Catrice Prime and Fine mattifying powder waterproof.

Catrice Prime and Fine mattifying powder waterproof. 

Afbeelding

Ik ben helemaal fan van de Catrice ultra matt plus powder, maar helaas is hij bijna op. Nu heeft Catrice ook een mattifying waterproof powder uitgebracht. Zou deze net zo goed zijn? En dan ook voor weer en wind bestendig zijn, aangezien het een waterproof versie is? Ik nam de (water)proef op de som!

Afbeelding

De poeder is dus vochtbestendig en heeft een langdurig matterend effect. Ook bevat de poeder vitamine A en E. De poeder zou bij iedere huidkleur moeten passen.

Afbeelding

Het uiterlijk van de poeder vind ik erg mooi. Het ziet en luxe en chique uit met een spiegeltje er in. Ook vind ik de zwarte deksel wel luxe tonen. Ik vind het altijd prettig dat Catrice over het algemeen hun product luxe weten te laten ogen, maar tegelijkertijd ook heel basis en rustig weet te houden.

Afbeelding

Structuur van de poeder.

Afbeelding

Het is een hele lichte poeder. Let niet op de krassen op mijn hand, dat heeft de kat gedaan. Ook voelt de poeder fluweel en zacht aan. Hij oogt op de hand een tikkeltje lichter dan hij in de verpakking is.

Afbeelding

Hier heb ik foundation op gedaan en het geheel nog niet afgepoederd.

Afbeelding

En hier heb ik het geheel afgepoederd met de Catrice Prime and Fine mattifying powder waterproof. Je kunt duidelijk ziet dat de poeder inderdaad een matterend effect geeft. Maar waar ik nu echt benieuwd naar was, of de poeder ook echt waterproof is. En dus heb ik het getest.

Afbeelding

Op deze foto heb ik ook op de rest van het gezicht make-up aangebracht. Vervolgens heb ik het nat gemaakt met water, om het effect van regen na te bootsen. Als de poeder echt waterproof is, moet hij dit kunnen weerstaan. Wanneer het regent krijg ik namelijk altijd jeuk en komt de regen in mijn ogen waardoor ik ga wrijven, zou de poeder dit kunnen weerstaan?

Afbeelding

Helaas niet. Ik veegde één keer met mijn handen over mijn gezicht en er kwam toch foundation vanaf. Met name bij de neus en wangen.

Afbeelding

Hier zie je het beter. Je ziet het niet heel goed, maar de foundation die ik op heb zorgt voor een middelmatige tot dikke dekking, waar je niets doorheen ziet. Op mijn wangen waar ik geveegd heb, zie je de pigmenten er weer doorheen.

Afbeelding

Ook op mijn handen kun je het duidelijk zien. Je ziet dat ik de foundation eraf heb geveegd. Erg jammer, de foundation doet op zich, op het waterproof effect na, goed zijn werk. Zonder water op je gezicht blijft hij goed zitten en matteert hij goed. Dus wanneer je hem gebruikt als het niet regent, werkt hij prima, maar helaas is hij niet waterproof en zal hij een regenbui niet overleven. Wel jammer aangezien het wel iets is wat je beloofd wordt wanneer je naar de verpakking kijkt.

Catrice Prime and Fine mattifying waterproof powder is te koop voor €4,99 bij de plaatselijke drogisterij, Kruidvat en Trekpleister.

Vind jij het storend dat de Catrice mattifying waterproof powder toch niet waterproof blijkt te zijn?

5 gedachten over “Catrice Prime and Fine mattifying powder waterproof.”

  1. Op zich vind ik dit niet zo erg, ik ben namelijk niet echt een fan van waterproof make-up. 1 meestal is het niet echt waterproof en 2 na mijn waterproof mascara hel (een halve fles reiniger later was het er nog niet af) vermijd ik die producten wat. Maar het is natuurlijk wel jammer voor de mensen die het net daarom kopen, beetje in de zak gezet gevoel denk ik dan :p

  2. Mooie poeder, ik vind het zelf ook niet echt storend dat deze toch niet waterproof blijkt te zijn. Ook ik ben geen fan van waterproof producten. 🙂

  3. Ik heb hem ook aangeschaft. Ik denk niet dat je het water eraf moet wrijven maar eerder deppen. Ik moet hem nog proberen onder mijn ogen, de ultime test! Ik heb s’ochtend s namelijk ontzettende traan ogen als ik naar buiten ga en meestal zie je dan een spoor van die traan op mijn concealer. Ik ben benieuwd of het er nu gewoon af rolt.

    1. Ik ben benieuwd! Ik heb het op deze manier getest, omdat ik, wanneer ik in de regen fiets veel regen in mijn ogen krijg en dan ga wrijven, ik was benieuwd of de poeder dit zou weerstaan. Dit weerstaat de poeder helaas niet, wel blijft de poeder goed, wanneer er alleen water op komt, het water blijft dan op de poeder liggen.

Geef een reactie

