Geld moet rollen?!

Vandaag een artikel over geld. Gel is altijd fijn om te hebben, maar het is nog fijner wanneer je er overzicht over hebt en weet hoeveel geld je bezit.  

Je hebt waarschijnlijk een standaard bankrekening en een spaarrekening, dat hebben veel mensen en ik denk dat veel ouders juist ook meerdere bankrekeningen hebben. Je hebt dan behoorlijk wat om bij te houden. Ik wordt zelf soms al gek en weet niet meer hoeveel er op welke rekening staat en wat er af en bij komt, laat staan wanneer je 4 rekeningen hebt om bij te houden.

Ik gebruik dan ook al geruime tijd een exel bestand om mijn financien in bij te houden. Ik heb dit bestand heel toepasselijk saartjes spaarmachientje genoemd. Okè het is geen machine die alles voor mij bijhoud, ik moet zelf de in en uitgaves bijhouden, maar het bestand maakt het wel een stuk overzichtelijker allemaal. Ik laat je zien hoe ik persoonlijk mijn geld bijhoud. Hoeveel geld er op mijn rekening staat is niet van toepassing en daarom weggelaten.

financien blog

financien beheren

Wil je het bestand gebruiken dan kun je op de bovenstaande link klikken.

Hoe werkt het?

Wanneer je het bestand gedownload hebt, vul je jou gegevens in en is het een kwestie van bijhouden. Wanneer je ziet op je bankrekening (dit kan tegenwoordig al simpelweg via je mobiel) dan voer je een 0(nul) in, dat het eraf is gehaald. Je moet het zelf wel bijhouden, het is niet zo dat het er automatisch af wordt gehaald. Maar door dit bestand te gebruiken maak je het voor jezelf een stuk overzichtelijker en vind ik persoonlijk dat het een stuk leuker wordt om je financiën te doen.

2 gedachten over “Geld moet rollen?!”

Geef een reactie

