Lifestyle – Interieur wishlist.

voorkant

Al meer dan een jaar woon ik in mijn appartementje en lijkt alles compleet qua inrichting. Toch vind ik het nog altijd super leuk om te fantaseren over mijn inrichting. Hoe kan ik hem mooier maken en wat voor stijl vind ik nou mooi? Ik dook een paar webshops in en stelde mijn ultieme wishlist samen van spulletjes die ik nog graag zou willen hebben voor mijn huisje. Te denken aan wanneer geld geen rol speelt! Soms moet je daarover durven dromen en fantaseren toch? Kijk mee hoe mijn ultieme stijl en inrichting eruit ziet!

De badkamer.

Badkamer

Te beginnen met de badkamer. Momenteel vind ik hem wat druk. Er is niet echt één stijl wat ik jammer vind en wat het dus wat chaotisch maakt. Verschillende kleuren handdoeken, die gelukkig wel verstopt in een kastje liggen, maar toch. Een frutseltje hier een frutseltje daar, je kent het wel. Je wilt je badkamer leuker maken, maar uiteindelijk maak je hem alleen maar drukken met alle verschillende kleuren en stijlen spulletjes. Als allereerst bedacht ik me, wat voor stijl moet mijn badkamer worden? Daar was ik al snel uit, rustig en romantisch. Ik vind een badkamer belangrijk om er te kunnen ontspannen, douche is voor mij namelijk echt een ontspanningspunt. Hiervoor koos ik uit een romantisch zeeppompje, een kaarsje in een kopje en een effen badmat. Het zeeppompje komt op de wastafel, het kaarsje op het plankje boven de wastafel en de badmat natuurlijk op de grond. Nu heb ik namelijk een bruinkleurige zeeppomp, een potje met groene gelballetjes en een grijs met witte badmat op die plaatsen staan en liggen. Ik weet zeker dat het met de nieuwe stijl alles een stuk rustiger wordt.

Zeeppompje: H&M Home €7,99 

Kaarsje: H&M Home €6,95 

Badmat: H&M Home €4,99

De Slaapkamer.

Slaapkamer

Als volgt de slaapkamer. Over mijn slaapkamer ben ik niet geheel ontevreden. Mijn bed is alleen aan vervanging toe, er zijn namelijk een paar latten al doorgebroken. Wanneer er een nieuw bed komt wil ik het liefst een boxspring en ook weer het liefst een wit bed. Ik vind dat heel modern, rustig en ook romantisch staan. En hé geef nou toe, een slaapkamer moet toch wel voor een beetje romantiek staan if you know what i mean! Het kussen met de tekst erop vind ik mooi om de tekst, de tekst geeft voor mij echt een belangrijke levensles aan. Ik vind het kussen mooi om neer te zetten wanneer ik mijn bed op een mooie manier opmaak allà hotelachtig. De kaars met de tekst straalt ook weer een beetje romantiek uit, maar vind ik ook mooi dankzij zijn uiterlijk met de letters. Toch een beetje strak en modern zodat het niet te romantisch en zweverig wordt. En als laatste een pillow spray, die moet ik echt eentje hebben. Ik merk dat ik dankzij lavendel enorm goed slaap, dus in de (nabije) toekomst komt deze spray er zekerste weten!

Bed: Ikea Boxspringcombinatie €549

Kussenhoes: H&M Home €7,99 

Kaars: H&M Home €4,95

Pillow Spray: Treets (oa te koop bij de tuinen) €7,49

De Woonkamer.

woonkamer

Door naar de woonkamer, die kan ook wel wat meer structuur en stijl gebruiken. Momenteel staat er een paarse vaas hier, een blauw kaars daar, ergens ook nog wat zilver. Kleuren die niet echt met elkaar matchen en het geheel erg druk maken. Ook zijn de items die verschillende kleuren hebben totaal verschillend qua stijl van elkaar. Het één is romantisch waar het ander weer stoer is. Dat krijg je natuurlijk ook wanneer je samenwoont, ik ken maar weinig mannen die zich thuis voelen in een door een vrouw ingerichte woning en daarmee bedoel ik natuurlijk een echte vrouwenwoning! Sinds mijn vriend bij mij woont staan er toch wat verschillende stijlen door elkaar heen. Hij heeft weer een andere stijl dan mij en heeft zijn spullen meegenomen die bij hem stonden. Helaas heb ik als student nog niet het geld bij elkaar kunnen sprokkelen om één stijl in de meubels te hebben. Het meeste is allemaal in één stijl, omdat ik er eerst alleen heb gewoond, maar er zijn natuurlijk ook wat andere spullen bijgekomen. Enfin ik dwaal weer af, hoe zou mijn woonkamer er dan uit zien als het aan mij lag? Ook weer strak, rustig met een tikkeltje romantiek. Op de bank wil ik nog een keer andere kussens, nu heb ik witte kussens met een tekst en blauwe details, het past niet helemaal bij het geheel, ik heb ook veel paarse details in het huis en wil dat er graag inhouden. Paarse kussen worden het dus! De kussens zijn niet heel romantisch maar juist ook een beetje stoer en doen me aan bladeren en natuur denken door de print. Het liefst wil ik heel graag in huis een mooie bos met bloemen neerzetten, maar met een kat in huis gaat dit niet heel goed helaas. Ik vind verse bloemen echt prachtig! Het kan je huis zo enorm mooi opfleuren. De vazen zie je op de bovenste rij, links een transparante met tekst en rechts een witte met madeliefjes erop. Beide erg mooi en passen mooi bij de stijl die ik leuk vind. Op de onderste rij staat links een fotolijstje met een omlijsting van bloemen, om maar in het bloemenmotief te blijven. Ik vind hem erg lief en schattig en zou hier graag een foto van mij en mijn vriend in willen doen. Naast het fotolijstje staan nog twee theelichthouders. Wederom één transparante met bloemen erop geplakt en daarnaast een ronde die helemaal met bloemetjes is beplakt. Beide vind ik ze prachtig, maar ik zou er maar één van de twee kiezen, anders wordt het weer te chaotisch (vind ik). Wel zou ik dan van diegene die ik kies er twee kopen, zodat het toch wat warmer staat.

Kussenhoes: H&M Home€4,99

Vaas met tekst: H&M Home €9,99

Vaas met bloemmotief: Zara Home €9,95

Fotolijstje: Zara Home €7,95

Theelichthouder doorzichtig: Zara Home €5,95

Theelichthouder bol: Zara Home €9,95

De Keuken.

Keuken

Wanneer ik denk aan de keuken is het eerste wat ik graag nog zou willen een vaatwasser. Ik vind afwassen verschikkelijk! De afwasbak is te laag voor mij, waardoor ik een pijne rug krijg en ook sta ik gebogen waardoor al mijn holtes vollopen. Echt puur voor lichamelijk redenen zou ik dus een vaatwasser willen. Daarnaast zie je een zeepdispenser met daaraan vast een bakje waar je de afwasborstel in kunt doen. Hoe ideaal? Vaak weet ik niet waar ik de afwasborstel kwijt moet, sterker nog ik heb er geen want ik was alles met een sponsje af. Deze zeepdispenser vond ik dus wel echt ideaal in combinatie met het bakje eraan. Links onder zie je een gaskookplaat. Toen ik hier namelijk kwam wonen had ik niet heel veel geld. Het gasfornuis wat er nu staat kon ik gratis overnemen, wat ik toen ook maar heb gedaan, hij doet het immers goed. Alleen ziet hij er wat oud uit, het is een kleur die niet bij de keuken past. Deze kookplaat ziet er een stuk beter uit en kun je ook mooi inbouwen, zodat hij voor een groot gedeelte is “weggewerkt”. Ook is de kleur rustiger en past het beter bij de keuken. En als laatst stoelen voor bij de eettafel. Inmiddels heeft mijn vriend de eettafel omgetoverd tot zijn bureau waar hij veel bezig is op zijn computer die hij momenteel zelf aan het bouwen is. Ik vind het allemaal prima, hij moet inmiddels ook zijn plekje hebben waar hij zich kan “terugtrekken”, ons appartement is al niet zo groot. De stoelen aan die tafel zijn helaas niet alles. Het zijn plastic stoeltjes, de goedkoopste die ik toentertijd bij de ikea kon vinden. Ze zitten prima, dat zeker, maar het staat niet echt mooi. De stoel rechts onder staat wat mooier en wat strakker.

Vaatwasser: Harense smid €328,98

Zeepdispener met bakje: V&D momenteel niet voorradig

Gaskookplaat: Ikea €129

Eettafelstoel: Ikea €49,95

Overige.

Overige

Dan zijn er als laatst nog twee overige items. Het eerste item is een mooie ronde spiegel, eentje die niet te groot is, maar die je mooi in de gang kunt hangen voor een snelle check of alles nog goed zit voordat je de deur uit gaat. Ik vond deze met (wederom) de bloemetjes erg mooi. Een heel ander item, maar ook iets huishoudelijk wat ik echt nog nodig heb, is deze desk planner van de Hema. Hierin kun je overzichtelijk een planning maken van alles wat je nog moet doen. Zeer handig, ook door bijvoorbeeld de huishoudelijke klusjes in op te schrijven!

Spiegel: Zara Home €15,95

Desk Planner: Hema €3,95

Misschien maar goed ook dat mijn vriend bij mij inwoont, want zoals je wellicht ziet zou mijn huis er anders aardig “meisjes” achtig uit zien. Ik ben echt een enorme fan van wit in huis. Niet alles wit natuurlijk, dan wordt het net een ziekenhuis, maar de basis wit en met één of twee bepaalde kleuren de details in het huis opvullen. Momenteel probeer ik mijn huis/appartement in de kleuren wit/grijs/paars te houden, dit vind ik erg mooi en niet geheel alleen maar vrouwelijk.

Zo ziet mijn wishlist er dus uit. Deze items zou ik nog graag in huis willen hebben.

Welke items vind jij mooi? En wat staat er op jou wishlist voor nog in huis?

9 gedachten over “Lifestyle – Interieur wishlist.”

  1. Prachtige witte vaasjes! Ook hier allerlei kleuren door elkaar.overwegend oranje en rood
    Ik wil nog nieuwe bosch wasmachine, een witte met gewone knoppen en rode letters, erg mooi. De oude is 20 jaar oud. En ooit n nieuwe bank….heel ooit

    Mocht je ooit n matras zoeken, ik heb n topmatras van http://www.matrasaanhuis.nl
    Goedkoop en erg goed, ranking 9.5 een geweldige webwinkel..zegt het voort. Ook in afwijkende maten

Geef een reactie

