90’s Girl!

Yes, that’s who i am! Een echte 90’s girl. Geboren in 1989 en dus heb ik alle trends in de 90’s meegemaakt. Laatst was ik op zoek naar DIY sieraden. Toen kwam ik de volgende foto tegen. Wat mij enorm deed herinneren aan de tijd dat ik deze armbandjes maakte met vriendinnen.

Afbeelding

Dit was echt de tijd van de 90’s en dus besloot ik nog meer leuke en lachwekkende herinneringen op te zoeken, die ik en mijn vriendinnen vroeger droegen en deden.

Haar

Afbeelding

 Pappilotjes, krullen maken zonder hitte, dit deden wij vroeger al. S’avonds rolde mama stukken stof in ons haar en de volgende dag hadden we een bos krullen als Beyonce!

Afbeelding

 Scrunchies wie kent ze niet? Gekleurde grote elastieken die je in je staart deed.

Afbeelding

Jup ook ik moest er aan geloven en deed er vrolijk aan mee!

Afbeelding

Daarna kwam ook de “knot” met nephaar uit. Dit was een soort vervolg op de scrunchie. Deze waren verkrijgbaar in verschillende kleuren zodat het mooi bij je eigen haarkleur matchte. Afbeelding

Nog wat later kwamen deze haarbanden uit. Je schoof deze in je haar en dan zat je haar mooi naar achter. Dit was net wat stoerder dan een gewone haarband.

 Afbeelding

 Richting eind jaren 90 was het helemaal hip om je haren te laten invlechten en dan alleen je hele haar. Wanneer je echt stoer was, had je er een heel patroon in! Want dit kon en had niet iedereen.

Afbeelding

 En een jaartje later lieten veel kinderen in mijn klas een pluk in hun haar kleuren. Niet zo maar een kleur nee, rood, blauw, roze of een andere opvallende kleur!

Kleding & Schoenen

Afbeelding

Wie kent ze nog? De spice girls schoenen. Wat de Spice Girls hadden moest jij natuurlijk ook hebben, je wilde het liefst een complete rip off van een van de Spice Girls zijn. Mijn favoriete Spice Girl was dan ook Geri “Ginger Spice”, maar ook Emma “Baby Spice” vond ik helemaal geweldig! Hoewel ik Geri het leukst vond had ik Emma schoenen aan. Toen deze schoenen uit waren droeg bijna iedere meisje ze. Ik had ze gekocht en dezelfde dag droeg ook een ander meisje uit mijn klas deze schoenen, dit was dan ook Not Done! Hoe kon je dezelfde schoenen kopen als iemand anders? Dat andere meisje was not amused dat ik de zelfde schoenen had. 

Ook was het zo “the bigger the better”. Hoe hoger het plateau hoe stoerder natuurlijk ook weer!

Afbeelding

Oh! Deze truitjes vond ik zo geweldig! Ik vond ze helemaal super en had ze het liefst iedere dag aan. Ik vond ze ook gewoon grappig. Wanneer je ze niet aan had leek het wel een baby truitje wat je helemaal kon uitrekken. Ik weet niet wie ze uitgevonden heeft, maar dit vond ik een ontzettend leuk idee.

Accessoires

AfbeeldingAfbeelding

Deze beenwarmers waren helemaal hip in mijn tijd, en dan niet gewone beenwarmers nee, weer fel fluoriserende beenwarmers. In neon kleuren of lekker gek met allerlei strepen. En het bleef natuurlijk niet bij alleen beenwarmers nee, je maakte er gaten in en deed ze dan ook gewoon om je armen als armwarmers.

Afbeelding

Deze hype vond ik toentertijd ook zo leuk! Je had dan een soort tutje aan een kettinkje hangen. Ik baalde dan ook als een stekker toen ik mijn “tutje” was kwijtgeraakt.

Afbeelding

Dit was zo fout dat het gewoon grappig is! Deze tassen zag je vaak in de serie Lizzie Mcguire. En tja net als bij de Spice Girls trend, wilde je deze tas dan ook weer. Ik kan me nu ook echt niet voorstellen dat ik met zo een tas heb rondgelopen.

Afbeelding

Ook deze “slap on” armbanden waren een dikke trend. Ik weet nog wel dat op een gegeven moment iedereen deze armbanden zo hard mogelijk probeerde om te slaan. Auwtsh, dat deed zeer!

AfbeeldingAfbeelding

Meer richting groep 7/8, dus het jaar 1999/2000 droegen we allemaal deze tattoo kettingen en deze kleine tasjes op de rug. De tattoo ketting heb ik nog lang gedragen. Ook dit vond ik een super leuke trend.

Afbeelding

En wanneer je niets te doen had op en tijdens school dan ging je lekker scooby dooën. De meest creatieve creaties kon je er mee maken.

Welke trends doen jou aan jou kindertijd denken? En welke trend vond je het leukst?

Geef een reactie

