3 gedachten over “Life by Sarah #puberteit deel 2 mijn ervaringen”

  1. Leuke video! Ik werd door mijn ouders altijd voor een verschrikkelijke puber uitgemaakt, maar eigenlijk was mijn zusje veel erger dan ik haha. Het enige punt waar we altijd ruzie om hadden was dat ik graag en veel uitging en dan mocht ik niet alleen fietsen, maar als ik dan wachtte totdat er andere mensen naar huis gingen, was ik weer te laat thuis. Ik denk dat mijn ouders misschien wat te beschermend waren in dat opzicht, want op zich gedroeg ik mij best netjes. Pas vanaf mijn 17e ben ik begonnen met kleine beetjes alcohol drinken tijdens het uitgaan en tja, ik was ook wel een meisje dat veel met jongens bezig was, maar dat was meestal vooral flirten of als ik een keer echt iemand leuk vond een keer zoenen, terwijl veel jongere vriendinnen van mij allang met een jongen naar bed waren geweest. Mijn ouders dachten in die tijd volgens mij wel dat ik allang met meerdere jongens naar bed was geweest, maar daarvoor hadden ze mij te goed opgevoed haha! Ik ben wel heel blij achteraf dat ik daar nooit makkelijk in ben geweest.
    Qua bij een groep horen heb ik trouwens nooit echt een groep gehad met één kledingstijl ofzo; bij ons had iedereen al een beetje zijn eigen stijltje en ik was altijd een beetje het tutje met hakken aan en jurkjes en rokjes aan haha. Ik was ook altijd degene die altijd in de full-face make-up zat. Achteraf gezien heb ik de nodige beauty blunders gemaakt (vooral de foundationlijn is voor mij heel herkenbaar), maar op de een of andere manier was ik voor toen al degene die het meest van make-up wist. Wat ik me trouwens ook nog goed kan herinneren is dat ik iedereen altijd wilde koppelen en liefdes en beautyadvies gaf haha.

    1. Wat leuk om te horen en heel herkenbaar! Zo mocht ik niet met de trein reizen, pas toen ik 17 was ofzo mocht ik eindelijk met de trein reizen. Uitgaan deed ik niet veel en anders was de discotheek vaak maar tot half 1 open ofzo haha. Wat leuk dat je toen al je zo veel bezig hield met make-up! En dan hadden ze je inderdaad goed opgevoed! Tegenwoordig is de gemiddelde leeftijd voor “de eerste keer” geloof ik rond de 14 jaar! Best vroeg! Echt leuk dat je gereageerd hebt! 🙂

Geef een reactie

