Mask Monday; IDC institute Cacao Masker.

1

De maskers waren op, maar lag de VIPBox op de mat afgelopen zaterdag, de redende engel! Er zat namelijk een masker in, die kon ik goed gebruiken. Ideaal voor deze mask monday. Het is een sheetmasker (jeej) van het merk IDC institute, voor mij een onbekend merk, des te meer benieuwd ben ik er naar. Kijk mee en lees verder voor de review.

2

Het merk IDC Institute zegt mij niet veel. Op internet kan ik wel wat producten van dit merk vinden, maar ook niet veel meer informatie. Het is een Spaans merk, met redelijk budgetvriendelijke prijzen. Zo betaal je voor dit masker €3,99 en voor een douchegel van 200ml €1,39. Of het merk ook naar Nederland verzend is mij helaas niet duidelijk. Het ziet er een beetje uit als het Nederlandse merk Yves Rocher qua verpakkingen.

3

In deze verpakking zit een sheetmasker. Ken je mij, dan weet je dat ik er super dol op ben, lekker snel en makkelijk in gebruik. Ik heb dan ook hoge verwachtingen. Het is en cacao masker, iets wat ik niet heel lekker vind, ik ben niet dol op de geur en vind maar zelden dat ik echt iets merk van de cacaoboter.

4

De achterkant van het masker bestaat met name uit buitenlandse talen. . Er staat gelukkig wel heel klein ergens een zinnetje in het engels. Zo staat er dat dit cacao masker goed is voor een gehydraterende droge huid. En dat je het masker 15 minuten op moeten laten zitten. Maar ook de ingrediënten staan er op. Ik zie dat er parfum in zit, cacaoboter en aloë vera sap, maar verder wordt ik totaal geen wijs van deze ingrediënten. Laten we het masker eens uitproberen!

5

Mijn huid voo het masker. Ziet er goed uit, is ergens wel wat aan de vette kant de laatste tijd, met name de T zone.

6

Gelukkig zijn mijn wangen rustig en mooi egaal.

7

Het masker op. Het masker is helemaal doordrenkt in vloeistof. Ook ruikt het erg sterk naar cacao, iets te sterk wanneer je het mij vraagt. De vloeistof voelt wel lekker aan op de huid in de 15 minuten dat het intrekt. Ook blijft het masker goed op de huid zitten.

8

Ik was de tijd vergeten en dus heeft het masker er 30 minuten op gezeten, ook niet erg, alleen maar beter vaak. Na het masker ziet mijn huid er gevoed uit. Ik vind mijn huid niet zacht, wat je wel zou verwachten bij een masker of product met cacaoboter. Maar mijn huid voelt wel voller aan en is wat gevoed. Dat is ook alles. Ook toen het masker op zat merkte ik er vrij weinig van.

9

Ik zie vrij weinig verandering in mijn huid. De huid is iets droger en misschien een minuscuul beetje meer egaler, maar dat is het ook. Ik vind dan ook dat het masker erg weinig doet. Ik had op zijn minst een mooie lekkere zachte huid verwacht en zeker voor een masker van 4 euro.

Gezien het feit dat het masker buitenlands is en moeilijk verkrijgbaar is, ik voor minder geld betere maskers ken en het masker weinig doet en weinig verandering geeft, vind ik dit dus geen aanrader. Het was lekker voor een keer, maar het masker doet gewoon te weinig.

Het IDC Institute cacao masker kost €3,99. 

14 gedachten over “Mask Monday; IDC institute Cacao Masker.”

  1. Schattie.. Ik heb iets gezien voor jou (a) aangezien je toch even wat maskers in moet slaan voor de mask monday :p. Bij de etos heb ik van de week 3 sheetmaskers voor 3 euro meegenomen! Geen geld.. EN sheetmasks! Moet je maar ff kijken.. Ze zijn van het merk Skinlite. Ik heb er tot nu toe 1tje geprobeerd met aloe vera.. Was erg lekker verfrissend haha xxxx

Geef een reactie

