Rituals Pure Hammam Shampoo.

1

De sale is momenteel overal in zowat iedere winkel in volle gang, dus ook bij de Rituals. Dat is mooi dacht ik, ik ben dol op Ritiuals. Maar waarom is het vaak sale wanneer ik geen geld heb? (herkenbaar?) Toch wilde ik even snuffelen en kocht ik van mijn laatste geld wat ik nog had deze heerlijk geurende shampoo. Ik ga je vertellen wat ik ervan vind en of ik alleen de geur lekker vind, of dat het ook nog eens een goede shampoo is!

2

De shampoo die ik kocht is van de lijn Pure Hammam, een heerlijk ontspannende lijn waarin in veel producten de eucalyptus centraal staat. Maar deze shampoo bevat niet alleen eucalyptus, ook organische argan olie. Dat is mooi, want ik ben dol op argan olie in haarproducten! De shampoo belooft te zorgen voor volume en glans, precies datgene wat ik zoek in een shampoo! 34

De shampoo beschikt over een prettige drukknop, deze duw je aan één kant omlaag en er verschijnt een opening waar de shampoo uit komt. Erg prettig wanneer het om doseren van shampoo gaat! Ook vind ik een dop als deze altijd net wat netter eruit zien. Over het algemeen ben ik dan ook wel zeer te spreken over het uiterlijk van de shampoo, het past helemaal bij Rituals en ook bij de lijn. Het staat echt als een pareltje onder de douche! 5

6

Zoals op de verpakking staat zorgt de arganolie voor een rijke glans en zorgt de eucalyptus voor een sensationele geurbeleving en stimuleert het de hoofdhuid. Verder heeft de shampoo een volumesysteem wat de haarschubben open en vult, waardoor je meer volume krijgt. 7

De ingrediënten. 8

Zo ziet de substantie eruit. Het is een wat dikkere vloeistof. Wanneer je de shampoo aanbrengt op nat haar gaat hij niet direct schuimen, daar is hij te dik voor. Je moet hem eerst goed verdelen en door je haren wrijven wil je dat hij gaat schuimen en verspreid raakt over je haren. De substantie vind ik precies goed, hij had niet dikker moet zijn, want dat vind ik persoonlijk niet prettig, er moet wel mee te werken zijn. Ik heb van mezelf al dik haar en als de shampoo dan ook nog eens dik is, krijg ik hem niet verdeelt over mijn haar. Gelukkig gaat dat met deze substantie prima!

Wat mij in eerste instantie direct opviel aan de shampoo was de enorm lekker ontspannende geur! De eucalyptus ruik je erg goed en vind ik absoluut niet storend aanwezig. Je waant je direct in een rustige ontspannen sauna omgeving. Ik heb dan ook absoluut een sensationele geurbeleving op dat moment. Geur vind ik bij een shampoo enorm belangrijk. Ik vind het belangrijk dat een shampoo zijn werk doet, maar de geur vind ik minstens zo belangrijk. En dankzij deze geur wil ik gewoon geen andere shampoo meer. Iedere keer pak ik deze shampoo, ook al moet ik een andere shampoo eigenlijk eerst opmaken van mezelf, ik kan het gewoon niet, deze shampoo laat mij zo lekker ontspannen en brengt mij helemaal in mijn douche element. 9Dan het resultaat. Dit is hoe mijn haar eruit ziet wanneer ik het de dag ervoor heb gewassen. Ik moet erbij melden dat ik wel altijd twee shampoo’s gebruik om mijn haar zo goed mogelijk te wassen en verzorgen. Momenteel gebruik ik dus de Rituals shampoo, maar ook de shampoo van Macadamia met olie extract. Daarna doe ik nog conditioner in mijn haar en spoel ik dit uit en daarna heb ik nog wat Aqua Light spray van Panthene in mijn haar gesprayd. Ik heb dus naast de shampoo nog heel wat anders producten gebruikt! Sommige producten maken mijn haar zwaarder zoals de conditioner, maar de rest maakt mijn haar lichter, waardoor ik meer volume krijg. Ik vind dan ook wel dat ik voor mijn haar doen, aardig wat volume heb! Ik kan dus niet zeggen of het alleen aan de shampoo ligt, maar die heeft daar zeker een positieve bijdrage in gehad!

Ik ben dus super tevreden en te spreken over deze shampoo! Ik wil echt niet meer anders, wanneer hij op is, koop ik weer een nieuwe, ik vind hem zo enorm prettig! De geur, de glans en het volume alles bij elkaar, i love it!

Ik kocht de shampoo in de sale voor €6,30, momenteel is de sale helaas al voorbij bij Rituals en kost hij weer de normale prijs namelijk €9,50. Overigens zie ik dat het uiterlijk veranderd is, misschien was hij daarom in de sale. De shampoo is te koop hier online, maar ook in de Rituals winkels. 

Ben jij bekend met de Rituals shampoo’s, wat vind jij ervan?

17 thoughts on “Rituals Pure Hammam Shampoo.”

    1. De geur van de shampoo komt denk ik het dichtste bij de Hammam Olive Secret shower paste. Ik heb een probeerverpakking van de hot scrub dus kan zo niet ruiken :(. Maar de shampoo ruikt het meest naar eucalyptus.

  1. Ik moet zeggen dat ik het minst van de Hammam lijn heb! Ik heb er een “mini” douche foam van die ik eigenlijk nooit gebruik! Met de shampoo’s van de Rituals ben ik niet bekend maar in de setjes die ik laatst kreeg (T-Mobile) zaten ook 2 shampoo’s waar ik wel nieuwsgierig naar ben. Lekker ruiken zullen ze wel maar ben nieuwsgierig wat het met mijn haar doet! Ik gebruik nu eigenlijk al heeeel lang de kruidvat eigen merk lijn met argan olie samen met de conditioner. Beide zeer fijne producten die doen wat ze moeten doen! En de geur……echt heerlijk!!!! Mooie foto’s Sarah!

    1. Dankjewel Lieve Mandy!!!:) Ik heb die shampoo ook van kruidvat eigen merk, de maroccan argan olie shampoo toch? Ik vind die persoonlijk wat aan de dikke kant, de substantie dan. De geur vind ik wel lekker, maar ruik je lang niet zo goed als deze van Rituals. Ik ben erg benieuwd wat je van de shampoo’s vindt die je in de setjes hebt gekregen! 🙂

  2. Hmmmm klinkt echt als een hele fijne shampoo. Vooral de geur lijkt mij heerlijk. Ik wist trouwens niet eens dat Rituals ook shampoo in het assortiment heeft!

  3. Wat een handige dop! Ik heb nog steeds niets van Rituals geprobeerd, terwijl ik het wel graag wil als ik al die positieve reacties lees. Dit lijkt me een fijn product, mooie en toepasselijke foto’s, het resultaat ziet er goed uit. x

  4. Een lekkere geur bij mijn shampoo vind ik ook heel belangrijk 🙂 Nog nooit een shampoo van Rituals geprobeerd, maar ik zal kijken of ik ook nog één in solden kan scoren!

Geef een reactie

