Mascara Battle! Chanel Le Volume vs Essence I Love Extreme Volume.

1

Chanel Le Volume is onder de high end parels een zeer gewilde en gehypte mascara. Dit pareltje bied je wimpers een boost aan volume als nooit tevoren. Bam, daar zijn je ogen. Maar ook Essence heeft een zeer goede en gewilde mascara, namelijk de I Love Extreme Volume mascara. Ook deze topper is zeer geliefd. Vandaag neem ik deze twee volume mascara’s onder de loop en lees je welke mascara na mijn mening het beste volume geeft.

Uiterlijk.

2

Het zijn absoluut geen dupes van elkaar te noemen. Beide mascara’s zien er heel anders uit. Chanel met haar luxe mooie ronde zwarte verpakking met in strakke vrouwelijke statement letters Chanel erop. Waarbij Essence er gewoon no nonsense heel basic plastic look a like uit ziet met een opvallende roze verpakking en drukke sierlijke letters erop. Wat betreft de verpakking vind ik dat Chanel hierbij zeker een puntje voor heeft, maar dat zegt natuurlijk lang niet alles!

Inhoud.

3

Essence I Love Extreme Volume 12ml vs Chanel Le Volume 6ml

Wat betreft de inhoud heeft Essence weer een streepje voor. De Chanel mascara bevat de helft minder aan inhoud terwijl de prijs vele malen hoger ligt.

Applicator.

4

Ook de borsteltjes van beide mascara’s zien er totaal anders uit. Waar Chanel een kort en breed borsteltje heeft met ongestructureerde haartjes heeft Essence een lang dun siliconen borsteltje met een structuur van haartjes. Vaak is het zo dat voor volume er meer product aan het borsteltje moet blijven kleven, zodat er ook veel product op je wimpers komt en dit voor volume kan zorgen. Op het eerste zicht denk ik dan ook dat het borsteltje van Chanel daar eerder voor zal zorgen gezien de structuur en hoeveelheid product die er aan het borsteltje zit.

Close up.

5

Laten we de borsteltjes eens van dichtbij bekijken! Chanel heeft een aardig vreemd borsteltje, ik denk dat dit een van de weinige mascara’s is met een typisch borsteltje. 6

Dan het borsteltje van Essence, ook wel ergens een typisch borsteltje al lijkt hij wel erg op de standaard siliconen borsteltjes die vaak in lengte mascara’s zitten.

De Test.

7

Tijd om te testen! Hier zie je mij nog zonder mascara, er bevind zich geen product op mijn wimpers. Ook heb ik mijn wimpers niet gekruld om het natuurlijke effect van de mascara’s weer te laten geven.

8

En nog een close up mijn mijn wimpers. Ik heb van mezelf aardig lange wimpers en ook redelijk veel. 9

Links Chanel Le Volume en rechts Essence I Love Extreme. 10

Mijn eerste reactie was direct; “wauw wat een prachtig effect geeft de mascara van Essence”. Ik was er echt door overdonderd dit had ik niet verwacht! Hij separeert de wimpers mooi, bied ze lengte en ook wat volume. Ook worden de wimpers zelfs wat gelift. Over de Chanel mascara had ik weinig goeds te zeggen de eerste keer. Hij plakte mijn wimpers aan elkaar, het borsteltje was niet om mee te werken en hij droogde heel langzaam.

Ik begreep er niets van. Een gehypte mascara als Chanel die bij mij dan zo tegenvalt. Ik begreep niets van de hype om deze mascara. Ja hij bied volume, maar hé al mijn wimpers plakken aan elkaar, zo kan ik het ook. Ik poste een foto op Instagram en kreeg van iemand de tip om de mascara goed zigzaggend aan te brengen en zowel van onder als boven de wimpers.

En toen…

12

Zo gezegd zo gedaan. Dit ziet er al stukken beter uit! Met deze mascara is zigzaggend te werk gaan dus echt een must! Doordat de mascara volume bied is de substantie wat dikker waardoor je wimpers sneller aan elkaar plakken. Ik heb hier overigens 2 laagjes mascara op. Van dichtbij lijkt het wat op een spinnenpoten effect, maar veraf… 13

Ziet het er een stuk beter uit en heb je wel degelijk mooie volume in je wimpers. Het opent je ogen echt enorm! Ik ben ontzettend blij dat ik deze tip gehad heb en dat hij werkt. Ik was al bang dat ik de mascara weg kon gooien, dit is gelukkig niet zo.

Eindresultaat.

Maar dan de eindconclusie. Hiervoor ga ik kritisch en streng kijken naar wat beide mascara’s nu te bieden hebben en dan kom ik tot de volgende conclusie. Beide mascara’s blijven gedurende de dag goed zitten en brokkelen niet af. Essence is beduidend goedkoper, je betaalt namelijk €2,89 voor een mascara van 12ml, waarvoor je €31,50 betaalt voor de Chanel mascara waarbij je ook nog maar 6ml product krijgt. Maar het belangrijkste is natuurlijk welke van de twee geeft het meeste volume. En daar moet ik Chanel wel als winnaar in aanwijzen, want de mascara geeft wel echt een bom boost aan volume! Essence geeft wel wat volume maar meer lengte, wat ook zeker niet verkeerd is, want wanneer je het mij vraagt vind ik dat de mascara van Essence een veel mooier effect geeft. Maar wanneer het om volume gaat is Chanel zeker de winnaar!

Toch vind ik Chanel Le Volume zeker wat overrated. Gezien de nadelen van de mascara, dat hij plakt (wat ik persoonlijk echt geen pretje vind) zou ik er geen €31,50 voor neerleggen. Ik kocht hem tijdens de 40% korting actie van Ici Paris XL, dan is het een leuke mascara om uit te proberen, maar anders vind ik hem veel te duur voor wat hij doet. Geef mij dan maar Essence die een veel mooier natuurlijker resultaat geeft. Het leek wel of ik nepwimpers op had zo mooi vond ik het effect.

De actie van ICI Paris XL met 40% korting op alle mascara’s loopt tot 7 September, dus ben je wel enthousiast geworden van het resultaat van de Chanel Le Volume, kun je hem nu kopen in de winkels voor €18,90 (online is hij helaas uitverkocht). Essence I Love Extreme is te koop voor €2,89 bij de Kruidvat & Trekpleister. 

Waar gaat jou voorkeur naar uit?

11 gedachten over “Mascara Battle! Chanel Le Volume vs Essence I Love Extreme Volume.”

  1. Jeetje, op de eerste foto dacht ik echt: wat geeft Chanel een lelijk effect. Fijn dat de tip er voor zorgt dat het effect er beter uit ziet. Toch vind ik Essence goed uit de bus komen in deze review.

  2. die van essence is idd best goed voor volume maar ik had er zowat meteen ‘klontjes problemen’ mee. Binnen de 3 weken moest ik hem wegsmijten want ik kan niet tegen wimpers die hard worden en dat heb ik wel snel met goedkope mascara

Geef een reactie

