Festival – Zomer look: Make-up, Haar & Kleding.

0

Wat een heerlijk weer is het toch geweest afgelopen dagen! Lekker zonnig niet te hoge luchtvochtigheid, voor een meid met astma zoals mij niet geheel onbelangrijk en soms een lekker verkoelend briesje. Ik kwam helemaal in de zomerstemming en met de festivals die al geweest zijn en nog gaan komen maakte ik deze look. In dit artikel laat ik je mijn make-up, haar en kleding zien voor een leuke festival look of gewoon een zomerse dag.

Make-up1

De look is uiteindelijk misschien meer festival gericht dan echt geschikt voor een zomerse dag, al kan het natuurlijk altijd. De ogen zijn kleurrijk en fel opgemaakt met weer een mooie knallende lipstick erbij! 2

Een clos up van de ogen. Ik heb dit keer geen stap voor stap tutorial maar kan je wel precies uitleggen hoe je het maakt!

Stap 1. Breng een basis aan met een wit oogpotlood

Stap 2. Breng een paarse kleur aan in crease en vervaag deze naar boven toe.

Stap 3. Breng een donkerdere kleur paars aan op het gehele bewegende ooglid.

Stap 4. Dip je kwast in een roze kleur en vervolgens in de paarse kleur die je gebruikt hebt voor de crease, deze twee kleuren breng je nogmaals over de crease aan om alles te blenden

Stap 5. Tightline je ogen met een zwart waterproof oogpotlood. Je gaat dus met dit oogpotlood over de bovenste en onderste waterlijn.

Stap 6. Breng een blauw oogpotlood aan onder de onderste wimperrand en vervaag deze daarna met een kwast met kobalt/zee blauwe kleur. Teken vanuit de onderste wimperrand een wing en laat deze wing tot de helft van de bovenste wimperrand doorlopen.

Stap 7. Schets een lijn met de kobalt/zee blauwe kleur van het uiteinde van de wing naar je binnenste ooghoek.

Stap 8. Blendt alles goed uit en breng wat mascara op. Het beste kun je een mascara opdoen die je wimpers voorziet van een goede boost volume en lengte zodat je wimpers echt big lijken.

3

Om de look af te maken bracht ik op de lippen NYC Blue Rose aan en heel subtiel wat blush en bronzer. 4

De bovenstaande producten heb ik gebruikt voor de look. Alleen het zwarte watervaste oogpotlood was ik vergeten erbij te fotograferen. Ik heb bewust gekozen voor een lichte basis door wat foundation poeder te gebruiken. Vaak wordt het namelijk als schattig gezien wanneer je sproetjes ziet en die zie je vaak niet meer door een laag foundation of BB cream heen. Sproetjes horen ook wel echt bij een festival en de boho stijl en als je huid er goed uit ziet, waarom zou je dan nog zoveel product op doen?

Het haar. 5

Mijn haar heb ik naar één kant toe gekamd. Ik maakte aan beide zeiden wat plukjes los en deed een gevlochten haarband met vlecht eraan vast in. Deze vlecht vlocht ik mee met de rest van mijn haar. Wat leuk is om te zien, is dat onderaan de vlecht die aan de haarband vastzit veertjes zitten. Deze veertjes komen precies mooi uit met het einde van mijn haar waardoor je ze goed ziet.

De outfit. 6

Denk ik aan een festival, dan denk ik aan shortjes, wijde tops, maar ook rokjes, jurkjes en crop tops zijn natuurlijk helemaal hip deze zomer. Zelf ben ik niet zo van de crop tops. Maar een shortje en een wijde tanktop liggen wel paraat in mijn kast! 7 (1)

Om de outfit wat op te vrolijken en een extra touche te geven ging ik voor een lange zilveren ketting met de letters LOVE in sleutelvorm en een wat grotere romantische ring in de vorm van een bloem. Zelf houd ik altijd wel van een romantic bohemian stijl voor naar een festival. Dat vind ik er helemaal bij passen! Het hangt natuurlijk ook wel een beetje van het festival + thema af, maar over het algemeen gesproken vind ik het altijd wel passen. 7

8

9 (1)

9

10

Outfit information:

Top – New Yorker | Short – Action | Sandalen – Primark | Ketting – Primark | Ring – Bijou Brigitte |

11

Wat vind jij van deze zomerse festival look?

11 thoughts on “Festival – Zomer look: Make-up, Haar & Kleding.”

  1. Heel leuke look! De oogschaduw-combinatie vind ik heel mooi gedaan. En die sandalen van die Primark: die heb ik ook 🙂

Geef een reactie

