Chanel Le Volume Waterproof mascara.

Image

Chanel oh Chanel. Als ik één luxe merk mag uitkiezen dat is het Chanel die mijn favoriet is. Niet alleen de naam vind ik prachtig, de make-up, de kleding, accessoires en ga zo nog maar even door. Ik houd van Chanel! Le Volume van Chanel is denk ik wel één van de bekendste mascara’ s van Chanel. Een mascara die nog op mijn wishlist stond en liet het nou net zo zijn dat een paar weken terug er een actie was waarbij er 40% korting was op alle mascara’s. Dus ook Le Volume van Chanel. Helaas was de gewone versie al uitverkocht, dus kocht ik de waterproof versie. Lees verder voor de review.

Image

De gewone versie was al uitverkocht. Ik vroeg aan de verkoopster wat het verschil was tussen de normale en de waterproof versie naast dat de waterproof natuurlijk waterbestendig was. Ze vertelde me dat er eigenlijk verder geen verschil was. Alleen de waterproof versie is wat moeilijker te verwijderen. Nou, als dat het enige verschil is, dan koop ik de waterproof versie wel!

Image

De verpakking vind ik mooi en chique, echt kenmerkend voor een high end merk. Strak, rustig, maar toch met klasse. Le Volume van Chanel staat erom bekend dat hij de wimpers een lekkere boost volume geeft en ze ook nog eens krult! Hierin is Le Volume niet de enige natuurlijk die dat beweert, veel mascara’s beweren dit te doen, maar het verschil is toch wel dat Le Volume de wimpers toch wel echt voorziet van een enorme boost, hij benadrukt ieder wimper haartje.

Image

Het borsteltje vind ik erg apart. Veel volume borsteltjes zijn vaak groot/breed met lange (siliconen) haartjes. Dit borsteltje is heel anders. Niet echt flexibel, kleine haartjes die oneven en asymmetrisch lijken te zijn. Ik kon me in eerste instantie ook niet echt voorstellen dat dit een prettig of werkend borsteltje zou zijn. Maar de verhalen en reviews anderzijds liegen er niet om.

Image

Hier zie je het borsteltje dichtbij. Doordat de haartjes van het borsteltje juist zo klein zijn, kun je juist goed en beter zelfs bij de aanzet van de wimpers. Op die manier zorgt de mascara voor een optimaal volumineus effect. Ik kan niet wachten om de mascara te testen. Tijd om aan jullie dus het resultaat te laten zien!

Image

Dit ben ik zonder make-up op. Hoogstens alleen met wat BB of CC cream.

Image

En het resultaat van de mascara. De mascara lift en dus krult de wimpers, geeft ze lengte, maar het belangrijkste ook volume! Echt bizar hoeveel verschil deze mascara aan je wimpers biedt! Het lijkt of ik veel meer wimpers heb. Alle haartjes worden één voor één gesepareerd en voorzien van een mooie volle laag mascara. Ik vind het fijn dat de mascara lengte en volume bied, maar bovenal ben ik super blij dat hij mijn wimpers ook krult zonder dat ik dit zelf ervoor heb moeten doen. Dit werkt gewoon veel sneller. Ook ken ik, naast mijn Diorshow iconic overcurl, geen mascara die mijn wimpers voorziet van een krul, maar de Le Volume gelukkig dus wel!

Image

En nog een full face shot van deze mooie knaller! Le Volume laat je ogen echt knallen! Je krijgt er een mooie open maar zwoele oogopslag van.

Het enige kleine nadeel vind ik dat de mascara wat vettig/plakkerig is. Mijn wimpers plakken er snel van aan elkaar. Gelukkig is het niet heel dramatisch, maar dat vind ik toch een klein nadeeltje. Ook is mijn waterproof variant niet waterproof. Toen ik onder de douche ging kwam de mascara al snel van mijn ogen af en had ik de mooie welbekende panda ogen. Dat vind ik wel vrij slecht. Ik ken genoeg waterproof versies die echt op je wimpers blijven zitten tijdens een stortbui en dus ook een douche bezoek overleven. Op zich vind ik dit niet heel erg, nu ik dit weet gebruik ik hem gewoon niet wanneer ik weet dat er een regenbui aankomt of een emotionele bui. Ik kocht hem tenslotte ook niet voor de waterproof versie.

Ik ben erg te spreken over Le Volume. Deze mascara verslaat niet mijn Diorschow iconic overcurl, maar is zeker wel een nieuwe aansluitende favoriet. Ik ben heel erg onder de indruk van de krul en de volume. Wauw, hij bied je ogen zoveel moois! De mascara kleed je ogen helemaal. Alleen een basis en deze mascara is al voldoende en je ziet er tip top uit. Deze mascara doet echt enorm veel goeds voor je ogen.

Chanel Le Volume is te koop voor €30,50 bij de ICI Paris XL en de Douglas. 

Wat vind jij van Le Volume? Is hij het waard dat hij zo overated wordt?

10 thoughts on “Chanel Le Volume Waterproof mascara.”

  1. €30,50??????? Zoals mijn moeder vroeger altijd zei….in geen 30 jaar!!!! Ghihihi. Dan mag je toch verwachten dat ie niet vettig is en zeker waterproof is!!! Blijf nog wel bij Essence of Max & More. 😉

Geef een reactie

