Mask Monday; Montagne Jeunesse Aromatherapy Mask.

1

Lavendel een plantje wat ik eerst maar niets vond, ik vond hem er niet mooi uit zien en aan de geur moest ik al helemaal niet denken. Veel al in producten had lavendel een enorme chemische lucht die ik niet graag rook. Toch begin ik de geur steeds meer te waarderen, wat zeg ik, ik gebruik de geur tegenwoordig met liefde. Lekker mezelf insoppen met een douchegel met lavendel voordat ik ga slapen. De massageolie die we hebben is met lavendel en zelfs pluk ik de plantjes uit tuinen omdat ik de geur zo lekker ontspannen vindt en doe deze vervolgens in een potje. Sinds dat ik van lavendel lekker kan ontspannen, iets wat ik normaliter moeilijk kan, is lavendel mijn it plant geworden! Vandaag review ik dan ook een masker van Montagne Jeunesse met lavendel en jasmijn extract voor een heerlijke ontspannen moment.

2

Het is een aromatisch masker, maar wat houd aromatherapie nu eigenlijk in?

Aromatherapie is een alternatieve geneeswijze, gebaseerd op gebruik van etherische olie van kruiden, bloemen en andere plantendelen. Aromatherapie is een samentrekking van de woorden aroma en therapie en staat voor behandeling met geuren. Aromatherapie wordt vooral ingezet bij klachten die samenhangen met spanningen, angst en slapeloosheid. De geuren zouden inwerken op het onderbewuste en een verstoord zenuwstelsel terug in evenwicht brengen. Veelal wordt aromatherapie toegediend via massage met etherische plantenoliën, maar ook verstuiven of verdampen van de oliën komt regelmatig voor. Bron

De oliën en geuren in een product helpen je dus om te ontspannen en om de stress los te laten. Dat klinkt erg goed. Bij mij helpt dit vaak wel, met name met lavendel, maar dit is heel erg persoonsgebonden. Het kan zijn dat jij hier helemaal niet gevoelig voor bent en het bij jou dus niet werkt.

3

Het masker gebruik je zoals je alle maskers gebruikt. Je reinigt het gezicht, brengt het masker aan en ontspant voor 10 tot 15 minuten. Daarna verwijder je het masker met water. Het masker is overigens voor de normale, droge en gecombineerde huid geschikt.

4

De ingrediënten. Het masker bevat veel natuurlijke oliën. Ik vind dat Montagne Jeunesse dit altijd op een leuke manier doet. De ingrediënten die natuurlijk zijn hebben een kleurtje en de ingrediënten die niet natuurlijk zijn, dus synthetisch zijn gewoon zwart. Op zie manier weet je precies hoeveel natuurlijke en synthetische stoffen er in een product zitten in één simpele oogopslag.

5

Tijd om het masker aan te brengen. Zo ziet mijn huid eruit voor het masker. Mijn huid is rustig en egaal, met hier en daar wat fijne lijntjes op het voorhoofd. Verder heb ik minimaal last van roodheden.

6

Ook mijn poriën zijn redelijk gesloten en niet zichtbaar.

7

Dan het masker. Wat me direct opviel was dat er enorm veel product in zat. Ik heb het masker zo dik mogelijk aangebracht, omdat ik het zonde vind om zoveel weg te gooien. Mijn nek neem ik bijna nooit mee, omdat het product dan op is, maar nu heb ik mijn nek dus ook maar meegenomen. Uiteindelijk heb ik toch nog wel een beetje weg moeten gooien.

8

Na ongeveer 20 minuten is het masker opgedroogd. Omdat ik het zo dik heb aangebracht ik is het overal even goed opgedroogd. Op zich niet erg, het masker heeft toch wel zijn werking kunnen doen. De geur van het masker vind ik erg lekker. Het is een prettige subtiele natuurlijke lavendelgeur met jasmijn erdoorheen. Door de geur heb ik dan ook lekker kunnen ontspannen.

9

En mijn gezicht na het masker. Ik zie niet veel verschil, het enige wat ik zie is dat de fijne rimpels op mijn voorhoofd verdwenen zijn, wat ik op zich al erg prettig vind. Verder kalmeert het masker de huid veelal.

10

Op mijn wangen kun je zien dat het masker niet heel veel effect heeft. Mijn huid ziet er nog vrijwel hetzelfde uit als voor het masker. Het kalmeert de huid en zorgt ook wel iets voor wat meer gesloten poriën heb ik het idee. Maar echt heel goed zichtbaar is het niet.

11

En nog een voor (links) en na (rechts) foto. Om maar direct met de conclusie in huis te vallen. Ik zou het masker eerder gebruiken ter ontspanning dan dat ik het gebruik omdat mijn gezicht een boost nodig heeft, dat geeft het masker namelijk niet. Het masker zorgt voor een kalmerende geest en huid, wat ik erg prettig vindt.

Ben je op zoek naar een masker wat echt daadwerkelijk iets doet voor je gezicht en waarbij je goed resultaat ziet, dan zeg ik nee, maar ben je op zoek naar een masker wat je lekker laat ontspannen en wanneer je het niet belangrijk vind of het masker daadwerkelijk iets doet voor je huid, dan zeg ik weer ja voor dit masker. Het is dus maar net wat jij belangrijk vind wat een masker doet voor je huid en/of geest. Ik persoonlijk vind dit wel echt een heerlijk masker wanneer je echt wilt kunnen ontspannen na een lange vermoeiende dag of week.

Het Montagne Jeunesse aromatherapie masker is te koop voor ongeveer €1,79 bij diverse drogisterijen.

Wat vind jij een belangrijke eigenschap van een masker, de werking of dat je kunt ontspannen?

One thought on “Mask Monday; Montagne Jeunesse Aromatherapy Mask.”

Geef een reactie

