Mask Monday; Montagne Jeunesse Peel Off masker reisverpakking.

1

Een tijd geleden liep ik in de DA en kwam ik deze “schattige” masker verpakkingen van Montagne Jeunesse tegen. Montagne Jeunesse noemt ze zelf trial size verpakkingen, oftewel probeerverpakkingen. Ik vind het meer reisverpakkingen, dus ideaal om mee te nemen op vakantie! Ik kocht ze dan ook met die gedachte om ze mee te nemen wanneer ik op vakantie zou gaan. Is het een ideale vakantieganger, of het deze beter thuis kunnen blijven, klik op more om het te lezen!

2 3

Ik ben gek op sheet maskers en peel off masker. DE maskers, die het minste rommel/werk veroorzaken. Maskers zijn immers om te ontspannen en om tot rust te komen, niet om je aan het werk te zetten omdat het verwijderen van het masker zo’n 5 minuten duurt. Nee geef mij maar de sheet en peel off maskers! Opdoen en met een simpele bewegingen zijn ze er weer af, geen geklieder met water. Deze trial size bevat minder als een “fullsize” masker, namelijk 5 ml. Ter vergelijking, een normaal Montagne Jeunesse masker bevat 20ml. Maar gelukkig kan ik je melden dat je aan de 5ml ook genoeg hebt. Ik vind namelijk de normale maskers altijd veel te veel product bevatten, vaak moet ik er nog wat van weggooien, zonde! Met 5ml kun je je gezicht natuurlijk niet royaal insmeren, maar het is genoeg om een laagje over je huid te leggen. 4

Het masker verwijdert dode huidcellen en door de komkommer voelt je huid daarna weer heerlijk fris aan. Komkommer helpt bij het verzachten van huidirritaties en laat zwellingen afnemen. Ook helpt komkommer voor een gezond bindweefsel en verhoogt het de huidelasticiteit. Klinkt super! Ik ben nu al fan van komkommer, het is niet alleen heerlijk om te eten (met name nu in de zomer), maar het is ook nog eens super goed voor je huid! 5

De ingrediëntenlijst. Zoals gewoonlijk bij Montagne Jeunesse zie ik veel gezonde natuurlijke ingrediënten en extracten, maar helaas ook (op het water na) bovenaan de lijst alcohol. Jammer, altijd moet er die (verdomde) alcohol in peel off en vaak ook sheet maskers zitten. Waarom? Jammer dat daar nog geen oplossing voor is gevonden. Het moet toch ook anders kunnen, zonder alcohol? Enfin laten we maar beginnen met het testen van het masker! 6

Mijn huid momenteel. Misschien raar, maar ik ben zooo blij met mijn huid hoe deze er nu uit ziet! Wat een verschil van dag en nacht is mijn huid in de winter en zomer. Mijn huid is momenteel mooi egaal, heeft vrij kleine poriën en is gewoon glad. Daar kan ik in de winter alleen maar van dromen. 7

En nog een foto van mijn huid dichtbij. Geen roodheden/puistjes dit keer en ook geen irritaties. 8

Lekker 15 minuten ontspannen. 9

En na 15 minuten is het masker helemaal opgedroogd. Hier kun je goed zien dat het sachet prima gevuld is voor 1 keer gebruik. Je hebt geen dikke laag op je huid liggen, maar juist bij een peel off masker is dit ergens juist goed. Normaal heb je te veel en dan droogt het masker ook niet, waardoor de helft nog nat is en je het masker er nog niet in één keer af kunt halen. Dit is precies de goede hoeveelheid, al kun je de nek dan niet meenemen. Ook kreeg ik het masker er in één keer af, super fijn! Zo blijven er ook geen verdwaalde stukjes achter die je dan de volgende dag een keer ziet #awkward! 10

En mijn gezicht na het masker. Weer lekker fris en fruitig! 11

Mijn wangen zien er ook goed uit! Zelfs misschien een klein beetje rustiger nog als op de foto voor. 12En hier zie je nog een foto van voor (links) en na (rechts).

Op een één of andere manier maken maskers mijn huid altijd lichter, heel raar. Ik zie namelijk altijd dat op de foto na mijn gezicht lichter is. Het kan natuurlijk ook komen doordat het nu zomer is en mijn huid bruiner wordt en het masker die laag er iets afhaalt? Geen idee.

Maar werkt het masker en doet het iets? Daar gaat het om! Het masker zorgt ervoor dat mijn huid lekker verfrissend en gereinigd aanvoelt. Ik vind het dan ook wel een lekker masker voor in de zomer, je huid kan dan vaak wel wat verfrissing gebruiken. Echter doet het masker niet heel veel voor je huid. Het is meer een kleine touch up, maar daar houd het ook bij op. Je voelt je even lekker verfrist alsof je een verkoelende washand op je gezicht hebt gehad voor 15 minuten, maar dan met het kalmerend effect van komkommer, dat ontbreekt helaas in de washand. Enerzijds zou je dus zeggen ga voor een washand die je koelt in koud water en leg die op je gezicht, maar dan heb je helaas niet de voordelen van het komkommer extract. Ik kan ook niet zeggen dat mijn huid echt soepeler aanvoelt, voor mijn huidelasticiteit heeft het dus niets gedaan.

Al bij al lastig, het masker is te koop voor €0,99 dus dat is niet duur en het masker is ideaal om mee te nemen op vakantie. Daarnaast werk het masker lekker verfrissend en verkoelend. Maar meer doet het niet. Het is dus leuk om er ééntje van mee te nemen op vakantie wanneer je lekker even tijd voor jezelf wilt en wilt ontspannen. Weet je toch al dat je dit niet gaat doen, zou ik hem ook niet kopen.

Het Montagne Jeunesse Peel Off travel size masker is te koop bij de DA en kost €0,99. 

Neem jij maskers mee op vakantie?

 

15 thoughts on “Mask Monday; Montagne Jeunesse Peel Off masker reisverpakking.”

  1. Ze hebben bij de big bazar ook van die leuke “boekjes” van montagne jeunesse met ik geloof 6 maskertjes. Als ik het zie staan moet ik altijd aan jou denken! 😉 Ik gebruik nog steeds mijn sheet masks van Vanedo. 😉

  2. Het lijkt me een lekker verfrissend masker voor op bijvoorbeeld een warme zomerdag! Die foto met de komkommertjes op je ogen ziet er wel ultiem ontspannen uit trouwens, ik word er helemaal zen van!

  3. Fijn dat hij zo goed bevalt! Valt je huid op de tweede foto niet lichter uit door het licht van buiten wat veranderd? Heerlijk zo’n momentje voor jezelf met die komkommers op je ogen en een masker op je gezicht 🙂

  4. Goede review! Je ziet wel verschil! Ik doe het normaal alleen maar voor het gevoel van een frisse huid niet omdat ik nu echt veel verandering zie! Leuke blog heb je! X

  5. Hij lijkt me heel fijn! En mijn huid lijkt ook altijd iets lichter na een maskertje, maar volgens mij komt dat doordat je met een maskertje toch onbewust wat dode huidcellen verwijdert, waardoor inderdaad je huid iets lichter kan lijken als je wat bruiner was, maar ook juist weer wat meer glowy!

Geef een reactie

