Inglot Freedom System mono eyeshadow.

1

Sinds mijn eerste Freedom System palette van Inglot ben ik verslaafd aan hun oogschaduw ‘s. Wat zijn de kleuren prachtig, divers en enorm goed gepigmenteerd. Van mat, semi-mat tot shimmery kleuren, het is allemaal terug te vinden in hun uitgebreide assortiment. Een tijd geleden bezocht ik een event waar ik een goodiebag kreeg, in deze goodiebag zat onder andere deze mooie shimmery groene oogschaduw. In dit artikel lees je de review en zie je swatches en een full face look ermee.

2

De oogschaduw ziet netjes verpakt in een kartonnen doosje. Ook al is het maar één oogschaduw, hij zit goed verpakt.

3

Op de achterkant is te zien welke kleur het doosje bevat. Helaas maakt Inglot geen gebruik van namen, maar van nummers. Ergens wel begrijpelijk aangezien ze zoveel kleuren hebben. Dit is de kleur Double Spark (D.S.) 477.

4 5

De kleur is lichtgroen met een goudzilveren shimmer erin. Deze mono oogschaduw’s zijn bedoeld voor in het Freedom System palette. De onderkant bevat een magneet waardoor de oogschaduw in het palette blijft vast zitten. Mijn palette had ik helemaal laten vullen, dus deze mono kan er helaas niet bij. Ik bewaar hem nu dan ook maar in zijn plastic verpakking.

6

De kleur is licht, maar ergens doet het me ook aan een mosgroene kleur denken. Ik ben vaak gek op groene kleuren, omdat mijn ogen ook groen zijn, past het vaak erg mooi bij mijn ogen.

7

De swatch laat zien wat ik van Inglot gewend ben, een prachtige goed gepigmenteerde groene kleur, met een subtiele shimmer erdoorheen.

8

Tijd om de oogschaduw op mijn ogen aan te brengen. Hier draag ik een basis en wat mascara.

9

En hier heb ik de oogschaduw op, let op, zonder oogschaduwbasis! De oogschaduw is zonder oogschaduwbasis al enorm gepigmenteerd, laat staat met een goede oogschaduwbasis eronder!

1011

Het leek me leuk om er een beetje mee te spelen en dus voegde ik de kleur Buck uit het Naked 1 palette van Urban Decay toe in mijn crease. Op deze manier zorg je voor iets meer diepte, maar voor een mooie natuurlijke look. Ondanks dat groen koel is en bruin warm passen de kleuren goed bij elkaar omdat het beide “aardse” tinten zijn. Hiermee bedoel ik dat de kleuren beide terug te vinden zijn in de natuur.

12

13

En nog een full face look. De bruine kleur zorgt voor een mooie warmte in de look.

Ik vind de kleur van de oogschaduw prachtig, hij laat mijn bruin/groene oogkleur goed uitkomen. Ik vind het wel een beetje jammer dat de shimmer niet goed overkomt. In het echt zie je die toch net iets beter. Wat een super pigmentatie bevatten de oogschaduw’s van Inglot toch altijd! Ik krijg er geen genoeg van. Om de kleur nog beter tot zijn recht te laten komen raad ik je wel aan een oogschaduwbasis te gebruiken. De kleur blijft van zichzelf al aardig lang zitten, maar met oogschaduwbasis blijft de kleur nog langer zitten, maar is hij ook intenser.

De mono oogschaduw’s zijn te koop bij de Inglot winkels, ik geloof dat Rotterdam er één heeft of krijgt, maar ook online is Inglot te bestellen. De mono oogschaduw’s kosten €7 per stuk en de Freedom System palettes zijn vanaf 2 kleuren te bestellen vanaf €5.

Wat vinden jullie van deze kleur? En zijn jullie ook al zo’n fan van Inglot?

5 thoughts on “Inglot Freedom System mono eyeshadow.”

Geef een reactie

