Review; NYC Skin Matching Luminizer.

1

Na de BB creme waar NYC vorig jaar mee uit kwam, ligt vanaf januari deze nieuwe foundation in de schappen bij de Kruidvat. Het gaat om de Skin matching luminizer. Dit moet een “slimme” foundation zijn die zich aanpast aan jou huidskleur. Ik ben altijd erg benieuwd naar producten van dit soort. Ik heb al een BB creme van Loreal die zich aanpast aan je huidskleur, alleen wordt deze veel te donker. Zou NYC dan nu eindelijk na alle verkeerde voorbeelden weten te komen met een geniaal product? Omdat het winter is en mijn huid wat bleekjes is, heb ik gekozen voor de kleur light. Er zijn verschillende kleuren, ik geloof in totaal 4. Light, Medium, Medium/dark en Dark. Als ik het goed heb! Lees verder om te weten of ik deze “slimme” foundation ook echt zo slim vind, of misschien eerder een beetje dom?

2

De ingrediënten. Wat me als eerste opvalt, parabenen, veel parabenen! Ook valt me op dat er Propylene Glycol in zit, ik heb zelf een hekel aan dit ingrediënt. Het zorgt er bij mij voor dat ik rode plekken en irritaties krijg. Wel bevat het ook wat verzorgende oliën. Goede en minder goede ingrediënten dus. Ik vind het helaas wel al een slechte start vanwege de vele parabenen en de Propylene Glycol.

3

Hier ben ik wel blij mee! De foundation heeft een handige pompflacon waarmee je prettig kunt doseren, het is hygiënisch en het zorgt ervoor dat niet alles onder komt te zitten. Ik vind de verpakking verder ook mooi, de rose gouden kleuren vind ik vooral erg mooi. Verder is de verpakking van plastic en oogt ook zo, vrij simpel en basic dus.

Swatches.

4

Een klein pompje foundation. Er komt behoorlijk wat uit een pompje en de foundation is ook best wat waterig. De foundation heeft een hele lichte structuur. Ik denk wel dat deze kleur bij mijn huid past.

5

Ojeej, of toch niet. Deze foundation heeft wel heel duidelijk een gele ondertoon. En wordt ook wat donkerder. Wel smeert de foundation makkelijk uit, door de lichte structuur.

6

Hier zie je de foundation helemaal uitgesmeerd op mijn hand. Het ziet er prima uit. Tijd om de foundation op mijn gezicht aan te brengen.

7

Mijn gezicht zonder iets erop, alleen dagcrème.

8

Ik heb de foundation, zoals ik altijd doe met een bufferkwast aangebracht.

9

Het resultaat. Wat was ik geïrriteerd hier. Ik heb heel wat foto’s gemaakt maar keek overal even boos, hier keek ik nog een beetje vrolijk. Als ik me ergens aan irriteer of niet tegen kan, is het wanneer foundations, 1. op mijn huid blijven liggen en 2. dat ze vlekken. Nou deze foundation doet dus beide! Hier zie je het nog niet heel erg, op de foto’s hieronder is het beter te zien. Ik heb het op deze foto al afgepoederd.

10

11

Hier zie je ook al dat het wat vlekkerig is. Op mijn voorhoofd zit geen foundation, op de neus niet en op de wangen en kin is het ook onregelmatig.

12

Mijn hemel! Dit kan toch niet! De foundation pakt gewoon niet op mijn neus. Ik vind het er echt niet uit zien.

13

Toen dacht ik, het zal wel aan mij liggen, ik doe vast iets fout! Ik heb de foundation eraf gehaald, eerst nog primer aangebracht en het vervolgens met een andere kwast aangebracht en dit is het resultaat. Precies hetzelfde! Weer bij de wenkbrauwen te veel, niets op de neus en op het voorhoofd ontbreekt ook foundation.

Worst foundation ever!

Voor mij is het duidelijk, ik erger me niet snel aan een product wat een klein minpuntje heeft of niet doet wat het beloofd, maar dit product vind ik echt een regelrechte flop! Er zitten veel parabenen in, een stof waar ik allergisch voor ben, de kleur matched niet met mijn huid, slaat vlekkerig uit, valt niet in te blenden en blijft op mijn huid liggen. De positieve punten dat ik het uiterlijk wel mooi vind en de pompflacon handig vind, wegen niet op tegen zoveel minpunten.  Erg jammer, wanneer de foundation zich niet aanpast aan mijn huidskleur, maar wel mooi egaal dekt en in mijn huid te blenden is, dan had ik hem zeker nog wel een kans willen geven. Helaas is dit geen foundation voor mij!

De NYC Skin Matching foundation is te koop bij Kruidvat en kost €4,99.

Heb jij ook zon hekel aan vlekkerige foundations?

3 gedachten over “Review; NYC Skin Matching Luminizer.”

    1. Ik ben heel benieuwd! Ik houd je site in de gaten, het kan natuurlijk ook aan mijn huid(type) liggen, maar ik zie ook veel negatieve reviews voorbij komen over deze foundation. Ik ben erg benieuwd hoe hij jou bevalt.

Geef een reactie

