Mijn favoriete, must have seen films.

Lekker film kijken in je vrije tijd, wie houd daar nou niet van? Vooral een goede lach film, een lekkere actiefilm of een romantische zwijmel film. Ik waag graag een bezoekje aan de bioscoop en speur vaak de film winkels af naar leuke interessante films. Ik heb inmiddels dan ook al een hele verzameling aan DVD’s in de kast. Ik ben van vele markten thuis, komedie, horror, actie, triller en soms ook romantiek. Een film hoeft bij mij niet aan veel eisen te voldoen, als er maar een goed verhaallijn in zit, dat vind ik het belangrijkst. Dus ben je nog op zoek naar leuke films en aanraders, lees dan mijn lijstje met favoriete films door en wie weet ontdek je nog een leuke nieuwe film om lekker s’avonds in bed of op de bank te kijken!

Komedie:

  1. The heartbreak kid.
  2. Eurotrip
  3. She’s the man
  4. Scott Pilgrim vs the world
  5. Not another teen movie
  6. Dude, where’s my car?
  7. How to lose a guy in 10 days
  8. The devil wears Prada
  9. Austin Powers
  10. Deuece Bigalow, European Gigolo
  11. The 40 year old virgin

Animatie:

  1. Despicable me
  2. Spirited Away
  3. WallE
  4. UP
  5. Finding Nemo
  6. Ice Age
  7. Brave

Actie:

  1. Law Abiding Citizen
  2. The fast and the furious serie
  3. Apocalypto
  4. Doomsday
  5. Gamer
  6. Resident Evil
  7. Tomb Raider
  8. Colombiana
  9. The day after tomorow
  10. Death race

Triller:

  1. Shutter Island
  2. Untinkable
  3. The experiment
  4. 88 Minuts
  5. Milenium serie
  6. TBS

Horror:

  1. The Descent
  2. Hostel
  3. House of 1000 Corpses
  4. Alien vs Predator
  5. The texas chain saw massacre
  6. Mama

Romantiek:

  1. Ethernal sunshine of the spotless mind
  2. Dear John
  3. P.S. I Love You
  4. Bidget jones diary
  5. Love actually
  6. Friends with benefits

Drama:

  1. American Beauty
  2. De gelukkige huisvrouw
  3. Requiem for a dream
  4. A Clockwork Orange
  5. Unfaithful
  6. Cruel intensions
  7. The shawshank redemption
  8. American history x
  9. Intouchables
  10. The green mile

Science Fiction:

  1. The Cube
  2. Inception
  3. The butterfly effect
  4. Ultraviolet
  5. The matrix
  6. Back to the future
  7. V for Vendetta
  8. Avatar
  9. Equilibrium

Dit zijn de meeste favoriete films. Ik zal er vast nog wel wat vergeten zijn, maar dit zijn de films die ik echt goed vind! En waarvan ik vind dat je ze echt gezien moet hebben! Je ziet wel direct welke genres ik het meest kijk en mijn favoriet zijn. Ik ben voornamelijk, mede door mijn studie, helemaal gek en verzot op psychologische trillers. Een film waarbij het verhaal aan het eind toch net iets anders blijkt te zijn als jij dacht (shutter island), of een film met een geniaal brein zoals Law abiding citizen. Ik ben niet gek op fims van Nederlands bodem, maar TBS en Gelukkige huisvrouw vind ik dan wel weer twee steengoede films. Dit zijn de films die ik voornamelijk goed vind, ik hoop dat ik jullie ideeen gegeven heb voor nieuwe films.

Welke film is jou favoriet? En wat voor Genre films kijk je meestal?

Geef een reactie

