. Thuis hebben we twee wensballonnen opgelaten. Eentje voor ons zelf en eentje voor de overleden oma van mijn vriend. Ik vind het zo enorm mooi de gedacht van een wensballon. IMG_8041

Maar ook het vuurwerk vind ik altijd wel leuk om te kijken, al wel dan het liefst achter de ramen. Ik vind het zo’n herrie maken. Nu ben ik wel redelijk over de angst heen maar vroeger stond ik letterlijk altijd buiten als een rietje te trillen met oudejaarsavond. Ik weet niet wat het is, maar met zoveel lawaai en knallen heb ik altijd het gevoel alsof de wereld vergaat haha. We hebben het die avond rustig aan gedaan, lekker ik hou van Holland gekeken en na twaalf uur nog even Hardwell en om half 2 gingen we slapen. Persoonlijk geef ik ook niet heel veel om oud en nieuw. Het is leuk, maar als het er niet was zou ik het ook prima vinden.

Dat was de decembermaand alweer! Ik hoop dat jullie ook een fijne maand hebben gehad en ook met name een leuk oud en nieuw! 

Liefs,
Saartje

 

7 gedachten over “Life of december”

  1. Het viel mij begin december inderdaad op dat het wat stiller was. Verdrietig dat de oma van je vriend is overleden, ik begrijp wel dat je hoofd dan niet bij bloggen is. Ik dacht al aan je foto’s te zien dat je softboxen had de kwaliteit en ligt waren stuk beter geworden. Ik heb toevallig ook deze maand softboxen gekregen van mijn moeder.

  2. Ik wens jullie n pracht 2015! Met veel mooie momenten.
    Prachtig mooie kerstlook..

    Suikervrij is heel goed…volhouden…

    Grt Koosje

  3. Wat een leuke foto’s! Wel erg naar dat je maand zo moeilijk begon, maar als ik zo de foto’s zie en je verhaal erbij lees gaat het inmiddels wel wat beter? Ik hoop het in ieder geval wel! Wat grappig trouwens dat je blijkbaar net als mij in Gelderland woont, ik dacht altijd dat je in Brabant woonde op de een of andere manier haha. Wij hebben met Oud & Nieuw ook niet zoveel gedaan, normaal gesproken vind ik dat wel altijd heel leuk, maar Jeff was moe en bij ons reed het ov niet eens, dus hebben we het thuis maar gezellig gemaakt 🙂 Ik wens je een heel gelukkig en gezond 2015! 😀

  4. Vervelend dat de maand zo begon, sterkte nog daarmee! Verder vind ik het een erg leuk artikel om te zien en te lezen :). Ik vind vooral je selfie waar je zo mooi bent opgemaakt echt prachtig! Mooie look! En tof dat je bij een mediabureau bent aangesloten. Ik ben benieuwd naar de jas die je hebt gekozen :D. Fijn 2015!

  5. Wat een leuk overzicht.. Jammer dat je begin van de maand niet echt lekker was en nog verdrietiger dat de oma van je vriend is overleden.. Ik vond het filmpje waarin je vriend je opmaakte echt super leuk:)
    Liefs Nathalie

  6. wat een leuk overzicht om te bekijken, zeker om jullie poes bij de wasmachine moest ik lachen, wat zijn ze toch nieuwsgierig soms…ben je nog binnen wezen kijken in de dom van keulen? want van binnen is hij ook zo onwijs mooi….en het bekje van de algeneter is inderdaad erg grappig om te zien…

Geef een reactie

