P2 Perfect Face primer.

Afbeelding

Afgelopen zaterdag in Kleve shopte ik heel veel make-up van het merk P2, een merk wat hier in Nederland sporadisch in winkels te koop is. P2 is in totaal in zes winkels in Nederland te koop, niet veel dus. Ook hebben ze in Duitsland een uitgebreid assortiment van P2. Zo nam ik onder andere deze primer mee. Ik zag aan de testen al dat het ging om een gekleurde primer, dus geen witte of doorzichtige, dit maakte mij erg benieuwd erna en dus rekende ik hem af.

Het is een basis welke zorgt voor het verfijnen van de lijntjes en zorgt dat de foundation beter hecht. Het is een verzorgende basis welke ook nog eens spf 15 bevat! De basis is zowel met als zonder foundation erover te dragen.

Afbeelding

De tube bevat een handige pompflacon. Hierdoor kun je aardig gedoseerd te werk gaan.

Afbeelding

De ingrediënten. Er zitten wat verzorgende delen in, maar niet heel veel. Je ruikt het ook wanneer je het product aanbrengt, er komt een typische verzorgende geur vanaf. Een geur die je ook vaak ruikt bij dagcrèmes. Ook zie ik op het eerste oog geen parabenen en siliconen, dat is positief!

Afbeelding

Een drupje op de hand. Het is dus geen transparante of witte vloeistof, wat je normaal vaak ziet. Deze primer heeft een lichte-huidkleurige kleur.

Afbeelding

De vloeistof smeert makkelijk uit. De structuur voelt aan als een soort dikkere romige dagcrème. De structuur is wel echt wat aan de stroeve kant, je moet dus redelijk snel handelen, het droogt namelijk snel op. Wel is het ook een hele zachte structuur, dat is wel prettig. Tijd om het product op de huid te testen!

Afbeelding

Mijn gezicht nog zonder iets. Dus naturel met alleen dagcrème op. Afbeelding

En met de primer op. Mijn huid is iets lichter en egaler. Met name op het voorhoofd is dit te zien. Ook heb ik het idee dat het een klein beetje mijn rode vlekken neutraliseert. Jeej!

Afbeelding

En uiteindelijk nog met cc cream op. Geen foundation, maar cc cream, want dat past momenteel het beste bij mijn huidskleur. De primer neemt de cc cream goed op. Het is een mooie egale basis geworden. Ik heb het hier niet afgepoederd. Ik ben aardig verbaast, normaal zie ik nog wat strepen of is het niet helemaal mooi egaal, maar deze primer werkt echt super!

Het enige kleine nadeel vind ik, is dat je zo snel moet werken. In no time moet je de primer over je gezicht uitgesmeerd en in gemasseerd hebben, het droogt enorm  snel op en is ook een klein beetje aan de stroeve kant. Met name voor dat laatste was ik wat huiverig, omdat het dan vaak gaat trekken op je gezicht. Maar dit is helemaal niet het geval. De primer en basis zitten prettig op je gezicht, het voelt niet trekkerig of droog aan. Wanneer ik een primer gebruik, gebruik ik de NYC primer, dat is mijn favoriet, maar deze primer komt zeker in de buurt! Deze ga ik nog wel vaker gebruiken! Zo zonde dat p2 hier in Nederland zo slecht verkrijgbaar is. Nu moet ik maar heelaaaas vaker naar Kleve;-)

De P2 Perfect Face primer is te koop in Duitsland en bij enkele DA filialen in Nederland en kost € 5,95.

Wat is jou favoriete primer?

Een gedachte over “P2 Perfect Face primer.”

Geef een reactie

