Lifestyle|Movietime!

333792_Iran cinema-Sydney Intercultural Film Festival

Afgelopen maand heb ik erg veel films gekeken. Het werd eerder donker en mijn vriend en ik besloten om dan lekker gezellig samen film te kijken. Ik heb een aantal films thuis gezien en een aantal in de bioscoop. In dit artikel vertel ik je welke films dit zijn en of ik ze je kan aanraden.

Transformers 4

477176529_1280

Genre: Actie

Filmtotaal: Jaren na de grote veldslag in Chicago, is de mensheid hersteld. Transformers zijn nagenoeg van de Aarde verdwenen. Maar een kleine groep wetenschappers probeert hun eigen Transformers te maken, en gaan daarbij verder dan ze zelf kunnen beheersen. Tegelijk is er Cade Yeager, die een beschadigde Optimus Prime ontdekt, en hem repareert. Dan barst er een nieuwe epische strijd los tussen de Autobots en Decepticons, en ditmaal voegen zich ook de Dinobots bij het gevecht”.

Transformers 4 zit net als de andere delen bordevol met actie. Er zit weer een goed opbouwend verhaal in wat spanning weet te creëren. Ik vind dit deel misschien wel het spannends. Ik zat bijna op het puntje van mijn stoel in de bioscoop en leefde echt met de autobots mee. Ik leefde me helemaal in en zat meer dan 2,5 uur helemaal in de film. Het is zeker een film die het kijken waard is. Met zijn ruim 165 minuten duurende beeldmateriaal ben je helemaal zoet. Omdat er veel actie in voorkomt heb je ook nog eens een excuus om lekker tegen je vriend aan en achter te duiken.

The Expendables 3

expendables-3-pirated-101

Genre: Actie

Filmtotaal: Barney (Stallone), Christmas (Statham) en de rest van het team komt face-to-face te staan met Conrad Stonebanks (Gibson), de oud-medeoprichter van The Expendables en tegenwoordig een meedogenloze wapenhandelaar waarvan Barney dacht dat hij hem eerder “vervangbaar” had gemaakt. Stonebanks heeft maar één doel: een einde maken aan The Expendables. Voor de onvermijdelijke confrontatie werft Barney een hele reeks nieuwe high-tech teamleden”.

Een echte mannenfilm. Geweren, kogels die je om de oren vliegen en (droge) humor dat is weer waar de film om draait. Misschien worden Stallone en Schwarzenegger een beetje te oud, maar ze blijven leuk om naar te kijken. Zo verlept als ze inmiddels misschien zijn, zo goed kunnen ze de tegenstander nog aan. Dit deel is heel anders als 1 & 2, in dit deel zien we namelijk een andere (onbekende) groep waarmee Stallone verder gaat. Het oude team zien we gelukkig ook nog terug, want wat kan Stallone nou zonder zijn oude team. Een leuke film, met een leuke draai en weer bordevol met actie. Misschien vind ik zelfs in dit deel dat het wat overdreven is. Soms vind ik het te veel, wat het wel een beetje erg onrealistisch maakt. Maar toch heb ik tijdens de film weer smakelijk kunnen lachen om de humor van deze mannen! Houd je van actie, dan kan ik je deze film ten zeerste aanbevelen!

Nurse 3-D

maxresdefault

Genre: Horror/Triller

Filmtotaal: “Verpleegster Abby Russell verleidt overspelige mannen, om ze vervolgens op brute wijze te vermoorden. Als iemand in het ziekenhuis waar ze werkt zo zijn vermoedens begint te krijgen dat er iets niet helemaal klopt, beginnen de zaken uit de hand te lopen…”.

Nurse is een horror – Triller die je met een knipoog moet nemen. De film is naar mijn mening niet eng, ik vind het dan ook eerder een soort van slechte psychologische triller. Het feit dat Abby overspelige mannen vermoord maakt haar wel leuk. Je krijgt symphatie voor haar rol. Abby is alleen ernstig op zoek naar een vriendin en die vind ze in een verpleegster die ze begeleid. Ze verleid haar en doet wat in haar drankje, waardoor ze samen een spannende nacht beleven, waar Abby vervolgens foto’s van maakt, zodat ze de verpleegster in opleiding later kan chanteren. De film is leuk om naar te kijken, maar anderzijds ook erg slecht. Houd je net als mij van vrouwelijk schoon in films en ben je niet vies van wat seks, blood en bloed, dan is deze film wel een aanrader. Maar ben je meer iemand die houd van een goed verhaal, dan kan je deze film beter overslaan!

Noah

Noah_Intl_Quad

Genre: Actie, avontuur en drama.

Filmtotaal: “Het legendarische verhaal van Noah, de Bijbelfiguur die in een visioen de opdracht van God krijgt om een ark te bouwen. Daarop moet hij één exemplaar van alle levende wezens op Aarde meenemen”.

Ik ben iemand die vrij weinig met de bijbel heeft. Iedereen moet voor zich weten waar hij/zij in gelooft, maar ik geloof er niet in. Toch vind ik dit een geweldige film. Het verhaal van Noah blijft mij, ondanks het uit de bijbel komt, aanspreken. Er zit een sterke verhaallijn in en de personages zijn steengoed gespeeld. Ik ben een enorme dierenliefhebber en dus kon ik deze film zeker waarderen. Het verhaal heeft mooie onverwachte wendingen en je leeft helemaal mee met ieder personage. Zeker een aanrader!

Need for speed

maxresdefault (1)

Genre: Actie, misdaad, drama en triller

Filmtotaal: “’Need for Speed’ gaat over een lokale straatracer (Paul), die samen met een arrogante zakenman (Dominic Cooper) samenwerkt. Maar dan wordt hij verraden door zijn collega en belandt hij in de gevangenis. Nadat hij zijn straf uitgezeten heeft, besluit hij mee te doen aan een race van New York naar Los Angeles. Als zijn oud-partner daarachter komt, zet hij een hoge premie op zijn hoofd. Het gevolg: Paul moet op de vlucht voor andere straatracers, die hem allemaal op de hielen zitten met hun flink opgevoerde auto’s”.

Het spelletje Need for Speed heb ik weleens gespeeld op de playstation, ik vond het altijd een leuk spel ook al ben ik er niet heel goed in. Leuke auto’s en leuke races. De film is echt meer dan dat. Er zit echt een verhaal in. Het verhaal wordt mooi opgebouwd en weet het tot spannende hoogtepunten te brengen. Ergens heeft het wat weg van de fast en furious films, maar ergens ook weer totaal niet. In deze film draait het ook echt om straatraces en de polities proberen te misleiden, net als in het spel. Wederom heb je sympathie voor de hoofdrolspeler Paul. Een aardige oprechte gozer met een goed hart die eerlijkheid hoog in het vandel heeft staan. Qua stunts valt de film wel tegen vind ik, het is gewoonweg proberen het verkeer op straat zien te ontwijken en soms een keertje over een bergje heen vliegen. Toch bereiken de auto’s wel weer hoge snelheden en komen er zeker voor autoliefhebbers prachtige auto’s voorbij! Ja, ja ik heb zeker wel een paar keer wat kwijl moeten opvangen met Lamborghini’s en één hele dikke Bugatti.

Welke film die jij afgelopen maand(en) hebt gezien vind jij echt een aanrader? 

10 thoughts on “Lifestyle|Movietime!”

  1. Zelf ben ik echt helemaal gek op Transformers (Bumblebee!) en deel 4 vond ik ook echt super om te zien, en The Expendables 3 vind ik ook een mooie film 😀 Die andere ken ik niet x

  2. need for speed ga ik vast nog wel een x kijken. ik heb de laatste tijd weinig films gezien. ben meer van de series! Dit weekend begint er een nieuwe Ned. serie op Ned 2 dacht ik : Hollands hoop! goede spannende serie! Ik denk net zoiets als Penoza. 21.05 😉 Xx

  3. Ik kijk eigenlijk bijna nooit meer films, alle films uit je artikel ken ik ook nog niet, oeps. Ik moet echt wat meer films kijken dus, deze komen alvast op mijn ‘to watch’ list!

Geef een reactie

