Face of the Day; When i met you in the summer!

0

De dagen worden weer mooier en zonnige en de zomer is aangebroken. Nu maar hopen dat de zon ook lekker doorkomt en we daarvan kunnen genieten. Omdat ik niet kon wachten op een zonnige zomer, maakte ik alvast een zomerse look. Een warme look met lekker veel glans! Klik op meer om te zien hoe ik deze look heb gemaakt.

12

De volgende producten heb ik voor deze look gebruikt. Bij zomer denk ik zelf vaak aan warm kleurige oogschaduws, mooie highlighters en subtiel. Ik pakte het Essence midnight club palette in de kleur 02 long beach erbij. Dit palette had ik nog niet gebruikt en vond ik erg geschikt voor een zomerse look.

34

Ik vind vaak twee opties leuk in de zomer, een neutrale minimale look en een kleurrijke knallende look. Dit keer ging ik voor de neutrale minimale look. De look is luchtig en in evenwicht, er staat dus niet echt één gebied centraal in het gezicht. Normaal houd ik niet zo van gouden highlighter, tot dat de zomer is aangebroken, dan vind ik ze ineens super mooi. Ze geven een prachtige warme gloed af die me doet denken aan een strandwandeling kijkend naar de ondergaande zon.

De Ogen.

56

Voor de ogen heb ik alleen het Essence midnight club long beach palette gebruikt. Ik heb de vier linkse kleuren uit het palette gebruikt. Eerst bracht ik een oogschaduwbasis aan om vervolgens de tweede linkse een rosé kleur aan te brengen op de eerste helft van het bewegend ooglid. Vervolgens heb ik de kleur links onder gebruikt op de buitenste helft van het bewegende ooglid. De kleur rechts daarnaast een bruine kleur heb ik gebruikt in de crease en met de kleur linksboven ben ik nog een keer over de eerste helft van het bewegend ooglid gegaan. Ik vind de kleur prachtig uit dit palette, je kunt er een hele mooie zomerse look mee maken, wel vind ik het jammer dat de oogschaduw’s zo slecht gepigmenteerd zijn. Je moet vaak over een kleur gaan wil je er kleur vanaf krijgen en dan zie je er nog maar weinig van terug op je ogen. Ook lijken de kleuren op het oog enorm veel op elkaar en lijkt het net één kleur, jammer. Daarna heb ik nog met een hazelnoot bruine kleur een winged lijntje gezet. En het geheel afgemaakt met een likje Golden Rose Maxim Eyes mascara, wat is dat een super mascara zeg!

De Lippen. 

7

Ook de lippen heb ik vrij neutraal en luchtig gehouden. Ik heb de gloss wonder balm van Niveau aangebracht in de kleur 25 Bellini balm. Een prettige en mooie nude lipgloss die argan olie, mango en shea boter bevat. Ook nog eens goed voor de lippen dus!

De Wangen.

8

Op de wangen heb ik een warme koraalkleurige blush aangebracht die prachtige gouden glitters bevat. Normaliter houd ik niet zo van glitters in blushes en bronzers, maar met de zomer zeg ik; kom maar op met die glitters! Ik heb de blush met een stippeling brush aangebracht, omdat hij enorm gepigmenteerd is. Nu vind ik een beetje glans en kleur wel mooi, maar een clownesk resultaat wil ik mezelf altijd besparen. Ik heb de blush ook nog met een hardere kwast daarna uitgeblend om hem subtiel en licht over de laten komen.  Om het nog iets meer glans en glow te geven heb ik ook nog de P2 perfect face soft focus highlighter gebruikt. Deze geeft een hele mooie bronskleurige glans. Love it!

9 10

Een hele neutrale warme look die luchtig aanvoelt voor in de zomer. De glans staat centraal zowel in de lipgloss als op de wangen en een neutrale ooglook maakt het af. Als basis heb ik een luchtige CC cream gebruikt van Max Factor, deze camoufleert goed mijn roodheden in het gezicht en is lekker luchtig voor in de zomer. Zorg wel dat je hem goed afpoederd om glimmen te voorkomen, maar dat is altijd belangrijk voor in de zomer.

Wat vind jij van deze look? Ben jij iemand van de rustige neutrale looks of de knallende felle looks voor in de zomer?

3 gedachten over “Face of the Day; When i met you in the summer!”

  1. Een hele mooie look. Ik ga altijd voor neutrale looks! Mijn tijd met felle kleurtjes wel gehad! Alhoewel ik wel weer eens met blauw wil experimenteren. Maar dan wel heel subtiel. 😉

Geef een reactie

