FOTD; pinky promise.

Face of the Day; pinky promise. 

Het is weer vrijdag en dus tijd voor een face of the day. I can promise you, this look is going to be pink, pretty pink! Ik had behoefte aan frisse vrolijke kleuren, aangezien het de laatste paar dagen maar grauw en donker weer is. Ik heb behoefte aan de lente en aan de zon! De temperatuur stijgt wel, maar daar hoort in mijn beleving ook een lekkere felle zon bij. Om toch maar vast een beetje de lente en het zonnetje in mezelf naar boven te halen, heb ik vandaag een vrolijke roze face of the day gemaakt.

Afbeelding

Ik begin, zoals altijd met een schoon gezicht. Nu was ik dit keer dagcrème vergeten op te doen, ai, niet zo slim, maar gelukkig bestaat daarvoor de primer. Het is eigenlijk geen vervanging van de dagcrème, maar kan prima als tussenlaag fungeren.

De basis

Afbeelding

De basis bestond dit keer dus uit de nieuwe primer van Catrice, de CC cream van Max Factor in de kleur fair. En het geheel is afgepoederd met de Catrice mattifying powder waterproof.

Afbeelding

En zo zie e basis er dan uit. Ik kom er steeds weer achter, dat je op foto’s sommige dingen veel beter ziet. Wanneer ik in de spiegel kijk, zie ik wel een beetje zwart om mijn ogen nog, wat ik niet goed heb schoongemaakt, maar op de foto, met zoom, zie je het toch wel stukken beter. Het lijkt wel of ik al een lichte smokey oog heb hier. Voortaan dus nog beter schoonmaken!

De ogen

Afbeelding

Ik zag het palette van Manhattan en bedacht me dat ik daar nog niet vaak een look mee heb gemaakt. Dus ging ik met het palette aan de slag. Het is de Fab Fashionista #3 the gorgeous palette. Het palette bevat mooie zomerse kleuren, precies waar ik zin in had!

Afbeelding

Ik begon met oogschaduwprimer van Essence en vervolgens bracht ik de mat roze oogschaduw aan op het hele bewegende ooglid. Afbeelding

Vervolgens heb ik de shimmerende roze kleur in de binnenste ooghoek bij de traanbuis aangebracht en nog wat op het bewegende ooglid. Afbeelding

Daarna heb ik de oranje kleur in de arcadeboog geblend. Dit vond ik toch best tricky. Oranje is niet een kleur die je iedere dag ziet of draagt en als ik de kleur draag, breng ik hem meestal op het bewegende ooglid aan. Dit keer dus even iets anders. Gelukkig zie je die kleur niet heel goed en blend hij mooi samen met de roze kleur.

Afbeelding

Er zit ook nog zwart in het palette, een kleur die er eigenlijk totaal niet bij past. Ik besloot om toch een klein beetje zwart in de arcadeboog aan te brengen, in de buitenste ooghoek, heel subtiel.

Afbeelding

Vervolgens was het tijd om te tightlinen. Dit deed ik met een waterproof zwart potlood van de Hema.

Afbeelding

En ik bracht nog wat mascara aan. Dit keer gebruikte ik de Volume Celebrities mascara van Eveline cosmetics.

Afbeelding

Ook heb ik mijn wenkbrauwen in model gebracht en bij getekend met het wenkbrauwkitje van Catrice. Dit kitje is zo ontzettend fijn, ik gebruik bijna niet anders. Als ik iets anders gebruik, is het een wenkbrauwpotlood van de Hema, maar dat is puur omdat ik het sneller vind werken, maar ik vind het niet mooier. Daarin wint het Catrice wenkbrauwkitje toch echt!

Wangen

Afbeelding

Roze op de ogen betekende ook roze op de wangen voor mij. Roze is een kleur met een koele ondertoon, daarbij vind ik een blush met een koele ondertoon altijd het mooist staan. Een perzik kleurige blush vind ik er vaak niet mooi bij staan, omdat die een warme ondertoon heeft. Om die reden ging ik voor de blush van de H&M, in de kleur 19 sugar coral. Een mooie roze koraalkleurige blush. Het is een blush die niet geheel koel is, maar toch een beetje warmte in zich heeft. De bronzer die ik heb gebruikt komt ook van de H&M. Deze heeft geen kleur naam of nummer en is geloof ik maar in één kleur te verkrijgen.

Afbeelding

De blush is niet heel goed te zien, maar de bronzer wel, je ziet precies waar ik geshapt heb. Ik heb mezelf ook aangeleerd om maar een klein stukje te shapen, omdat ik een rond gezicht heb, hoef ik niet tot de helft van mijn gezicht te shappen. Het is mooier wanneer ik het een klein beetje doe, ongeveer 1/3 onder het jukbeen bot.

Lippen

Afbeelding

Daar is hij weer, mijn favoriete fushia kleur lippenstift. Deze is van Elizabeth Arden in de kleur pink vibrations 49. Deze keer wilde ik alles in één kleur (toon) houden. Doordat de oogschaduw mat is, valt hij niet heel erg op en blijft het vrij subtiel, ik vond dan ook dat de lippen wel mochten opvallen en met de eer mochten strijken deze keer.

Afbeelding

Resultaat

Afbeelding

Een mooie koele liefelijke look, met toch een stoer randje door het tightlinen. Ik vind roze een prachtige koele kleur. Ik denk zelfs, dat roze mijn favoriete kleur is van alle kleuren met een koele ondertoon! Ik houd van roze!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vind jij van deze look, kan het of is het tè roze?

One thought on “FOTD; pinky promise.”

  1. Wauw wat een mooie look. Ik ben met roze altijd bang dat het lijkt of ik ontstoken ogen heb of zo. Bij jou totaal niet het geval. Die lippenstift is gewaagd maar staat je erg goed. 🙂

Geef een reactie

