HNTM, Wie is jou favoriet?

kandidaten-hoog

Hollands Next Top Model, een programma wat we wellicht allemaal kennen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar iedere maandag avond zit ik achter de buis gekluisterd. Kijkend hoe modellen strompelend over de catwalk lopen en schoenen stuk maken tijdens een fotoshoot. Ja, één van mijn favoriete tv programma’s van dit moment is Hollands Next Top Model. In dit artikel zal ik je vertellen wat ik van dit programma vind en wie mijn favoriet is.

77modelsarah6

Het feit dat ik HNTM een ontzettend leuk programma vind komt wellicht door het feit dat ik zelf modellenwerk heb gedaan. Hierboven één van mijn favoriete foto’s die toentertijd zijn gemaakt. Uit eigen ervaring weet ik dat het heel leuk kan zijn, je wordt lekker opgetut, mensen zitten aan je haar, je krijgt leuke kleding aan. Maar dat is natuurlijk niet altijd, soms krijg je kleding aan die je niet mooi vind, blijft de fotograaf zeuren en wordt hij boos omdat je niet de goede pose aanneemt en er niets van bakt en verzwik je je enkels door de tering hoge palen of veel te grote of juist kleine schoenen die je aan moet. Nee het leven van een model gaat absoluut niet altijd over rozen! Daarnaast nog het feit over je gewicht, dit zal in de modellenwereld altijd wel een puntje blijven, hoewel ik steeds meer fullsize modellen op de catwalk zie en ook meiden met curves zoals Kate Upton worden ruimschoots gewaardeerd. In mijn tijd, dan spreek ik over 7 jaar geleden, was dit niet zo. Ik had een taille van 64 cm en was nog te dik. Ik ben 1,74 en had maatje xs van boven en een s/m van onder. Deze s/m van onder was natuurlijk al veel te groot dat begrijp je wel. Een heupomvang van 93cm (die ik had) wordt in de modellenwereld gezien als een Surinaamse kont (niets tegen een mooie Surinaamse kont hoor!). De wereld is hard, kei hard. Wilde ik doorbreken, wat hoe dan ook al niet zou lukken, zou ik super hard moeten werken. Ik woog 55 kg maar moest 50 wegen (ik was net van mijn anorexia af, fijn!!). Maar dan nog zou ik het nooit redden in deze industrie, waarom niet? Hier komt het: Ik heb een mooi karakteriserend gezicht, dat is een pluspunt, maar ik heb ook een moedervlek in mijn gezicht, dat kan niet. Verder heb ik te dikke bovenbenen (is je bouw) en heb ik een grote pigmentvlek op mijn rechterbeen, wat teveel moeite is om weg te werken met make up voor de visagie, dus dat wordt hem ook al niet. Bam afgekeurd als model, do i care, nee totaal niet. Het is een leuke droombaan, maar weet ook dat je er heel veel voor moet opgeven en dat maar enkele meiden hiervoor geschikt zijn! Ik weet inmiddels precies wat bureau’s zoeken, vaak de zogenoemde tomboy meiden. Meiden die op school het “lelijke eentje” zijn, meiden met een zeer karakteriserend gezicht, die lang en slank zijn.

Nu je mijn ervaring hebt gelezen laat ik je alle modellen zien en vertel ik erbij of ik denk dat ze kans maken ja of nee. Ik zal je ook vertellen wie ik denk en hoop dat er gaat winnen.

Sanne

2014-sanne_biofoto

 

Sanne, wat een mooie meid. Wat een intense blik en mooie wenkbrauwen, haar ogen zijn echt weerzinwekkend mooi! Haar ogen zijn dan ook zeker haar sterke kant. Sanne is een lief meisje, maar moet echt leren kracht uitstralen, dan denk ik zeker dat deze meid een heel eind gaat komen!

Allison

2014allison-biofoto

Een prachtige meid, Allison. Heel uniek een heel divers. Het enige probleem is dat Allison nog wat timide is en wat verlegen en terughoudend. Ze heeft het echt in zich om model te worden, ze heeft een enorm krachtige blik. Ik zie haar al helemaal in een soort jungle shoot voor me, maar ook haute couture zou ze goed kunnen. Absoluut geen commercieel model, maar een karakteristiek model.

 

June

2014june-biofoto

 

June! Ik houd van haar mooie kaaklijn en haar nieuwe kapsel, stukken beter dan wat ze had. Nu valt haar karakteristieke gezicht pas echt op. Ook heeft June een prachtige lange nek, ook zeker een pluspunt!Een model met heel wat potentie, maar helaas denk ik niet dat ze het gaat worden, gezien haar houding. Ze is heel krachtig in haar blik en houding, maar de vraag is of ze ook meer dan dat heeft. Als model moet je alles kunnen laten zien en ik vraag me af of June dat kan.

Roos

2014-roos_biofoto

Roos, sorry meid maar ik ben geen fan van je. Ik vind haar sproetjes schattig en wel iets karakteristieks hebben, maar daar houd het ook bij op. Ik vind haar nog te jong, het is een meisje wat nog heel veel moet leren en nog echt in het nest van haar moeder zit. Niets mis mee natuurlijk, maar ik denk niet dat ze het gaat redden daardoor. Ook vind ik haar te “girl next door”, niet bijzonder genoeg dus.

 

Aisha

2014aisha-biofoto

Aisha is een mooie meid om te zien. Goed dat ze haar haar eraf hebben gehaald, haar sterke gezicht komt nu echt naar voren. Ze loopt ontzettend goed alsof ze al aardig wat ervaring heeft, zeker een pluspunt. Alleen vind ik ook dat zij het net niet heeft. Ze heeft grote lippen en een redelijke kaaklijn, maar niet die x factor.

 

Debbie

2014debby-biofoto

Debbie, een model wat ik zo in de Wehkamp zie staan of misschien in een mooie lingerie lijn van de Hunkermoller schittert, maar HNTM winnen, nee dat denk ik niet. Ik vind haar enorm commercieel en ze valt een beetje weg in vergelijking met de andere meiden. Ze heeft niet echt iets karakteristieks waardoor ze opvalt en wat haar sterk maakt.

 

Nicky

2014-nicky_biofoto

Onze Brabantse boerin Nicky! Ze doet het kei goed!! Ik vind haar geweldig, heerlijk dat Brabantse accent van haar. Buiten haar houding ben ik ook fan van haar uiterlijk. Super mooi staat het rood/oranje kleurige haar bij haar, haar blauwe ogen komen daardoor enorm goed uit. Ook haar mooie volle lippen vind ik mooi. Verder heeft ze echt een karakteristiek gezicht, je onthoud haar gewoon en dat is de bedoeling. Ze blijft in je geheugen gegrift, een goede kansmaker dus! Ze moet alleen nog wel wat aan haar loopje gaan doen, want daar ligt nog een grote achterstand.

 

Sagal

2014-sagal_biofoto

Sagal is een mooie vrouw om te zien, maar wel met een hele sterke diva attitude. Sagal heeft ook een mooie kaaklijn, maar ergens een redelijk simpel gezicht. Het klopt allemaal en is bijna te symmetrisch. Het is te perfect dat het niet meer klopt, daardoor gebeurt er weinig spannends in haar gezicht waardoor je haar niet snel onthoud. Je onthoud eerder haar houding dan haar gezicht en dat is jammer.

 

Lincey

2014lincey-biofoto

Lincey, een ontzettend onzeker meisje, maar kan enorm divers zijn. Lijkt het standaard girl next door meisje, maar is echt een kameleon. Ze kan zich transformeren als ze wil en daar ligt het punt, ze moet uit haar comfort zone komen en durven. Ze kan enorm veel en heeft een groot bereik. Ik hoop haar echt te gaan zien groeien in het programma.

 

Holly

2014-holly_biofoto

Holly, de dochter van Herman Brood. Dit is echt te zien, ze heeft echt die rock/rebelse look van haar vader. Een prachtige meid om te zien met een sterke blik. Ze is ook aardig divers, maar ik vraag me af divers genoeg? Dit is een sterke foto van haar, maar op een andere foto kijkt ze weer vrij leeg, ik ben dus erg benieuwd naar Holly hoever ze het gaat maken.

 

Liz

2014-liz_biofoto

 

En als laatste Liz. Liz doet me denken aan Sanne die HNTM in 2006 won. Liz heeft een erg sterke en karakteristieke kaaklijn, wat zeker een sterk punt van haar is. Ook haar grove brede wenkbrauwen zijn wel eyecatchers, ook iets wat ze in de modellenindustrie vaak mooi vinden. Verder vind ik het een redelijk neutraal meisje, maar die wel redelijk breed ook inzetbaar is. Anderzijds maakt dit haar natuurlijk wel weer erg commercieel, iets wat niet altijd als pluspunt wordt gezien in dit vak.

De winnaar?

Lastig, er zijn vele meiden die hoge kansen hebben, maar dan moeten ze het wel waarmaken en uit hun comfort zone treden. De grote kanshebbers zijn volgens mij: Sanne, Allison en Nicky. Zeer diverse karakteristieke meiden die heel divers inzetbaar zijn.

Wat me op valt is dat ze dit jaar niet de maten bij de foto’s hebben gezet. Het is minder een vleeskeuring als anders. Want ja laten we eerlijk zijn, maar modellenwerk is gewoon een vleeskeuring of je iemand wel of niet mooi vind, de inhoud doet er op foto’s niet toe, zo hard gaat de werkelijkheid er in de modellenwereld eraan toe. Ik ben heel erg benieuwd wie er vandaag uit gaat en wie dit seizoen gaat winnen.

Note: Alle meiden en modellen zijn natuurlijk top en ik ben absoluut geen fan van vleeskeuringen of afgaan op het uiterlijk en ik geef hier slechts mijn mening gebaseerd op kennis en ervaring die ik heb in de modellenindustrie. 

Bron foto’s: Alle foto’s en rechten zijn eigendom van Hollands Next Top Model! 

Wat vind jij van het programma en wie hoop/denk jij dat er gaat winnen?

11 gedachten over “HNTM, Wie is jou favoriet?”

  1. Super leuk artikel! Wauw, je foto ziet er echt prachtig uit! Ik kijk dit progamma ook en ik vind dat Sanne het erg goed doet maar ja, zo veel verstand heb ik er nou ook weer niet van, haha! xxx

  2. Ik ben hntm nu toevallig aan het kijken! Nicky zou zeker nog wel eens ver kunnen komen. Zo’n meisje die je normaal voorbij loopt.. maar zodra ze op de set staat.. wow.

  3. Ik vind de foto van jou stiekem wel het allermooist uit het hele artikel! Eerder keek ik altijd wel HNTM maar ik moet zeggen dat ik het tot nu toe nog niet meer gevolgd heb! Misschien moet ik dat maar weer eens gaan doen 🙂 Moet trouwens wel stiekem bekennen dat ik modellen zelden echt mooi vind in het echt, op de foto’s is het natuurlijk weer heel anders, maar dat vind ik altijd wel heel knap!

  4. Ik vind jou foto het mooist als ik het zeggen mag… Maar ja jij doet niet mee.
    Ik weet dat ze bij HNTM meer zoeken naar de commoties onderling als naar alleen een goed model! maar lindsey (heet ze zo) komt op mij het leukst over en daarom vind ik haar het mooist!
    Toevallig gisteren waren de Elite model looks 2014 castings in utrecht op hoog catherijne en daar heb ik even naar staan kijken. Je ziet eigenlijk zelf ook al snel of iemand geschikt is.
    Het wereldje spreekt mij niet zo aan moet ik zeggen! als vind ik het wel leuk om te volgen enzo… Ik hou niet zo van dat gemene, elleboogwerk, arrogante mensen en dat soort dingen die je er tegen komt! Wel heel leuk dat jij modellen werk hebt gedaan, zou best meer foto’s van je willen zien!

  5. Ikzelf kijk eigenlijk alleen America’s Next Top Model. Op de één of andere manier spreekt de Amerikaanse versie mij veel meer aan dan de Nederlandse. Daarnaast is het leuk dat ze daar nu al voor het tweede jaar zowel vrouwelijke als mannelijke modellen in het programma hebben.

Geef een reactie

