Mask Monday; Montagne Jeunesse dode zeezout masker.

1

Maandag masker tijd! Wanneer ik een sheetmasker zie, moet ik hem meenemen. Je weet misschien inmiddels wel hoe gek ik erop ben! Zo ook dit masker van Montagne Jeunesse, ik kwam hem tegen bij de Kruidvat en ik had het nog niet eerder gezien. Tijd dus om het te kopen en het uit te testen! Zou dit sheetmasker mijn liefde voor sheetmaskers weten te onderhouden, lees het verder in de review!

2

Het is een masker met dode zeezout en zeealg. Zelf houd ik hier altijd wel van, de geur vind ik vaak lekker en ook heeft het vaak een positieve uitwerking op mijn huid. Het masker heeft al één positief punt, het hoeft maar 5 minuten op. Dat is erg snel! Normaliter behoor je een masker toch wel 15 tot 20 minuten op te hebben, maar dit masker schijnt dus anders te zijn. 34

De ingrediënten. Zoals gewend van Montagne Jeunesse veel natuurlijke ingrediënten, maar ook parfum en andere synthetische stoffen.

5

Mijn huid voor het masker. Ik vermeld er even bij dat ik met het licht heb zitten spelen. Het lijkt dus erg grauw, maar op deze manier zie je wel het beste de conditie van mijn huid. 6

Mijn huid is wel wat onrustig op het moment zoals je wellicht ook ziet. Wat bultjes, onderhuidse kleine puistjes en veel roodheden. Het kan dus wel een kalmerend verfrissend masker gebruiken. 7

Het masker, wanneer je hem uit de verpakking haalt. Het is een doek met gaten voor de neus, ogen en mond, helemaal doordrenkt in vloeistof. 8

En het masker op mijn gezicht. Ik kon helaas niet lachen, want dan zou het masker loslaten. Het masker blijft verrassend goed op mijn gezicht plakken en past ook goed. Dat heeft Montagne Jeunesse goed gedaan! In het begin merkte ik niets van het masker, zoals bij vele maskers, maar na een tijdje (3-4 minuten) werd mijn huid ineens heel koel. Het voelde als menthol en dus keek ik op de ingredienten lijst en er zit inderdaad menthol in. Ik moet eerlijk bekennen, ik vond het zo lekker, dat ik het masker er niet na 5 minuten af wilde halen! Pas na ongeveer 10 tot 15 minuten dacht ik oké vooruit dan maar. Het verkoelende effect van de menthol voelde zo lekker! Het masker heeft overigens wel een aardige sterke geur. Je ruikt de menthol, maar ook wat zeealg en dood zeezout, een geur waar je van moet houden. Een beetje een zee geur. 9

En mijn huid na het masker. Dat was dan wel weer wat teleurstellend. Ondanks dat het masker heerlijk verkoelend en verkwikkend was, deed het verder vrij weinig tot niets voor mijn huid. 10

De roodheden zijn niet minder, de poriën zijn niet geslonken, de kleur van de huid ziet er niet anders uit, nee eigenlijk zie ik helemaal geen verandering. Jammer!  11

Voor (links) en na (rechts). Je ziet eigenlijk geen verschil. Misschien wat in kleur, maar dit komt omdat de huid nog wat vochtig was van het masker, daarom slaat de huid iets witter uit. Nee, wat was dat balen zeg! Ik was zo blij met het masker, het voelde heerlijk op mijn huid aan, dat koele gevoel bij een voetenmasker met menthol, zo voelde het ook aan op mijn gezichtshuid. Maar helaas geen verschil bied het masker. Ik had op zijn minst verwacht dat het masker mijn huid zou kalmeren, aangezien dat op de verpakking staat, maar helaas heeft het masker dat niet waar kunnen maken. Hier kan ik echt een beetje van balen, een super lekker masker, maar het doet verder niets, minder!

Het Montagne Jeunesse Dode Zeezout masker is te koop bij de Kruidvat en kost €1,79.

Wat vind jij van dit masker? En ben je al bekend met dit masker?

5 thoughts on “Mask Monday; Montagne Jeunesse dode zeezout masker.”

  1. wat jammer dat het niet zoveel deed, want zeezout schijnt net heel goed te zijn tegen een onrustige huid. Ik heb trouwens een tijdje puur zeezout gebruikt als kuur, en dat hielp echt super goed!

Geef een reactie

