Real Techniques; your base/flawless core collection.

VoorkantAl weer een tijd geleden, ik denk inmiddels alweer een klein maandje zelfs, kocht ik dit kwastenset van Real Techniques. Ik had een bufferbrush nodig en wilde er één van Real Techniques. Nou kon ik geen bufferbrush van RT los kopen, heel vervelend (not), dan maar in een setje! De base core collection set koste €24 en bevat, zoals je kunt zien vier kwasten. Vandaag ga ik ze alle vier voor je reviewen! Lees verder voor de review!

Afbeelding

Afbeelding

Real Techniques, als echte (beauty) blogger zul je er vast wel eens van gehoord hebben. Real Techniques is het merk kwasten wat op is gericht door Samantha Chapman, het ene helft van Pixxiewoo. Samen met haar zus Nicole Chapman maken ze samen ook tutorials op Youtube. Samantha is al jaren een make-up artist en maakt deel uit van het Britse M.A.C. pro team! Samantha werd gevraagd een betaalbare make-up borstel lijn te ontwikkelen en dat is haar gelukt, de naam Real Techniques was geboren. De borstels zijn cruelty free, wat inhoud dat er geen dierenleed aan te pas is gekomen en zijn met de hand gemaakt van synthetisch Taklon (synthetische vezel) en zijn niet getest op dieren. Iedere kwast is met de hand gesneden en de kwasten kunnen gebruikt worden van poeders tot crèmes en vloeistoffen. Afbeelding

De set bevat vier borstels; een detail borstel voor bijvoorbeeld concealer, een puntige foundation borstel voor bijvoorbeeld foundation, een buffing borstel ook voor foundation en een contour borstel om bronzer of highlighter mee aan te brengen.

Afbeelding

De set wordt geleverd in een handige travelcase. Je kunt de case op verschillende manieren neerzetten. Erg handig bedacht, met name wanneer je ze wilt vervoeren, ze zitten dan veilig en beschermd geborgen.  Het uiterlijk van de borstels vind ik niet heel bijzonder. Ik vind ze zelfs ergens een beetje druk. Twee kleuren en nog een andere kleur tekst erop en dan zijn de haren ook nog zwart met wit. Ergens wat druk, maar daarentegen vind ik het wel heel passend bij Samantha als persoon. Altijd spontaan en sprankelend en lekker aanwezig.

Afbeelding

De kwasten zijn niet alleen te gebruiken voor de benoemde producten. Je kunt een kwast natuurlijk altijd met een product gebruiken wat jij prettig vind. Zo heb ik ontdekt dat de kwasten zeker meerdere functies hebben en voor meerdere producten gebruikt kunnen worden.

Afbeelding

De bufferbrush.

Afbeelding

De buffingbrush is de grootste kwast uit het setje. Deze kwast bevat de meeste haren en loopt breed uit. In het begin staan de haren dus heel dicht op elkaar, maar lopen naar buiten toe uit. De haren staan dicht op elkaar, waardoor je makkelijk vloeibare producten kunt aanbrengen. De borstel is echt heerlijk zacht! De bufferbrush kun je gebruiken om foundation mee in te “buffen”, door dit te doen krijg je een mooie egale en gladde finish en zie je amper dat je foundation op hebt. De bufferbrush kan natuurlijk ook gebruikt worden om mee af te poederen. Misschien is hij daar iets wat te klein voor, maar het is maar net wat je prettig vind. Wil je delen wat dikker afpoederen, kan ik deze zeker aanraden.

Afbeelding

De contourbrush. 

Afbeelding

De contourbrush heeft net zoals de buffingbrush weer heerlijke zacht haren. De uiteindes van de haren zijn niet hard, waardoor je er heerlijk mee kunt werken. De haren zijn niet te hard, maar ook niet te zacht, precies goed! De contourbrush loopt iets wat spits toe, zodat je goed kunt contouren. Zoals gezegd kun je de contourbrush gebruiken voor om te contouren. Bijvoorbeeld te shapen met bronzer, dus vorm en schaduw aanbrengen in je gezicht, maar hij is ook perfect te gebruiken om highlighter mee aan te brengen. Ik gebruik hem zelf niet voor highlighter, daar vind ik hem net iets te bol voor, er komt dan voor mij te veel highlighter op mijn gezicht.

Afbeelding

De foundationbrush. 

Afbeelding

Dit is een kleinere versie van de foundation borstel die we allemaal kennen. De normale foundation borstel is wat dikker en breder. Maar deze van Real Techniques is wat kleiner en compacter. De haren zijn stijf, zodat je goed vloeibare producten kunt aanbrengen, daar is hij ideaal voor. Maar waar ik hem persoonlijk ook ideaal voor vind is om highlighter mee aan te brengen. Omdat hij spits en smal toeloopt, vind ik hem daar erg prettig voor werken. Ook werkt hij erg fijn om concealer mee in te blenden heb ik gemerkt.

Afbeelding

De detailbrush.

Afbeelding

En de laatste borstel, de detail borstel. Een heel klein plat borsteltje waar je makkelijk concealer mee aan kunt brengen en mee kunt vervagen. Ik vind hem voor concealer onder de ogen niet echt fijn. Ik vind hem daar te klein voor, omdat ik altijd behoorlijk wat concealer gebruik, dit zul je zo ook zien op de foto’s hieronder. Waar ik hem wel prettig voor vind is om bijvoorbeeld subtiel highlighter op het wenkbrauwbot mee aan te brengen. Daar is hij ideaal voor! Maar ook zou je hem kunnen gebruiken om camouflage aan te brengen op puistjes en andere plekjes, waar jij iets gecamoufleerd wilt hebben.

En dan het belangrijkste natuurlijk, hoe de borstels het product op de huid aanbrengen en blenden. Ik heb ze allemaal getest en laat je nu zien hoe het resultaat eruit ziet, wanneer ik met een borstel iets heb aangebracht of geblend heb.

Afbeelding

Mijn gezicht nog zonder make-up. Lekker kaal en klaar om mee te beginnen. Afbeelding

Als eerst breng ik altijd concealer aan. Links heb ik de concealer met de detailbrush ingeblend. Dit duurt erg lang en daarom ben ik niet zo’n favoriet, om de detailbrush te gebruiken voor concealer. Je ziet hoeveel concealer ik aanbreng, ik licht als het waren de hele driehoek onder mijn ogen op. Dan kost het nogal wat tijd, wanneer je dit met een klein kwastje gaat inwerken.

Afbeelding

Voor de andere kant heb ik dus voor de foundation borstel gekozen. Een veel betere optie! Het gaat lekker snel en ook kom je overal bij ook in de kleine hoekjes.

Afbeelding

Na de concealer breng ik altijd een foundation, BB cream of CC cream aan. Zoals gewoonlijk breng ik hier mijn favoriete CC cream van Max Factor aan. Deze blend ik in met de buffingbrush.

Afbeelding

En het resultaat daarvan. Mijn huis ziet er enorm egaal uit en je zou niet zeggen of zien dat ik foundation of iets dergelijks op heb. Een mooie natuurlijke huid krijg je er door, daar houd ik van!

Afbeelding

Van dichtbij, zelfs dan zie je amper de CC cream. Normaliter wanneer je zo dichtbij iemand kijkt die foundation of iets dergelijks opheeft, zie je het zitten of op de huid liggen. Hier zie je niets. Het enige wat je ziet is wat strepen, die de foundation borstel heeft achtergelaten aan de rechtse kant onder de ogen. Dat is dus wel een minpuntje, de foundation borstel is aardig stijf en hard, dat hij niet prettig is om foundation mee aan te brengen. Nou gebruik ik hem daar al niet voor, maar mocht je hem daarvoor willen gebruiken, raad ik je dat af. Het is absoluut niet mooi wanneer je strepen over je gezicht ziet. Het is dan wel heel duidelijk dat je iets op hebt en als het dan ook nog eens niet mooi is aangebracht is dat zonde!

Afbeelding

Dan verder! Verder met de laatste borstel, de contour borstel. Ik ben echt verliefd op deze borstel. De bufferbrush vind ik geweldig uit dit setje, maar de contour borstel is ook echt een favoriet! Hij breng zo mooi bronzer aan, wauw, echt geweldig! Je kunt er echt ideaal mee shapen!

Afbeelding

De bronzer aan beide kanten aangebracht. Is het niet prachtig! Je krijgt direct veel meer vorm in je gezicht. Ook brengt de borstel het product niet direct heel dik aan, maar mooi normaal, zodat je het perfect kunt blenden en uitvagen. Ik heb ook wat aangebracht op de slapen en voorhoofd en nog wat op de onderrand van mijn kaakbot.

Afbeelding

En als laatst een full-face shot. Je ziet dat mijn gezicht veel meer vorm heeft en een prachtige schaduw bevat. Ik merk dat ik met dit setje echt ideaal op een professionele manier make-up kan aanbrengen. Het resultaat is echt mooi.

Ik ben echt helemaal verliefd en verzot op de buffingbrush en contourbrush. Deze twee grijp ik iedere keer wanneer ik foundation of CC cream aanbreng en wanneer ik bronzer opdoe. De kwasten liggen heel prettig in de hand, zijn niet te dik of te dun en ook blenden de kwasten goed. Wanneer je net iets te veel hebt aangebracht, kun je het makkelijk nog even uitblenden, wat natuurlijk ideaal is!

Als ik naar de prijs- kwaliteit kijk, wordt ik helemaal vrolijk! €24 voor vier borstels waarvan de kwaliteit goed is en waarbij je nog een bescherming/reis verpakking erbij krijgt. Soms betaal je voor één borstel al dat geld, maar nu heb je er vier! Samantha is er naar mijn mening zeker in geslaagd om goede en betaalbare kwasten op de markt te brengen!

De Real Technieques your base/flawless core collection is online te koop bij Alice & Jo (€24) en Beauty88 (€24,95)

Heb jij al kwasten van Real Techniques, zo ja wat vind je er van?

4 gedachten over “Real Techniques; your base/flawless core collection.”

Geef een reactie

