Scrub & Rub sea green zoutscrub.

Afbeelding

Scrubben, ik doe het minstens één keer per week en daarna mezelf heerlijk insmeren met een lekkere body butter of bodylotion. Zeker nu de zon weer gaat schijnen scrub ik mezelf iedere week wel een keer. Het verwijderd de dode huidcellen en zorgt er zo mede voor dat je sneller bruin wordt! Zout, suiker, amandel scub, mij maakt het niet uit, als het maar scrubt en ik het voel. Lees verder voor de review!

Afbeelding

Deze zoutscrub ontving ik in de Vipbox van april. Ik heb zelf nooit een echte voorkeur voor zout of suikerscrub. Ik vind zout vaak wel prettig, omdat het niet zo snel smelt als suiker. Daarentegen kan zout wel prikken en wanneer je een droge huid hebt, is zout ook niet echt goed. Maar ik kan je alvast vertellen, van deze scrub zul je geen droge huid krijgen!

Afbeelding

De geur van de scrub is echt heerlijk! Echt een lekkere ontspannen sauna geur, niet zo eentje die direct je neusgaten inschiet, maar een frisse ontspannen geur. Verder is Scrub & Rub een merk van Nederlandse bodem, ze hebben luxe, ambachtelijke met de hand gemaakte wellness producten uit Engeland, die verkrijgbaar zijn in verschillende welness geuren.

Afbeelding

De scrub heeft precies de juiste substantie, niet te dik, maar ook niet te dun dat hij uit elkaar valt. De scrub blijft wat aan elkaar vastplakken en dat is goed. Ik vind het gewoon alleen al lekker om met mijn vinger door het potje te roeren, lees ASMR gevoel.

Afbeelding

De scrub voelt op de huid redelijk hard aan, het is natuurlijk een zout scrub en die zijn over het algemeen wat harder dan een scrub op suiker basis. Toch is het niet pijnlijk, het is ruw maar lekker. Echter ben ik wel blij met een zoutscrub, want tegenwoordig maken ze vaak scrubs op plastic basis, wat dus niet verteerbaar is. Dit zijn met name de scrubs waarvan de korreltjes heel fijn zijn.

Afbeelding

Wanneer de scrub in aanraking komt met water ontstaat er een soort olie. Je scrubt dus je huid en verzorgt hem ook nog eens gelijktijdig. En dat is ook de rede dat deze zoutscrub je huid niet echt uitdroogt. Er blijft namelijk een heerlijk laagje olie achter. Het is maar een heel subtiel laagje, dus geen dikke laag. Je huid voelt na het scrubben weer zacht en soepel aan. Wil je je huid extra verzorgen, dan kun je erna nog een bodylotion aanbrengen, ik raar het alleen af om nog een body butter te gebruiken, ik denk dat je huid daar te vettig van wordt.

Afbeelding

En tot slot de ingrediëntenlijst. Wat ik wel jammer vind om te zien is dat er parfum en kleurstoffen inzitten. Ik had liever een transparante scrub gehad die wat minder sterk rook, dan een scrub waar deze ingrediënten aan zijn toegevoegd. Met name parfum kan uitdrogend werken voor de huid. De scrub bevat veel geuren al van zichzelf, zure sinaasappel, rozemarijn en citroen. Maar wat zeker een plus punt is vind ik, is dat de scrub parabeen en SLS vrij is! Met name SLS vrij vind ik erg prettig.

Ondanks de parfum en kleurstof ben ik toch wel erg te spreken over de scrub. Ik vind het met name super lekker wanneer een scrub een laagje achter laat en dat doet deze scrub, hij laat een verzorgend olie laagje achter, wat niet vettig aanvoelt. Ook ruikt de scrub erg lekker. Wat wel weer een nadeel is, is dat je best veel van de scrub nodig hebt, de korrels zijn groot en zijn niet verwerkt in douchegel of wat dan ook, waardoor de scrub substantie weer net wat te dun is dat hij op je huid blijft plakken. Je moet dus kleine stukjes scrubben en telkens weer een beetje bij pakken voor andere lichaamsgedeeltes. Wanneer je dit doet zal het potje wel wat langer mee gaan.

De Scrub & Rub sea green zoutscrub bevat 75 gram scrub (dit is een mini!), een fullsize bevat 350 gram en kost €12,95. Voor de verkoop punten klik hier. Scrub en Rub is ook online te bestellen klik hier daarvoor.

Scrub jij vaak? En naar welke scrub gaat jou voorkeur uit?

3 gedachten over “Scrub & Rub sea green zoutscrub.”

  1. Hi Saartje,

    Dank je voor je review over onze Body Scrub Sea Green. Leuk om te lezen dat je enthousiast bent! Wel willen we graag nog iets uitleggen: het klopt dat er kleurstoffen in de scrub zitten, maar dit zijn natuurlijke kleurstoffen (food grade colourings) die absoluut niet schadelijk voor je zijn. Je kunt de scrub dus met een gerust hart gebruiken.

    Met vriendelijke groet, Andrea van Scrub & Rub

    1. Hoi Andrea! Bedankt voor je reactie! Echter heb ik de kleurstoffen opgezocht op google en daar kan ik alleen maar vinden dat het om synthetische kleurstoffen gaat. Met name wanneer de kleurstoffen ingenomen worden zijn deze slecht, nu neem je ze niet in wanneer je ermee scrubt, maar toch ben ik persoonlijk geen fan van kleurstoffen in producten. Ik heb ze liever helemaal puur natuur.

  2. Hi Saartje, even terugkomend op je opmerking over de kleurstof. Ik heb onze fabriek in Engeland hier over geïnformeerd en hieronder zijn antwoord:

    Colours are food grade. Please look at the following link, this is the
    company who supply our colours.

    http://www.neelikon.com/foodcol.htm

    CI 19140 is Neelicol Tartrazine (yellow)
    CI 42051 is Neelicol Patent Blue V (Blue)

    These 2 colours make up the green that we use for Sea Green. There are
    lots of different gradings that you can use for colours which include
    Food, Cosmetic and Home & Personal care, we choose to use food grade.
    However, ALL of these are safe for use and ae sanctioned for safe use in
    EU, USA, Japan and basically world wide.

    met vriendelijke groet
    Andrea Simons, Scrub & Rub

Geef een reactie

