Hegron Zonnebrandcrème voor het gezicht.

Image

Wil je een gezonde mooi huid, dan is je gezicht insmeren met zonnebrandcrème een must! De zon is één van de schadelijkste bronnen voor onze huid. En laten we dat nu maar net al te vaak vergeten. Je lichaam insmeren tijdens het zonnen, geen probleem, maar het gezicht slaan we altijd over en vergeten we. Of we smeren ons lichaam lekker in en nemen ons gezicht mee met de zonnebrandcrème die voor het lichaam geschikt is en niet voor het gezicht, waardoor je binnen no time onder de puistjes zit omdat het product veel te vettig is voor het gezicht. Een goede zonnebrandcrème hoeft overigens niet duur te zijn, dat bewijst deze versie van Hegron. Lees verder voor de review.

Image

Zoals ik al vertelde is zonnebrandcrème ontzettend belangrijk voor je gezicht. Niet alleen in de zomer, maar ook in de winter, uv stralen zijn er namelijk altijd alleen in de zomer veel meer aanwezig. Ik moet eerlijk bekennen dat dit mijn eerste zonnebrandcrème voor het gezicht is! Ja, je leest het goed! Best wel schrikbarend vind ik zelf, ik merkte ook echt dat ik een zonnebrandcrème voor het gezicht nodig had, want mijn gezicht blijft maar pigmenten in de vorm van sproetjes produceren. Vroeger vond ik sproetjes altijd schattig bij andere mensen, tegenwoordig weet ik beter en weet ik dat het gaat om je gezicht goed te beschermen en in te smeren. Ik kreeg steeds meer sproetjes en dat alarmeerde mijn gevoel dat ik er iets aan moest gaan doen. Ik wilde mijn gezicht beschermen maar had op dat moment niet het geld om een product van Lancaster aan te schaffen (het it merk onder de zonnebeschermingsproducten). Ik kocht dus deze variant bij de Action met Sun Protection Factor 30. In de zomer is een factor van 30 of hoger aan te raden!

Image

De zonnebrandcrème beschermt de huid dus tegen de schadelijke invloeden van de zon en heeft ook een anti age effect. De laatste tijd hoor je veel in het nieuws dat zonnebrandcrème eigenlijk niet schijnt te helpen. Ik denk zelf dat het wel iets helpt, maar het zal nooit alle schadelijke invloeden van de zon tegenhouden. Met name niet wanneer je 8 uur gaat bakken op het strand, dat is gewoon te veel gevraagd van een product. Ik vind het nog steeds verstandig om max 2 uurtjes in de zon te zijn en dan goed af te koelen en om het heetste punt van de dag 12 tot 15 uur te vermijden. Op die manier denk ik dat je het minste risico loopt op schade aan je lichaam en gezicht.

Image

De ingrediënten. Op het eerste gezicht zie ik alleen maar vetalcohol (niet schadelijk voor de huid) en oliën. Geen parabenen

Image

De vloeistof is aardig dik op het eerste gezicht. Het lijkt wel of het voor het lichaam bedoelt is.

Image

Maar tijdens het uitsmeren kom ik er al snel achter dat de substantie erg smeerbaar is en ook nog eens geen witte waas achterlaat! Iets wat ik erg belangrijk vind. Iets wat ik ook belangrijk vind is dat het niet vettig overkomt op de huid en dat ik er geen puistjes van krijg. Dat kan ik maar op één manier testen en dat is op mijn gezicht.

Image

Dit is mijn gezicht met alleen dagcrème op. Ik smeer altijd dagcrème onder de zonnebrandcrème om te voorkomen dat de zonnebrandcrème alles verstopt. Met de dagcrème eronder heb ik het gevoel dat dit minder is.

Image

En dit is mijn gezicht met de zonnebrandcrème op. Het voelt met name in het begin, wat vettiger aan, maar trekt snel in. Ook zie je helemaal niet dat mijn huid wat vetter is. Het laat ook op het gezicht geen witte waas achter en ook heel belangrijk, ik krijg er geen puistjes van! Dat was ook een dilemma waarom ik vaak geen zonnebrandcrème op mijn gezicht deed, omdat ik er heel snel puistjes van kreeg en ik denk dat ik daar zeker niet de enige in ben, aangezien ik van vele hoor en lees dat dat toch wel een zeer vervelende factor is wanneer het gaat om zonnebrandcrème.

Oke, even op een rijtje: de zonnebrandcrème smeert goed uit en laat geen witte waas achter, ik krijg er met mijn gecombineerde/gevoelige huid geen puistjes van en is met zijn €2,59 lekker budgetproof. Ook ruikt de crème vrij neutraal. De crème ruikt wel een beetje na zonnebrandcrème, maar niet zo heftig als de producten voor het lichaam.

Ik vind alleen dat er één klein nadeel aan de crème zit. Omdat de crème nogal vettig is, duurt het iets langer voordat de crème door de huid is opgenomen en daardoor kun je dus niet direct foundation of bb cream aanbrengen. Wanneer je dit wel doet, merk je dat de huid de foundation of bb cream niet goed pakt en het er een beetje op blijft liggen. Dit is dan ook het enige nadeel wat mij betreft, want verder vind ik het een meer dan prima zonnebrandcrème.

De Hegron Sun Care voor het gezicht kost €2,59 en is te koop bij de Action. 

Gebruik jij een zonnebrandcrème voor het gezicht, zo ja welk merk gebruik jij?

3 gedachten over “Hegron Zonnebrandcrème voor het gezicht.”

  1. Ik heb deze ook en best tevreden mee! ik had er laatst ook over geschreven nadat ik toch best wel slecht nieuws van de dermatoloog had gehoord. ik heb namelijk een plekje op mijn kin wat waarschijnlijk een voorstadia van huidkanker blijkt te zijn. Ik vermijd dan nu ook de heetste zon, iets wat ik altijd graag opzocht! en gebruik dan ook voor het eerst een hoge factor voor mijn gezicht. ik ben inmiddels zelfs een stapje verder gegaan en heb nu factor 50. je kan je voorstellen dat ik best geschrokken ben en raad dan ook iedereen aan om een goede factor te gebruiken! ik hoor 1 juli de uitslag van de biopsie van het plekje op mijn kin!

Geef een reactie

