Essence XXXL longlasting lipgloss.

Essence XXXL longlasting lipgloss. Afbeelding

Essence en Catrice hebben hun schappen weer aangevuld met leuk nieuwe producten voor de lente en zomer. Er zitten weer een aantal leuke en interessante producten bij. Ik nam onder andere deze lipglossen mee. 4 shimmerende lipglossen en 3 matte lipglossen. Het uiterlijk ziet er lekker vrolijk en zomers uit. Verder zijn het plastic verpakkingen met niet te veel poes pas. De zwarte dop vind ik mooi gekozen, dit matched met de letters op de verpakking.

Afbeelding

De shimmerende lipglossen. Mooie zachte natuurlijke kleuren.

Afbeelding

De kwastjes

Afbeelding

Het zijn zachte flexibele borsteltjes met een lichte kromming erin, om de lipgloss gemakkelijk op de lippen aan te brengen. Sommige borsteltjes bevatten meer een kromming dan de andere.

Matte lipglossen

Afbeelding

Ook erg leuk, er zijn ook 3 matte lipglossen! Leuk en origineel! Ook deze kleuren lijken op het eerste oog mooi. Slim gekozen, want het zijn meest gangbare kleuren. Vaak ga je voor nude of rood.

Afbeelding

Hè, waar kennen we deze namen van? Van de Stay Matt Lipcreams, die Essence eerst in hun assortiment had liggen. Nu zijn de kleuren gelukkig terug in een ander jasje. Naar mijn mening een beter jasje!

De kwastjes

Afbeelding

Deze zien er net wat anders uit dan de kwastjes van de shimmerende lipglossen. Deze kwastjes zijn wat platter en het lijkt of de kwastjes meer product bevatten. Toch vind ik ze niet geheel prettig werken. Met name de rode kleur brengt maar moeilijk mooi strak aan. Dit komt omdat de lipglossen, of moet ik lipcreams zeggen enorm romig zijn.

Swatches

Afbeelding

1 – Baby doll’s favourite         2 – Coral delight          3 – Very berry          4 –  I love pink

Afbeelding

5 – Velvet rose          6 – Soft nude          7 – Silky red

Swatches op de lippen

Afbeelding

Mijn lippen zonder product.

Afbeelding

1 – Baby doll’s favourite

Afbeelding

Dit is de lichtste kleur uit de serie. De gloss heeft een licht roze pigment. De kleur lijkt erg op je eigen lipkleur, maar dan met een glosje. 

Afbeelding

2 – Coral delight

Afbeelding

Een kleur met wat meer pigment. Het is een mooie donkere coraal kleur. Ik moest er wat aan wennen, ik ben lichte coraal kleuren gewend, die meer richting oranje gaan. Dit is een warme donkere coraal kleur, ook erg mooi. Een mooie kleur, wanneer je rood net iets te much vind.

Afbeelding

3 –  Very Berry

Afbeelding

Very Berry is een prachtige licht roze kleur. Dit is één van mijn favoriete. Hij is roze en schattig, twee pluspunten! Een mooie rustige koele kleur voor bij iedere look.Afbeelding

4 – I love pink

Afbeelding

I love pink is een warme donker roze kleur. Erg mooi bij warme kleuren, doet het goed bij bruine en groene oogschaduws. Maar zou ook goed kunnen bij paarse oogschaduw.

Afbeelding

5 – Velvet rose

Afbeelding

Velvet rose zoals we hem kennen. Al heb ik het idee dat Velvet rose dit keer net wat minder pigment bevat en daardoor minder intens is. Ik vind hem ergens een beetje transparant. Ergens mooi, maar ergens ook jammer, de Velvet rose stay matt lipcream kleur vond ik juist mooi omdat hij zo dekkend was. Ik weet niet of ik deze vervanging zo leuk vind. Afbeelding

6 – Soft nude

Afbeelding

Soft nude vind ik daarentegen een positieve verassing! Een mooie donkere nude kleur die de lippen goed dekt. Een kleur die je ook bij veel looks kunt dragen. Dit is dan ook mijn andere favoriet.

Afbeelding

7 – Silky red

Afbeelding

Tja, Silky red. Ik vind hem een beetje tegenvallen. Ik had gehoopt op een mooie intense knalrode kleur. Maar in plaats daarvan vind ik hem wat vlekkerig en vind ik de kleur rood het net niet. De kleur had van mij een tikkeltje donkerder gemogen, de kans dat hij dan vlekt wordt dan ook minder. Een beetje een tegenvaller.

Essence XXXL longlasting lipglossen. 

Ik ben onder de indruk van de nieuwe lipglossen. Leuk dat de stay matt lipcreams terug zijn, maar dan in de vorm van lipgloss. Ik ben dan ook zeker blij met Soft nude. Ook vind ik de kleuren van de shimmerende lipglossen mooi. Ze zitten lekker en plakken niet. Wat ik zeker een pluspunt vind van de matte lipglossen is dat je ze niet voelt zitten. Ze plakken niet, maar zijn ook niet droog. Ze drogen je lippen dan ook niet uit, gelukkig! Ook de prijs vind ik zeker een pluspunt. Ondanks de nieuwe producten heeft Essence hun prijzen laag weten te houden. Super fijn!

De Essence XXXL longlasting lipgloss is te koop bij de drogisterij (kruidvat & trekpleister) en kost €1,89

Wat vind jij van de nieuwe lipglossen?

3 gedachten over “Essence XXXL longlasting lipgloss.”

Geef een reactie

