Vines

Één van de dingen die mij vrolijk maken zijn vines. Zo wat iedere avond kijk ik samen met mijn vriend voor het slapen gaan vines. Een leuke tip voor wanneer je je verveelt of samen iets wilt doen;). Je leert elkaars humor kennen en hebt het gezellig samen, wat is er namelijk nou leuker dan samen kei hard lachen? Iedere avond kunnen we weer in een scheur liggen door een vine. Sommige moet je vaker zien om te begrijpen en andere zijn juist één keer leuk en daarna niet meer.

Misschien ben je nog niet bekend met het begrip vines, dus ik zal het eerst kort uitleggen. VInes oftewel een vine, is een kort filmpje, meestal niet langer dan 5 tot 10 seconden. In die paar seconden wordt een sketch nagedaan of iets uitgebeeld. Er wordt bijvoorbeeld een muzieknummer uitgebeeld of een grappige tekst onder een filmpje gemaakt. Er zijn heel veel verschillende vines. Hier een impressie van een vine.

Het leuke aan vines vind ik dat ik mezelf in sommige wel herken. Bijvoorbeeld in de vine hierboven. In openbare ruimtes nies je heel zacht en beheerst, terwijl je thuis lekker het liefst zo hard mogelijk geluid erbij maakt, het is immers thuis en niemand hoort het. Ook vind ik het leuke aan vines, dat het mijn eigen denkvermogen stimuleert. Wanneer ik vines heb gekeken bedenk ik steeds zelf sketches in mijn hoofd. Stiekem zou ik ze ook wel willen filmen, dus uitvoeren. Wat ik ook leuk vind aan vines is dat het taboe situaties wat meer doorbreekt. Het laat zien dat je niet de enige bent. Lastige situaties worden blootgelegd, waardoor ze een stuk minder beschamend zijn. Na mijn mening echt een goede manier om taboes te doorbreken.
Maar vines draaien niet alleen maar om awkward situaties, ook zie je heel veel talenten terug. Dingen die mensen kunnen wat echt knap is en wat je niet zomaar na doet. Zeker leuk dus om te zien!
Terug komend op de vines die wij kijken, je hebt er enorm veel op Youtube. Wij kijken meestal een compilatie, dat is een hele reeks aan vines, die allemaal achter elkaar zijn geplakt. Je hebt ze van 10 minuten tot 3 uur aan beeldmateriaal. Het ligt er vaak aan hoe laat we naar bed gaan welke we kijken. En vaak zie je ook wel dat in die van 3 uur, veel herhalingen voorkomen, dat is erg jammer.
Hier heb ik voor jullie nog een compilatie uitgekozen met wat leuke vines erin. Deze duurt 10 minuten en is dus nog leuk en aangenaam om naar te kijken.

Sorry voor het plaatje op de voorkant, maar werkelijk iedere vine video compilation heeft een seksueel getint plaatje als voorkant.

Kijk jij vaak vines en wat vind je er van? Wat vind jij leuke vines?

4 thoughts on “Vines”

Geef een reactie

