Mask Monday; Macadamia Hand & Voeten Masker.

Image

Voeten en handen hebben het vaak zwaar te voorduren. Je voeten zelfs meer dan je handen. Ze dragen de gehele dag je gewicht mee zonder te klagen of zeuren! Of ze nou comfortabele nikes aan hebben of een paar pumps, je hoort ze niet, of toch wel? Die pumps vinden ze beduidend minder leuk dan de nikes. En daarom is het belangrijk om ze soms wat extra liefde en aandacht te geven. Zo ook bij je handen. Iedere dag pakken ze spullen vast verplaatsen ze dingen en maken ze de hele dag knijpbewegingen. Handen zijn ook vaak een lichaamsdeel wat snel uitdroogt. Ook zij hebben dus wat extra liefde en aandacht nodig! En die heb ik ze gegeven met dit olie extract masker.

Voetenmasker. 

Image

Als eerst het voetenmasker. Zoals op het plaatje onderaan te zien is, zijn het een soort van slofjes die je aantrekt. Een soort pakking masker. Dat vind ik altijd wel heel erg lekker en ook heb ik het gevoel dat het wel goed werkt! Het masker moet diep in de huid werken en herstelt je voeten weer van een gebarsten en droge huid.

Image

De ingrediënten. Ik zie een aantal verzorgende extracten als glycerine, macadamia olie, shea boter, tea tree extract, rozemarijn, lavendel extract en tijm. Maar ook zie ik parabenen, alcohol en parfum. Gelukkig zitten er veel goede extracten in!

Image

Mijn voeten voor het masker. Op zich zien ze er redelijk goed uit, ze zijn niet droog en aan de onderkant heb ik ook geen gespleten of beschadigde huid. Wel heb ik soms wat last van eelt en daardoor velletjes. Ik vind de onderkant van de voeten altijd niet zo charmant, die foto wilde ik jullie dan ook besparen. Wel zijn mijn voeten redelijk moe en kunnen ze wel een oppepper gebruiken.

Image

Slofjes! Daar moest ik direct aan denken. Erg leuk en handig bedacht. In de “slofjes” zit de vloeistof, het is een soort waterige crème vloeistof, die er niet uit kan lopen, tenzij je hem op de kop houd. Ik vind het super bedacht, op deze manier kun je toch nog lopen en zit je niet met het probleem dat je niet weet waar je je voeten moet laten. Ik wilde mijn voeten wel echt laten rusten, dus ik heb er niet mee gelopen. Ik heb ze 20 minuten laten intrekken en daarna uitgetrokken. Tijdens het masker/ de pakking voelde ik wel de pepermunt en menthol, ik voelde die kou in mijn voeten trekken, maar het is geen echte kou, het is een fris gevoel. Heel apart maar wel lekker.

Image

En dit zijn mijn voeten na het masker. Ik merk dat mijn voeten met name gevoed zijn. Ze zijn lekker zacht en verzorgd. Image

Op de close up zie je wat beter dat ze lekker zacht zijn. Ze voelen heerlijk zacht aan en zijn weer lekker fris. Verder moet ik zeggen dat dit masker niet veel doet. Het is geen masker wat je voeten weer een energie oppepper geeft. Mijn voeten zijn even iets minder moe, maar daarna slaat de vermoeidheid in de voeten toch weer toe, het komt dus terug. De zachtheid blijft gelukkig! Dus een oppepper om verzorgde mooie voeten te krijgen voor sandalen, daar werkt het masker wel erg goed voor!

Handenmasker. 

Image

Dan het handenmasker. Ook dit masker is weer een soort van pakking, ik ben er dol op! Je trekt de handschoentjes aan en het masker of de pakking doet zijn werk. Heerlijk toch! Lekker makkelijk en simpel en het belangrijkste geen geknoei! Ook dit masker moet er weer voor zorgen dat je handen gevoed worden en het herstelt droge handen.

Image

De ingrediënten. De ingrediënten lijken erg op elkaar, maar dit masker bevat ook avocado extract, eucalyptus extract en andere natuurlijke wortel en blader extracten. Over het algemeen zitten er in de maskers dus wel veel goede natuurlijke extracten.

Image

Mijn handen voor het masker. Een klein beetje uitgedroogd van de zon, omdat ik was wezen fietsen en mijn handen continue in de zon gezeten hebben. Ze waren niet heel droog, maar konden wel wat verzorging gebruiken.

Image

Zo zien de maskers er van close up uit. Een laagje plastic voor de buitenkant en daarin bevinden zich twee lagen een soort “stof”, waar dan de vloeistof tussen zit. Je gaat dus ook met je handen of voeten tussen de twee lagen “stof”.

Image

En de handpakking kan zijn werk doen. Image

En mijn handen na het masker. Ook dit is weer precies hetzelfde resultaat als het voetenmasker. Mijn handen voelen zacht en verzorgd aan, maar dat is het dan ook. Mijn handen voelen de eerste paar uren nog wel zacht aan, maar daarna maakt het weer plaats voor wat droog en stroefheid. Ik denk dat de alcohol in kwestie er wel iets mee te maken heeft.

Image

 

En nog van close up. Zacht en glad, maar niet bijzonder zacht en en verzorgd.

Ik vind de maskers op zich wel leuk, de pakking is leuk, handig en slim bedacht. Dat vind ik een groot pluspunt. Wat ik ook erg goed en prettig vind, is dat er veel natuurlijke plant en wortel extracten in zitten. Je merkt ook echt dat deze de huid wel wat voeden.

Wat ik alleen jammer vind is dat het masker verder vrij weinig doet, het geeft je handen en voeten geen echt oppepper of energie en dat is toch wel iets waar ik vaak op zoek naar ben in een masker en met name een voetenmasker. Ik vind de maskers dus leuk voor een keer, maar zou ze niet vaker aanschaffen.

Overigens vind ik het wel jammer dat er niet veel van dit soort maskers bestaan, daarmee bedoel ik pakking maskers. Ik heb één keer een handmasker, ook in pakkingvorm, van dr van der hoog geprobeerd, maar verder ken ik geen merk die dit soort maskers heeft. Jammer, want ik vind ze wel altijd erg lekker!

De macadamia voet & handen maskers zijn verkrijgbaar bij de Big Bazar, waar momenteel een actie geld 3 voor €5. Los kosten ze €2.

Wat vind jij van deze maskers? Kende je ze al? Ken jij trouwens meer merken met dit soort pakking maskers?

3 gedachten over “Mask Monday; Macadamia Hand & Voeten Masker.”

Geef een reactie

