Face of the Day; Rock chick!

Vandaag in Face of the day een complete andere look dan je gewend bent! Ik heb deze keer een beetje ingespeeld op de trend van nu, paarse lippen! Nee, niet van de kou, maar echte paarse lippenstift! Ik zag het bij Vera Camilla en ik dacht; oef dat is wel erg heftig. Toch was ik wel erg benieuwd en nieuwsgierig hoe het bij mij zou staan en toen zag ik daar ineens in mijn stash die paarse kleur staan, die ik al hèèèèèl lang geleden (een van mijn eerste lipsticks) gekocht had. Toen ik hem opdeed stond het niet verkeerd en maakte ik er een stoere rock-achtige look ervan. Benieuwd, lees dan verder!

Ik begon natuurlijk weer met de basis.

Afbeelding

Dit keer gebruikte ik wel een primer onder de cc cream. Ik krijg weer meer last van sproetjes en wil dus dat mijn huid wel goed bedekt wordt. Door de primer blijft de cc cream net wat beter zitten en dekt hij ook beter.

Afbeelding

Hier heb ik de basis al aangebracht, eerst primer, vervolgens cc cream en daarna afgepoederd met de Miners face powder.

De Lippen.

Afbeelding

Waar het allemaal om draait in deze look zijn de lippen. Ik ging voor deze gewaagde paarse kleur van Young & Original. Geen idee of het merk nog bestaat, want ik heb de lipstick al echt heel lang. Volgens mij kocht ik hem 10 jaar geleden.Afbeelding

Zoals je ziet werkt hij nog steeds perfect en is hij niet over datum. Het is niet echt een knal paarse kleur, maar meer fushia paars, met metallic glans. Zeker een echte eyecatcher!

De Ogen.

Afbeelding

De ogen heb ik vrij rustig gehouden, omdat de lippen al enorm opvallen en ik ook wilde dat daar de aandacht naar uit zou gaan.

Afbeelding

Op mijn bewegende ooglid heb ik een licht grijze kleur aangebracht. Deze kleur vond ik mooi in combinatie met paar staan. Ik blende de kleur ook iets naar de arcadeboog uit. Ik wilde een kleur op het bewegend ooglid, maar niet een hele opvallende kleur, deze kleur is precies goed.

Afbeelding

Vervolgens bracht ik een winged eyeliner aan. Helaas was dit niet mijn dag en wilde de wing niet zitten zoals ik wou. Vaak moet het in een keer lukken, want daarna lukt het bij mij vaak niet meer. Het lijntje is naar mijn mening alweer te dik geworden.

Afbeelding

Een likje mascara en wat kleur op de wenkbrauwen en de ogen zijn af. Opvallend, maar niet overheersend.

De Wangen.

Afbeelding

Tijd voor wat blush en bronzer. Ik heb gekozen voor een perzikkleurige blush en de bronzer die ik altijd gebruik van H&M. Ik heb de producten minimaal aangebracht, omdat ik vind dat de lippen al genoeg overheersen en ik geen clownesk resultaat wil.

Afbeelding

Eerst bracht ik wat bronzer aan. Deze vervaagde ik richting de slapen en het voorhoofd. Ook bracht ik nog wat bronzer aan onder het kaakbeen, voor wat meer schaduw en vorm in het gezicht. Dit allemaal minimaal.

Afbeelding

En daarna nog een zacht perzik blushje, om het ergens een liefelijk tintje te geven. Ook deze blush bracht ik heel lichtjes aan op de appeltjes van de wangen en wat vervaagd richting de slaap en bronzer.

Resultaat. 

En nog wat foto’s van het resultaat van een afstandje. Het is een echt stoere, klein beetje tomboy achtige rock look geworden. Ik vind hem, op de eyeliner na redelijk goed gelukt. Het is echt een kleur die je moet durven dragen, maar waarvan ik denk dat hij zeker veel mensen niet zal misstaan. Gooi je haar lekker wild los, dat past helemaal bij de look!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Wat vind jij van paarse lippenstift, zou je het durven dragen?

3 gedachten over “Face of the Day; Rock chick!”

Geef een reactie

