Decubal Body Scrub.

0

Decubal, een merk speciaal ontwikkeld voor de gevoelige en droge tot extreem droge huid. Ik was al bekend met dit merk vanwege hun prettige dagcrème voor de gevoelige huid. Een crème die mijn gezicht enorm liet kalmeren. Toen ik dan ook laatst deze enorme pot body scrub tegen kwam met 50% korting twijfelde ik geen moment, die ging mee. Inmiddels heb ik de body scrub een aantal keer uitgeprobeerd en kan ik je er alles over vertellen. Lees verder voor de review.

2 3

Het is een hydraterende en verzorgende body scrub op basis van zout. Het product is parfumvrij, iets wat ik altijd erg prettig vind, er hoeft van mij echt geen extra geur van het product af te komen en al helemaal niet wanneer dit een irriterende werking op de huid kan hebben. Erg prettig dus dat Decubal parfumvrij werkt.

4

Dan de ingrediënten. Omdat het hier gaat om een product voor de gevoelige en droge tot extreem droge huid ga ik dit product goed en kritisch onder de loep nemen dus ook de ingrediënten! Decubal is namelijk een merk wat ook aangeraden wordt aan mensen met eczeem omdat het zo mild is. Sodium Cholride: Zout, Sodium Bicarbonate: Zuiveringszout, Prunus Amygdalus Dulcis: Amandel(olie), Vitis Vinifera Seed Oil: Druivenpitolie, Glyceryl Stearate: Emulgator/Emulsie die ervoor zorgt dat water en olie kunnen mengen (veilige synthetisch component), Cetearyl Alcohol: Vettige veilige natuurlijke alcohol, Simmondsia Chinensis Oil: Jojoba Olie, Butyrospermum Parkii Butter: Sheaboter, Tocopherol: Vitamine E.

De ingrediënten zien er goed uit, geen rommel wat schadelijk is voor je huid.

5

Het is een vrij dikke scrub, die een zacht laagje achterlaat op de huid, dit klopt inderdaad. De scrub is aardig dik, hierdoor valt de scrub helaas wel vrij snel van elkaar wanneer je het lichaam ermee insmeert. Pak dus niet te grote hoeveelheden, maar iedere keer een beetje zodat je ieder oppervlakte van je lichaam goed kunt scrubben en er niet te veel product in het doucheputje beland.

7

Wanneer je de dop van de pot draait zit er nog een beschermende dop op de pot, dit is een soort plastic dekseltje wat je er zo vanaf tilt. Erg handig en slim, dit is toch net wat hygiënischer voor het product!

8 9

De substantie van de scrub is echt een soort boter, het lijkt net een stevige body butter waar je met je vingers doorheen gaat, heerlijk! De substantie is zacht en dik maar voelt tegelijkertijd ook luchtig aan.

10

De scrubdeeltjes blijven goed kleven aan elkaar door de oliën. Je ziet ook aan mijn vinger dat de scrub redelijk olieig is. 13

Wanneer je de scrub uitsmeert op je lichaam krijg je allemaal kleine scrubdeeltjes. De scrub is niet te hard wat het voor een gevoelige huid (met eventueel eczeem) prettig maakt op te scrubben. Wel is het een zout scrub dus op wondjes kan het nogal bijten. Tevens is zout wel goed voor de reiniging en hydrateert het de huid. Ook houd zout het vocht vast in de huid en heeft het een ontsmettende werking.

De scrub is bedoelt om op een natte huid aan te brengen. De foto’s hierboven zijn gemaakt op een droge huid om een impressie te geven van de structuur van de scrub. De scrub smeert op een natte huid goed uit en laat een heerlijk zacht olie laagjes achter op de huid. Geen vervelend glad of vettig olie laagjes, maar echt een zachte laag, je huid wordt er echt boterzacht van! De scrub verwijdert de dode huidcellen en dat in combinatie met de verzorgende ingrediënten maakt het een fijne scrub! De geur van de scrub is neutraal, het ruikt iets wat naar olie, heel subtiel.

Ik ben erg enthousiast over deze scrub, het is een prettige scrub die de huid goed verzorgt. Nu heb ik zelf geen gevoelige lichaamshuid, maar wel her en der een droge huid, daar werkt de scrub dan ook perfect voor! Heb je last van een gevoelige of droge huid, dan is Decubal wellicht een erg goed en prettig merk voor jou en zou ik zeker eens een kijkje nemen in hun assortiment aan producten.

Ik kocht de Decubal Body Scrub voor €6,20 bij de DA drogist. 

Ken jij het merk Decubal en wat vind jij van deze scrub?

15 gedachten over “Decubal Body Scrub.”

Geef een reactie

