Mask Monday; DA Argangold Masker + Serum.

1

Vandaag weer een nieuwe Mask Monday! Laatst liep ik in de DA drogisterij en zag ik dat ze nieuwe maskers hadden. DA heeft zes nieuwe maskers aan hun assortiment toegevoegd en ik kocht er drie. Het was 3 halen 2 betalen op de maskers en dus nam ik er 3 mee. Vandaag ga ik de eerste voor je reviewen, Argan Goud. Een hydraterend en voedend masker, lees verder om te zien wat ik ervan vind!

2

Het masker bestaat uit twee delen namelijk het masker zelf en een kalmerend serum wat je na het masker aanbrengt. Het masker is hydraterend en voedend en rijk aan vitaminen mineralen en anti oxidanten, aldus de verpakking! 3

Dan het serum, dit gebruik je na het masker om je huid extra te verzorgen. 4

Het masker werkt in principe hetzelfde als alle andere maskers, op een schoon gezicht aanbrengen en 10 minuten laten zitten, vervolgens met lauw water afspoelen.

Onderaan zie je de ingrediënten, waarbij te zien is dat het masker sesam olie en argan olie bevat. De Carrageenan extract staat voor zeewier extract, maar is niet puur zeewier aldus Wikipedia:

“Carrageen is een gecompliceerd mengsel van polysacchariden. Het is een natuurlijk product en wordt gewonnen uit bepaalde soorten zeewier afkomstig uit Europa, Amerika en Azië. Carrageen wordt toegepast in zeer veel voedingsmiddelen als verdikkingsmiddel en stabilisator. Carrageen moet als ingrediënt gedeclareerd worden met E-nummer 407 of 407a. Een bekende toepassing is bijvoorbeeld chocolademelk.”

Verder zie ik ook een aantal (voedings) kleurstoffen erin zitten, wat ik persoonlijk altijd wel jammer vind, een product hoeft van mij geen kunstmatige kleur te hebben.

5

Het serum en de ingrediënten.

Tijd om het te testen!6

Mijn gezicht voor het masker. Ik kwam net uit de douche en had mijn huid gescrubd. Alle dode huidcellen zijn dus weer weg en mijn huid ziet er mooi rustig en kalm uit, alleen wel wat rood. 7

Van dichtbij. Jeej, geen rode bultjes of andere onzuiverheden! 8

Tijd voor het masker! Zo ziet de vloeistof eruit! Net of je vloeibaar goud op je huid smeert, maar dan heel vloeibaar. Wat je op de foto ziet is de hoeveelheid die ik over had! Enorm veel, er zit meer dan genoeg in voor twee gezichten, zonde dat je dit dan moet weggooien omdat je het niet kunt bewaren door de vloeibare substantie. Ook viel me direct de geur van dit masker op. Het is echt een aparte maar lekkere geur. Het ruikt naar zeewier maar ook naar zeep en honing. Ik kan de geur dus niet goed omschrijven, maar het is warm en fris tegelijk. Persoonlijk vind ik dit een lekkere ontspannende geur! 9

Mijn huid met het masker ingesmeerd. Op de verpakking stond dat je het product met je vingers moest aanbrengen en in masseren, dit heb ik ook gedaan. Het masker is vloeibaar, maar niet zo vloeibaar dat het van je gezicht loopt, gelukkig!  Het masker voelt heerlijk aan en wanneer je blaast tegen je huid wordt het masker ineens intens warm op je huid. Een soort van warmte masker, maar helaas voel je dit effect niet vanzelf op je huid, alleen wanneer er wind tegenaan komt. 10

Na tien minuten heb ik het masker van mijn gezicht gewassen met lauw water. Dit ging verbazingwekkend makkelijk! Zeker een plus punt, aangezien ik niet houd van nog 10 minuten in de badkamer staan om het masker eraf te krijgen. 11

Van dichtbij na. Mijn huid ziet er nog hetzelfde uit, alleen voelt mijn huid wel degelijk een stuk meer gehydrateerd en gevoed aan! Mijn huid voelt heerlijk soepel en zacht aan! 12

Tijd om het serum aan te brengen. Het serum verbaasde me direct, het is eerder een dagcrème dan een serum. Een serum is (in mijn ogen) een vloeibaar tot dikkig, vaak transparant goedje. Maar dit is meer een dagcrème. Ook is de dagcrème erg vettig qua substantie. Het trekt niet heel snel in, maar dat komt waarschijnlijk door de rijke formule. 13

En mijn gezicht na het serum. Het serum is voor mijn gezicht eigenlijk te vettig, ik heb al een gecombineerde huid en dan is dit serum te voedend. Het trekt wel in, maar er blijft toch een soort van vettig laagje op de huid liggen. 14

En hierboven zie je een foto voor het masker, een foto na het masker en een foto na het serum.

Je ziet niet heel veel verschil, maar het verschil voel je met name. Mijn huid voelt enorm gevoed en gehydrateerd aan na het masker. Ook is de huid heerlijk soepel en zacht. Over het serum ben ik persoonlijk niet zo te spreken omdat het zo rijk en “vettig” is. Het masker daarentegen vind ik erg lekker en ontspannend. Het voed je huid echt enorm. Ik ben dus zeer te spreken over dit vloeibare Argan goud masker.

Het DA Argangold masker is te koop bij de DA. De prijzen variëren van €1,09 of €1,49 per masker.

Wat vind jij van dit masker?

10 gedachten over “Mask Monday; DA Argangold Masker + Serum.”

      1. Ik heb even gekeken maar hier in Almere zit geen DA en in Adam zit hij op plekken waar ik nooit in de buurt kom! Zou jij me er niet 2 op willen sturen? Ik wil hem dolgraag uitproberen! Ik betaal uiteraard alles ook de envelop en postzegels. Ik hoor het wel. 😉 Xx

Geef een reactie

