Review: Dove intense repair anti klit & care spray!

1

Wanneer je mij volgt weet je dat ik helemaal gek ben op de Aqua light spray van Pantene. Tot op heden heb ik geen spray gevonden die ik na het wassen van mijn haar in mijn haar kan sprayen, zonder dat het mijn haar vet maakt. Tot dat ik deze spray tegen kwam tijdens mijn wekelijkse bezoek aan de Action. At least i could try, was mijn gedachten en dus probeerde ik hem uit.

3

Het is een anti klit & care spray van de damage solutions lijn. Van deze lijn heb ik ook al de intense repair shampoo en dus was deze spray een prettige aanvulling.

Dove intense repair anti-klit & care spray is een verzorgende spray en werkt op twee niveaus. Een laag bevat gepatenteerde Fibre Actives, die bewezen diep doordringen in elke haarvezel, terwijl de laag met Micro Moisture Serums de haarschubben glad maakt voor zacht en ontward haar, de hele dag lang.

De verpakking vind ik echt “Dove” simpel maar zacht van uiterlijk, net als de Dove reclames. De spray heeft een handige pomp flacon. Alleen vind ik de spray niet bepaald prettig sprayen. Je moet kracht zetten wil je het product eruit krijgen en wanneer het product eruit komt tijdens het sprayen, krijg je een enorme grote nevel. Niet een gerichte spray, nee een hele nevelmist, met als gevolg dat ik de helft van de tijd mis spray. Nu is de nevelmist niet zo heel erg, maar ik vind het niet prettig dat het pomp flacon niet soepel werkt, dat je best wat kracht moet zetten wil je wat product eruit krijgen. Een klein minpuntje voor zover.

6
5

Ik breng de anti klit & care spray altijd aan op vochtig haar. Mijn haar wordt namelijk erg snel vet en wanneer ik het dus aanbreng  op droog haar is dit helemaal het geval is mijn ervaring. Ook heb ik van dit product veel minder sprays nodig. Waar ik bij Pantene Aqua light spray vaak wel 15 tot 20 keer sprayde, heb ik bij deze spray maar 3 tot 5 sprays nodig aan iedere kant van mijn haar. Dus 5 sprays links en 5 sprays rechts. Ik verdeel mijn haar in twee delen wanneer ik het product aanbreng. Na het aanbrengen kneed ik het product nog een beetje met mijn handen in mijn haar. 

7

8

Tot nu toe ben ik erg te spreken over deze spray. Mijn haar voelt mega zacht aan, maar dat niet alleen. Ook glijd ik met de borstel door mijn haar. Normaal heb ik behoorlijk last van klitten in mijn haar wanneer ik mijn haar gewassen heb, maar bij deze spray heb ik daar geen enkele last van. Het maakt mijn haar dus zacht, glanzend en heel makkelijk door te kammen.

Toch kan het mijn Aqua spray niet vervangen. Ik merk gewoon dat de Aqua spray nog meer voor mijn haar doet. Mijn haar is misschien minder goed door te kammen dan wanneer ik deze spray van Dove gebruik, maar ik merk gewoon dat de Aqua spray mijn haar ook sterk en voller maakt. Dit is meer een anti klit spray en de Aqua light is toch meer een voedende Care spray. Helaas dus nog geen vervangend product gevonden, maar zolang dat ik die nog niet heb, kan ik prima uit de voeten met deze Dove intense repair anti klit & care spray!

De spray kost €2,79 bij de Action. Maar de spray zal ook te koop zijn bij de drogisterijen. Daar zal de prijs rond de €4,99 bedragen.

4 gedachten over “Review: Dove intense repair anti klit & care spray!”

      1. Hoi! Ja, het is de total repair 5 spray! Heb echt al 3 x een nieuwe van gekocht. Dat gebeurd niet vaak!

Geef een reactie

